Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Uppgradering av forumprogramvaran

Startat av Daniel Hofverberg, 16 juli 2022 kl. 03:19:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

#120
Kan det kanske vara så att inlägg med spoilerfunktionen som är skrivna innan formet uppdaterades har slutat fungera eftersom att det pluginet måste installeras separat när man uppdaterat?



Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2022 kl. 19:15:59Kan det kanske vara så att inlägg med spoilerfunktionen som är skrivna innan formet uppdaterades har slutat fungera eftersom att det pluginet måste installeras separat när man uppdaterat?
Det kan det vara, men i så fall borde väl inte ens spoiler-kodblocket fungera alls? Eller är den delen inbyggd i forumets programvara? Med tanke på att den känner igen koden.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Marcusen

Ser ingen spoilerknapp längre så den funktionen kanske är avstängd eller något

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 15 augusti 2022 kl. 19:11:35Det måste det vara, för mig säger den nämligen "Sorry but you are not allowed to view spoiler contents."

Bildbevis:
Okej, nu tror jag att jag har löst problemet. Till skillnad från det gamla spoiler-pluginet så är det nya pluginet som standard inställt på att ingen kan se spoilers, om man inte uttryckligen slår på stöd för det för de aktuella medlemsgrupperna (till skillnad från förut, när spoilers var tillåtna som standard om man inte slog av det)...

Väldigt lurigt, men nu borde det fungera igen för alla. :)

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 augusti 2022 kl. 21:49:31Okej, nu tror jag att jag har löst problemet. Till skillnad från det gamla spoiler-pluginet så är det nya pluginet som standard inställt på att ingen kan se spoilers, om man inte uttryckligen slår på stöd för det för de aktuella medlemsgrupperna (till skillnad från förut, när spoilers var tillåtna som standard om man inte slog av det)...

Väldigt lurigt, men nu borde det fungera igen för alla. :)
Kollade precis och det fungerar som det ska. Tusen tack. :)
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

TonyTonka

Vad betyder glasögonsymbolen som finns bredvid vissa ämnen?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Skokaka

Jag skulle ha sagt detta igår, men i den sista dagen i det förra året så kunde jag inte komma in i hemsidan. Jag antar att det uppgraderades igen? ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet  2 januari 2023 kl. 16:35:24Jag skulle ha sagt detta igår, men i den sista dagen i det förra året så kunde jag inte komma in i hemsidan. Jag antar att det uppgraderades igen? ???
Nej, ingen uppgradering - men däremot blev hårddisken på servern full, då MySQL skapade en massa binärloggar som tog upp hela utrymmet. Oklart exakt varför, men därför dog Dubbningshemsidan i några timmar tills jag kunde rensa bort filerna och starta om servern. :(

Det här har hänt en gång förut, men jag vet inte riktigt vad det beror på - jag har inte lyckats hitta något på nätet om vad det betyder när MySQL skapar mängder av 100 MB stora BINLOG-filer, som verkar pågå tills hela disken är full... Möjligtvis kanske det innebär någon slags hackningsförsök, så att loggarna fylls av misslockade inloggningar från något håll. Men eftersom det inte går att göra något när servern blir helt full, utan jag då tvingas radera loggfilerna för att få igång något, så kan jag tyvärr inte undersöka saken närmare.

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 januari 2023 kl. 22:45:10Nej, ingen uppgradering - men däremot blev hårddisken på servern full, då MySQL skapade en massa binärloggar som tog upp hela utrymmet. Oklart exakt varför, men därför dog Dubbningshemsidan i några timmar tills jag kunde rensa bort filerna och starta om servern. :(

Det här har hänt en gång förut, men jag vet inte riktigt vad det beror på - jag har inte lyckats hitta något på nätet om vad det betyder när MySQL skapar mängder av 100 MB stora BINLOG-filer, som verkar pågå tills hela disken är full... Möjligtvis kanske det innebär någon slags hackningsförsök, så att loggarna fylls av misslockade inloggningar från något håll. Men eftersom det inte går att göra något när servern blir helt full, utan jag då tvingas radera loggfilerna för att få igång något, så kan jag tyvärr inte undersöka saken närmare.
Åh, okej. Det kom tillbaka igen senare den dagen men sen blev den väl död igen för mig i hela fall tills Januari i den första dagen...

Elios

Det var väl en uppgradering för inte så längesen väl? :o ???

gstone

Daniel.

Jag gav dig credits til Trenk den lille riddaren och Kung Fu Panda Holiday.

Kan du lägga upp dom ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 januari 2023 kl. 17:09:08Daniel.

Jag gav dig credits til Trenk den lille riddaren och Kung Fu Panda Holiday.

Kan du lägga upp dom ?
Var, när och hur har jag fått Trenk den lille riddaren? Jag har letat på forumet, på PM och på e-posten, men kan inte hitta någonting alls om den filmen. :(

Kung Fu Panda Holiday däremot är uppskriven och kommer snart. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 januari 2023 kl. 20:41:41Var, när och hur har jag fått Trenk den lille riddaren? Jag har letat på forumet, på PM och på e-posten, men kan inte hitta någonting alls om den filmen. :(

Kung Fu Panda Holiday däremot är uppskriven och kommer snart. :)
Då ger jag dig Trenk - Den lille riddaren credits igen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hur går det med att få credits från Scanbox ?
När kommer nästa uppdatering ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 januari 2023 kl. 22:14:40När kommer nästa uppdatering ?
Jag håller på att få ut allting nu, så blir jag inte för trött kommer nästa uppdatering inom någon timme. :)

Sen får vi se hur mycket jag orkar och hinner med, och när klockan blir för mycket så att jag tvingas ge upp - men en del kommer nog få vänta till nästa gång, då det tar ganska mycket tid när jag har en aning som återstår på recensioner (då det tyvärr händer lite för ofta att jag skriver recensioner nästan klara när jag ser filmerna, men sen skjuter upp det allra sista till senare)...