Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 mars 2023 kl. 21:17:35Jag skäms som sagt men jag har hela tiden trott att Skellefteå är så alla andra i Sverige uttalar medans lokalbor själva uttalar det som Sollefteå. Typ som att Umeå enligt vissa heter Ume.
I och för sig inte en så dum tanke, men det är bara det avslutande Å:et i Skellefteå, Umeå, Luleå, Piteå, m.fl. som enligt vissa (främst norrländska) dialekter hoppas över - resten uttalas inte olika. Vi här i Skellefteå säger exempelvis "Skellefte", och likaså i merparten av Norrland - men i resten av Sverige brukar nog de flesta uttala Å:et...

Här uppe skulle vi också uttala det "Sollefte", men jag vet inte hur de uttalar sin egen ort där nere...?
(Inte för att Västernorrlands län är så jättelångt söderut, men för oss i Skellefteå upplevs det ganska långt söderut...)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 mars 2023 kl. 21:31:07I och för sig inte en så dum tanke, men det är bara det avslutande Å:et i Skellefteå, Umeå, Luleå, Piteå, m.fl. som enligt vissa (främst norrländska) dialekter hoppas över - resten uttalas inte olika. Vi här i Skellefteå säger exempelvis "Skellefte", och likaså i merparten av Norrland - men i resten av Sverige brukar nog de flesta uttala Å:et...

Här uppe skulle vi också uttala det "Sollefte", men jag vet inte hur de uttalar sin egen ort där nere...?
(Inte för att Västernorrlands län är så jättelångt söderut, men för oss i Skellefteå upplevs det ganska långt söderut...)
Som jag i Västerbottens Län ;)

Daniel Hofverberg


MOA


gstone

Jag gillar inte  Avenue Q.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Någon skrev på nätet att  Tummelisa var dålig och det gjord mig ledsen :'(

För jag älskar  Tummelisa och tycker den är jättebra !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Jag gillar inte att gnälla, men det är inte okej att behöva vänta en timme på ett försenat Pågatåg som dessutom inte ens har lämnat staden. 

Lilla My


gstone

En av mina favorit röst skådespelerskor är med i en serie som jag ogillar som den sämsta karaktären.
>:( >:(
Det gör mig sur !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet  1 april 2023 kl. 23:16:56En av mina favorit röst skådespelerskor är med i en serie som jag ogillar som den sämsta karaktären.
>:( >:(
Det gör mig sur !
Mimmi Sandén?
Loud House?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Vad betyder "Obehöriga på spårområdet"? Det kan väl inte vara någon som verkligen står på spåret för ingen är väl så dum.

gstone

Folk är elaka  mot J K Rowling online :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Allt som står på twitter om Awkwafina  är negativt. :'(

Men jag tycker faktiskt hon är talangfull och bra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Jag var seriöst nästan på väg att äta choklad med larver i den! :-\