Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hyllning

Startat av MOA, 16 februari 2023 kl. 13:25:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Borde jag göra en hyllning till alla VA som gått bort?
Jag tänker int göra på personer som bara dubbat en eller 3 gånger & jag kan nog int göra på alla som dött genom tiderna.
Nu har jag hyllat Gunnar Ernblad & Kenneth Milldoff

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 februari 2023 kl. 13:25:14Borde jag göra en hyllning till alla VA som gått bort?
Jag tänker int göra på personer som bara dubbat en eller 3 gånger & jag kan nog int göra på alla som dött genom tiderna.
Nu har jag hyllat Gunnar Ernblad & Kenneth Milldoff
Och ha Dot's Theme i dom? Den passar dock utmärkt till dessa. Och jag antar att dessa hyllningarna ska vara i svart och vitt, också? Din första hyllning till Gunnar Ernblad (när han HAR gått bort) så hade du i hela fall visat några av hans insatser i samma video.

Undrar hur du tänker göra din nästa hyllning, och vem som står på tur?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 februari 2023 kl. 15:17:36Och ha Dot's Theme i dom? Den passar dock utmärkt till dessa. Och jag antar att dessa hyllningarna ska vara i svart och vitt, också? Din första hyllning till Gunnar Ernblad (när han HAR gått bort) så hade du i hela fall visat några av hans insatser i samma video.

Undrar hur du tänker göra din nästa hyllning, och vem som står på tur?
Vilka vill ni att jag hyllar?Tror jag behöver en lista...

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 februari 2023 kl. 16:00:29Vilka vill ni att jag hyllar?Tror jag behöver en lista...
Tja... Vem som helst som har gått bort... :-\

Elios

Fin tanke. Har själv gjort en liknande grej här med fast skapat en tråd endast för att hylla dom som legendarer men då även ha haft med äldre som dubbat men som ännu lever.
Tycker med du borde göra filmer till lite äldre som fortfarande lever. 
Den ända tanken jag brukar få när jag ser sånt är att det känns mer som att man tänker på att dom gått bort vilket jag inte tycker känns särskilt bra faktiskt om jag ska vara ärlig.
Man kan absolut göra en fin hyllning men inte att det ska vara till minne för någon gått bort utan snarare vad dom gjort. Jag vet det är också tanken men jag tycker mer det blir "Åh, så tråkigt att han/hon/hen inte finns hos oss längre. Älskade du!"
Har med kunnat kännas lite så när det varit att när nån gått bort och det varit ett år så lägger man fokus på den dagen och uppdaterar men när dom fyllt år ja då sägs det ingenting i princip. Det tycker jag man borde göra mer. 
Därför jag har skapat trådarna här med gamla skådespelare som roat oss igenom åren med att dom varit med oss länge och därför borde få en video även när dom lever. ;D ;D

Disneyfantasten

Jag funderar på att också göra hyllningar i min framtida blogg...

MOA

Hasse e den enda odöda som jag hyllat

Skokaka

Vänta, behöver de vara döda för att bli hyllade, eller kan det bli vilken hyllning som helst?

Och spelar det någon roll om de har dött för länge sedan eller nyligen?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 februari 2023 kl. 15:47:32Vänta, behöver de vara döda för att bli hyllade, eller kan det bli vilken hyllning som helst?

Och spelar det någon roll om de har dött för länge sedan eller nyligen?
De e för att han har så många spelroller
Kenneth Milldoff hade varit död i 5 år när jag hyllade honom

MOA

Nu vet jag vem jag kan hylla!

Skokaka



Skokaka

Citat från: MOA skrivet 21 februari 2023 kl. 15:04:50
https://www.youtube.com/watch?v=EaiO3uN7QcM
Såg denna, trevligt att se näbbdjur och musiken passar till denna. Men kan inte fatta att Bert-Åke Varg har gått bort... :-\ :'(

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 21 februari 2023 kl. 15:04:50
https://www.youtube.com/watch?v=EaiO3uN7QcM
Återigen mycket fint av dig.

Även om Bert-Åkes bortgång var något jag var beredd på kunde inträffa när som helst med hans ålder, så gör inte det faktumet att han är borta från oss mindre tragisk.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 21 februari 2023 kl. 16:16:59Även om Bert-Åkes bortgång var något jag var beredd på kunde inträffa när som helst med hans ålder, så gör inte det faktumet att han är borta från oss mindre tragisk.

Där håller jag helt och hållet med dig, men så brukar det ju vara med folk som är 90 eller äldre.