Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneyfantastens Dubbningskollage

Startat av Disneyfantasten, 9 juli 2020 kl. 23:51:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

jimstrom

Tips, såg att tv-serien Skånska Mord fanns på öppet arkiv, Rune Ek medverkar i avsnittet Hurva Morden, någon som kanske kan ta en screenshot?
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

MOA

Tror Louise Raeder spelade Mimine(Eller Mina som jag tror hon hette på Creditlistan)

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 20 november 2020 kl. 23:34:45
Tror Louise Raeder spelade Mimine(Eller Mina som jag tror hon hette på Creditlistan)
det finns väldigt många Asterix filmer så karaktärerna har spelat mer än en skådespelerska/skådespelare.

jimstrom

Citat från: MOA skrivet 20 november 2020 kl. 23:34:45
Tror Louise Raeder spelade Mimine(Eller Mina som jag tror hon hette på Creditlistan)

Det stämmer att Louise Raeder gjorde rösten till Mimine i Bautastenssmällen

I Asterix och Britterna var det dock Mia Bensson och i 12 Stordåd var det Gunilla O. Larsson och i Asterix i Amerika var det Anja Schmidt som gjorde rösterna.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Steffan Rudvall

Citat från: jimstrom skrivet 21 november 2020 kl. 00:21:10
Det stämmer att Louise Raeder gjorde rösten till Mimine i Bautastenssmällen

I 12 Stordåd var det Gunilla O. Larsson som gjorde rösten.
Men varför vill då Disneysfantasten ha bilden till Gunilla Norlings kollage?

jimstrom

Det är samma person tydligen, något jag missat :P
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

MOA

Citat från: jimstrom skrivet 21 november 2020 kl. 00:50:36
Det är samma person tydligen, något jag missat :P
Jag undrar också varför hon e crediterad så

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2020 kl. 10:39:10
Hans-Peter Edh
- Jerry = Monsters Inc
- Åskar = De 101 Dalmatinerna 2 Tuffs Äventyr i London
- Volgud = Atlantis 2 Milos Återkomst

Någon som vet vilka han spelar i Atlantis och Hos Musse?

Tänkte uppdatera kollaget nästa vecka med karaktärer ur Bumbibjörnarna! Tack vare Alexanders creditlista på hans blogg kan jag ta hjälp av den när jag redigerar den!  :)

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 22 november 2020 kl. 15:15:42
Vars e bilden nu då?
När det inte finns bilder betyder det att det inte går att hitta bilder på personen. Är det svårt att förstå?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 november 2020 kl. 00:28:44
Men varför vill då Disneysfantasten ha bilden till Gunilla Norlings kollage?

Därför att det är samma person såklart!

Gunilla O. Larsson hette hon då filmen dubbades!

Disneyfantasten

Förresten på tal om det; jag har försökt att leta efter en bild på Krypet ur julkalendern "Mumindalen (1973)", som hon också spelade, men jag hittar inte och jag inte vilken karaktär det är, någon som har bild på henne?

MOA

Jag tror detta e Tomas Rooos

Disneyfantasten


MOA