Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Kändisar som aldrig dubbat men som borde göra det

Startat av E, 7 januari 2019 kl. 22:10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Beppe Singer (programledare för Hjärnkontoret) borde dubba

Disneyfantasten


Elios

Tove Styrke borde få en roll i någon kommande Disneyfilm.  ;D

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag hopas någon framtida skurk i en animerad film görs på svenska av Bill Skarsgård !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

kanske Pixar kan anställa Donald Trump som en röst i framtiden. Det är norm i USA att kändisar som röst i animation. Vem i världen är en större kändis än Trump just nu ?

Om filmen i fråga är rikligt bra kanske det hjälper hans"Public Image"

Det skulle visas att han bry sig om barn också och folk som är vänliga mot barn brukar vara mer omtyckta i allmänhet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 10 september 2019 kl. 16:29:51
kanske Pixar kan anställa Donald Trump som en röst i framtiden. Det är norm i USA att kändisar som röst i animation. Vem i världen är en större kändis än Trump just nu ?

Nej tack. Tror inte riktigt att någon filmstudio vill använda sig av någon person folk har så olika syn på. Blanda inte in sån politik i filmer, det blir bara mer dividerat om Trump är med och Disney skulle säkert inte tjäna lika bra på det, men inte vet jag.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 september 2019 kl. 16:59:28
Nej tack. Tror inte riktigt att någon filmstudio vill använda sig av någon person folk har så olika syn på. Blanda inte in sån politik i filmer, det blir bara mer dividerat om Trump är med och Disney skulle säkert inte tjäna lika bra på det, men inte vet jag.

Plus, oavsett vad man tycker om hans politik; Trump har nog en av de sämsta rösterna för dubbning jag kan tänka mig.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 10 september 2019 kl. 17:39:12
Plus, oavsett vad man tycker om hans politik; Trump har nog en av de sämsta rösterna för dubbning jag kan tänka mig.

Jag är benägen att hålla med, har aldrig tyckt om Trump...

Några exempel på amerikanska kändisar (eller åtminstone kändisar som medverkar i amerikanska originalversioner) som varit bra i familjefilmer är Shakira, Selena Gomez, Robin Williams, Eddie Murphy, John Goodman, Tony Jay, Tom Hanks och många fler...

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 september 2019 kl. 17:44:48
Jag är benägen att hålla med, har aldrig tyckt om Trump...
Jag gillar inte heller Trump och jag vill verkligen inte höra honom i en dubbning, nästa år är det ju presidentval i USA så jag hoppas att han förlorar

Men åter till ämnet: Jag tycker att Anna Odell och Liam Norberg borde dubba

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 10 september 2019 kl. 17:39:12
Plus, oavsett vad man tycker om hans politik; Trump har nog en av de sämsta rösterna för dubbning jag kan tänka mig.

Han har ju en rätt speciell röst Borden inte det vara ett plus.

Bara för att  majoriteten på det här forumet gillar inte Trump. Bytder det inte att han inte kan göra en röst för Pixar eller Dreamworks.

Det är ett faktum att kändisar säljer billijter prices som dom säljer skvaller tidningar och du kan nog inte hitta en mer känd person än Trump just nu.

Namn har värd. Err namn kan vara strak nog att segla nästan vad som helst.

Folk lokas av välkända namn på filmaffischer, DVD-omslag, skvallermagasinomslag och andra saker.

Stora namn kan hjälpa mycket när man säljer saker !

Det är faktum i marknadsföring !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 10 september 2019 kl. 18:00:26
Jag gillar inte heller Trump och jag vill verkligen inte höra honom i en dubbning, nästa år är det ju presidentval i USA så jag hoppas att han förlorar

Hoppas jag med, det var precis vad jag tänkte säga...

Men jag håller med om att vi borde hålla oss till ämnet; ett flertal svenska kändisar skulle verkligen platsa i dubbningssammanhang!  :) (som de jag nämnt förut här i tråden och möjligen fler därtill)

Både Lisa Ajax och Nova Miller är två exempel på personer som skulle passa bra som dubbare...  :)

Disneyfantasten


E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 september 2019 kl. 18:16:39
Vilka är det?
Anna är konstnär, skådespelerska och regissör

Liam är skådespelare och före detta brottsling

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 10 september 2019 kl. 18:00:26
Jag gillar inte heller Trump och jag vill verkligen inte höra honom i en dubbning, nästa år är det ju presidentval i USA så jag hoppas att han förlorar

Men åter till ämnet: Jag tycker att Anna Odell och Liam Norberg borde dubba

Dessutom har Trump gjort bra saker med.

Han stod up mot Islam.

Så helt dålig är han inte.

Och han är en hel del fans med.

En röstroll av honom skulle garantera film i fråga oändligt med media publicitet det skulle skriva om filmen över all.

Tänk på alla som skulle få kände till filmens namn.

Det finns ett ordspråk som går så all publicitet är bra publicitet.

En film studio vill ju att folk ska känna till deras film.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.