Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

 Roupéä är också några av spökerna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

 Roupé gör också rösten till kocken.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Mikeal spelar även det talande pergamentet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 18:44:35Tommy Nilsson spelar Trollkarlen i Nötknäpparen och den magiska flöjten :D
Det är jag skeptisk till, Tommy Nilsson står inte med överhuvudtaget på creditlistan. ???

Nu har jag i och för sig inte sett filmen än, men jag har svårt att tänka mig att dubbstudion skulle ha hoppat över en sådan kändis när de skrev ihop creditlistan...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 maj 2023 kl. 21:33:45Det är jag skeptisk till, Tommy Nilsson står inte med överhuvudtaget på creditlistan. ???

Nu har jag i och för sig inte sett filmen än, men jag har svårt att tänka mig att dubbstudion skulle ha hoppat över en sådan kändis när de skrev ihop creditlistan...
Jag måste vara rikigt dålig på gissa röster ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Inga som har mer credits till Lilla Sjöjungfrun(2023) än ?

Troligen för tidigt :(

Men frågar än då ;)

Är credits rollistan inte blir så utförlig somjag hoppades :(

Synd att jag inte är bättre på att känns igen röster :( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag ska försöka ordna credits til Den lilla sjöjungfrun(2023) när jag ser den imorgon


Jag antar den somdom flesta Disney filmer på bio lär ha utsatta dubb credits efter eftertexten.

Överiga röster ska jag förska ordna :)

Vet inte om jag orkar med översättar och annat.

Vi vet ju att  Mikael Regenholz  reegiserar och att Joakim Jennefors var Sånginstruktör/
Sångregissör.

Medan tanken hur bra Joakim var när han var Sångregissör för Mary Poppins kommer tillbaka lär det hr också bli väldigt bra.



[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 maj 2023 kl. 18:56:48Jag ska försöka ordna credits til Den lilla sjöjungfrun(2023) när jag ser den imorgon


Jag antar den somdom flesta Disney filmer på bio lär ha utsatta dubb credits efter eftertexten.

Överiga röster ska jag förska ordna :)

Vet inte om jag orkar med översättar och annat.
Det vore uppskattat om du kan försöka fotografera av alla dubbcredits. Jag har själv tänkt att gå och se filmen på bio, och i så fall försöker jag också, men det kan ju alltid uppstå något så att man av någon anledning inte kan eller lyckas; så backup är aldrig fel. :)

Citat från: gstone skrivet 27 maj 2023 kl. 18:56:48Vi vet ju att  Mikael Regenholz  reegiserar och att Joakim Jennefors var Sånginstruktör/
Sångregissör.
Vet gör vi väl inte, vi bara gissar utifrån de namn som skådespelare har gått ut med - så det bör väl ses som en kvalificerad gissning, men inget hundraprocentigt.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2023 kl. 23:17:54Vet gör vi väl inte, vi bara gissar utifrån de namn som skådespelare har gått ut med - så det bör väl ses som en kvalificerad gissning, men inget hundraprocentigt.
Jag tror Joakim sa att han sköt sångenför filmen på Instagram alltså att regiserad den.


Eller vad man nukallar det.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2023 kl. 23:17:54Det vore uppskattat om du kan försöka fotografera av alla dubbcredits. Jag har själv tänkt att gå och se filmen på bio, och i så fall försöker jag också, men det kan ju alltid uppstå något så att man av någon anledning inte kan eller lyckas; så backup är aldrig fel. :)

Får att vara snäll kan jag försöka fota allt :D

Sen återstår att se om jag har plats på mobilen ;)


Och batteritet inte tar slut innan filmen :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 maj 2023 kl. 23:23:55Och batteritet inte tar slut innan filmen :(
Ja, precis - det är ett orosmoment för mig också, i synnerhet då batteriet på min telefon börjar gå på sista versen och framförallt inte tål kyla... :(

Då enda sättet för mig att ta mig på bion är att cykla (1,2 mil), så får det alltså inte vara för kallt under den cykelturen så att batteriet dör. Det är trots allt skapligt väder nu, så det borde gå vägen, men säker kan man förstås inte vara...

Zebastian

Daniel, Du nämnde att du tog kort på alla credits till Den lilla sjöjungfrun. Är det något du är villig att dela på forumet?

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet 28 maj 2023 kl. 19:45:17Daniel, Du nämnde att du tog kort på alla credits till Den lilla sjöjungfrun. Är det något du är villig att dela på forumet?
Självklart, men tyvärr är som sagt en av bilderna oläsliga då skärpan blivit helgalen... :(

Här är korten:
vlcsnap-2023-05-28-19h48m55s102.png
vlcsnap-2023-05-28-19h48m59s282.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m07s065.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m16s114.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m23s203.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m31s410.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m39s516.png

Jag hoppas att någon annan som ser filmen har mer tur med den första skärmen med "Övriga röster".

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 maj 2023 kl. 19:52:52Självklart, men tyvärr är som sagt en av bilderna oläsliga då skärpan blivit helgalen... :(

Här är korten:
vlcsnap-2023-05-28-19h48m55s102.png
vlcsnap-2023-05-28-19h48m59s282.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m07s065.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m16s114.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m23s203.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m31s410.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m39s516.png

Jag hoppas att någon annan som ser filmen har mer tur med den första skärmen med "Övriga röster".
Nu blev ju tyvärr den första bilden med övriga röster inte lyckad men jag kan lägga till att Amanda Renberg också medverkat i själva dubbningen. Elif Grahn Linroth ska tydligen också vara med på ett hörn.