Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Eurovision Song Contest

Startat av Experten, 2 juli 2012 kl. 07:50:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 maj 2023 kl. 08:49:07Överlag är jag hyfsat nöjd, men jag hade gärna sett att Azerbajdzjan och Lettland hade gått vidare, som jag tycker hade bra låtar - särskilt Azerbajdzjan var riktigt bra med sin Beatles-inspirerade låt, medan Lettland hade ett så roligt bidrag att jag därför tyckte om den.
Vad var roligast med Lettland? ^^

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 maj 2023 kl. 08:49:07Överlag är jag hyfsat nöjd, men jag hade gärna sett att Azerbajdzjan och Lettland hade gått vidare, som jag tycker hade bra låtar - särskilt Azerbajdzjan var riktigt bra med sin Beatles-inspirerade låt, medan Lettland hade ett så roligt bidrag att jag därför tyckte om den.

Roligt? Var inte deras låt rätt så deppig?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D


Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 10 maj 2023 kl. 15:00:27Roligt? Var inte deras låt rätt så deppig?  ???
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt - jag inser nu att jag helt har förväxlat två länder... :-[

Jag menade Malta, inte Lettland. Lettlands låt var jag faktiskt inte så förtjust i, som visserligen inte var dålig men som jag upplevde lite menlös.

Jag förstår inte hur jag har kunnat blanda ihop de två länderna... ???

TonyTonka

Så, var andra semifinalen så dålig som det sagts tycker ni? Själv tycker jag ingen av låtarna var direkt dålig, men det fanns heller inte direkt några topp 10-låtar utom möjligtvis Österrike och Australien. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag tycker faktiskt att den andra semifinalen överlag hade bättre låtar än den första semifinalen.

Jag tycker det är tråkigt att Danmark och Georgien inte gick vidare, som jag tycker var bra - och jag kan inte för mitt liv förstå hur Albanien kunde gå vidare, som var kvällens och årets i särklass sämsta låt... :(

Förutom det är jag väl ganska nöjd, och personligen tyckte jag bäst om Estland, Belgien och Österrike.

Men det ska bli spännande med finalen imorgon - av det lilla man fått höra tror jag att merparten av Big Five-länderna plus Ukraina kommer bli riktigt farliga, som alla verkar vara riktigt bra; dock med reservation för att det ju är svårt att avgöra utifrån den lilla minuten man fått höra av låtarna.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 maj 2023 kl. 11:23:20Jag tycker faktiskt att den andra semifinalen överlag hade bättre låtar än den första semifinalen.

Jag tycker det är tråkigt att Danmark och Georgien inte gick vidare, som jag tycker var bra - och jag kan inte för mitt liv förstå hur Albanien kunde gå vidare, som var kvällens och årets i särklass sämsta låt... :(

Förutom det är jag väl ganska nöjd, och personligen tyckte jag bäst om Estland, Belgien och Österrike.

Men det ska bli spännande med finalen imorgon - av det lilla man fått höra tror jag att merparten av Big Five-länderna plus Ukraina kommer bli riktigt farliga, som alla verkar vara riktigt bra; dock med reservation för att det ju är svårt att avgöra utifrån den lilla minuten man fått höra av låtarna.

Vem hoppas du ska vinna finalen? Själv håller jag på Loreen.  8)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Fred

Det är ganska jämn kvalitet i år. Jag tackar för att det är väldigt få slätstrukna ballader i år, å andra sidan är det ingen låt som jag riktigt har fastnat för.

Jabberjaw

Favoriter i år

Israel  grymt nummer och bra energi och fart. På slutet av numret så vann hon dock nog många röster bara därav.
Cypern, gillar starkt numret och även om den blev något repetetiv så föll den mig i smaken

Lettland :(  åkte väl ut om jag inte minns fel. Somnade på den första omgången. ;D
Men deras bidrag skulle jag spontant kunnat sätta på i Spotify.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 12 maj 2023 kl. 13:23:41Vem hoppas du ska vinna finalen? Själv håller jag på Loreen.  8)
Hoppas eller tror...? Det är väl klart att jag hoppas att Sverige vinner, det gör väl alla i Sverige, men jag kan inte påstå att jag verkligen tror det. Och tveksamt om det vore rättvist att Sverige vinner heller.

Missförstå mig rätt nu - Loreen är en fantastisk artist, och scennumret är väldigt läckert. Men låten är jag ärligt talat inte så jätteförtjust i, och den är inte alls lika bra som "Euphoria". Låten är ganska bra, men inte mycket mer än så i mina ögon...

Men personligen tycker jag nog att både Storbritannien, Frankrike, Ukraina, Belgien och Kroatien är minst lika bra som Sveriges låt; dock lite beroende på vad man tycker om Big Five-länderna när man hör hela låtarna ikväll för första gången. Kan kanske dyka upp fler favoriter också, när man får höra om alla låtar ikväll - alternativt att någon låt man tidigare tyckte var bra inte håller för en andra genomlyssning; det har ju hänt förr.

Det märker vi snart, för nu är det snart dags. Tyvärr har jag blivit sjuk precis (miss)lagom till Eurovision Song Contest, men jag hoppas och tror att jag ska orka se allt ändå - trots feber kommer jag i alla fall att tvinga mig att hålla mig vaken... :(

TonyTonka

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

VI VANN!!!!!!!!!!!!!

När vi fick över 200 poäng så råkade jag skrika så högt att jag tror att hela staden där jag bor vaknade. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 maj 2023 kl. 20:56:26Jag ber så hemskt mycket om ursäkt - jag inser nu att jag helt har förväxlat två länder... :-[

Jag menade Malta, inte Lettland. Lettlands låt var jag faktiskt inte så förtjust i, som visserligen inte var dålig men som jag upplevde lite menlös.

Jag förstår inte hur jag har kunnat blanda ihop de två länderna... ???

Tydligen höll inte Europa med dig, Malta slutade tydligen sist i sin semifinal med endast tre poäng. :/
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Satan vad Sverige får skit på Instagram för att vi vann juryrösterna.  ::)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Det är ju ändå passande att Eurovision hålls i Sverige nästa år då Abba vann med Waterloo för 50 år sedan.

gstone

Det var ju väldigt kul att Sverige van och att Loreen blev andra personen någonsin att vi Eurovision mer än en gång  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.