Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bioinspelningar

Startat av TonyTonka, 19 april 2023 kl. 20:15:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, men jag har en liten fråga. 

Jag vet inte om det är tillåtet att fråga detta då det väl inte är den mest lagliga aktiviteten, om det inte är det så får Erika eller Daniel låsa den. 

Jag uppmanar ingen att göra det då det bryter mot lagen och jag skulle aldrig göra det själv, men jag har alltid undrat hur folk som filmat såkallade "cam" versioner (alltså de som filmat biofilmerna och sedan lägger upp det) ens går till väga, dels behövs en kamera som kan spela in rätt så lång tid utan att minneskortet blir fullt, och dessutom förstår jag inte hur man ens kan utföra det utan sträcka upp armarna eller dylikt.  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Jag kan inte ge svar åt dig på din första fråga, då det är svårt att avgöra om de som vågar göra det spelar in hela filmen, eller endast enstaka moment.

För din andra fråga skulle jag misstänka att personen i så fall har bokat en plats så långt bak som de kan i salongen, och har satt sin ljusstyrka på potentiella skärmar till det lägsta . Dels får man en bättre överblick av biografens skärm och det minskar risken för att man skulle bli påkommen. Sitter man långt framme i salongen så blir det svårt att få med hela skärmen utan att behöva vända och vrida på kameran, och det också en större risk med att bli påkommen då ett antal människor troligen sitter bakom dig och märker ljuset från skärmen.

Sitter man dock längst bak behöver man i praktiken endast oroa dig för de som sitter bredvid, om du inte har turen att ha en majoritet av raden till dig själv. Det händer trots allt då och då att vissa visningar endast får några biljetter sålda.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran