Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juni 2019 kl. 22:40:58
Descendants 2 och Rock Dog är nedskrivna och klara, och kommer vid nästa uppdatering av sajten - troligen imorgon, tillsammans med Husdjurens hemliga liv 2.

Hacke Hackspett ser det dock tyvärr mörkare ut med - DVD-utgåvan anger inte ett ord om rösterna, och hittills har Universal Pictures inte behagat sig svara på mina mail... :(

Vem ar Ursula i Descendants 2 ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juni 2019 kl. 22:40:58
Hacke Hackspett ser det dock tyvärr mörkare ut med - DVD-utgåvan anger inte ett ord om rösterna, och hittills har Universal Pictures inte behagat sig svara på mina mail... :(

Har du sätt filmen och vet åtminstone vilka som gör rösterna i själva filmen?^^

Elios

En intressant grej jag med upptäckte med trailern jag nyss såg med Hacke Hackspett var att den här mer dislikes än likes!? Undrar varför det är så, vad tror ni!?^^


https://youtu.be/nwntjVr-OZA

Btw, så undrar jag lite med hur pass liten han är. För i trailern i en sekvens ser han ju ut att vara lika liten som vanlig hackspett. Men i dem tecknade så är han nästan lika lång som en människa.  ::) ??? ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  4 juni 2019 kl. 01:27:05
Har du sätt filmen och vet åtminstone vilka som gör rösterna i själva filmen?^^
Jag lyckades tyvärr inte identifiera en enda röst i Hacke Hackspett. :(

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juni 2019 kl. 03:59:27
Jag lyckades tyvärr inte identifiera en enda röst i Hacke Hackspett. :(

Fan vad dåligt. Hoppas det inte är en ny variant av en liknande dubbning med samma som typ Katten Gustaf som gick på Cartoon Network för några år sedan.  :o
Helt okända och ointressanta röster. :o

Daniel Hofverberg

Så mycket kan jag i alla fall konstatera att Hacke Hackspett i alla fall inte spelas av någon av de skådespelare som tidigare gjort rollen (d.v.s. Niclas Wahlgren eller Irene Lindh), och ärligt talat var jag inte jättenöjd med Hackes röst...

Citat från: gstone skrivet  3 juni 2019 kl. 22:56:08
Vem ar Ursula i Descendants 2 ?
Är verkligen Ursula själv med i Descendants 2...? Jag kan inte minnas det. Hennes dotter Uma spelas i alla fall av Amanda Jennefors i den svenska versionen.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juni 2019 kl. 13:25:34
Så mycket kan jag i alla fall konstatera att Hacke Hackspett i alla fall inte spelas av någon av de skådespelare som tidigare gjort rollen (d.v.s. Niclas Wahlgren eller Irene Lindh), och ärligt talat var jag inte jättenöjd med Hackes röst...
Är verkligen Ursula själv med i Descendants 2...? Jag kan inte minnas det. Hennes dotter Uma spelas i alla fall av Amanda Jennefors i den svenska versionen.

Nej hon är inte med i person. Men man hör hennes röst i filmen.

På engelska gör Whoopi Goldberg rösten till Ursula.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 juni 2019 kl. 13:41:55
Nej hon är inte med i person. Men man hör hennes röst i filmen.
Kommer du ihåg var i filmen?

Hon står inte med i creditlistan, men om jag får veta exakt var kan jag lyssna och höra om jag känner igen rösten. Men den enda namngivna kvinnan som står med under "Övriga röster" är i alla fall Maria Rydberg, så antingen är det hon eller också någon som även spelar någon annan roll i filmen.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juni 2019 kl. 15:33:58
Kommer du ihåg var i filmen?

Hon står inte med i creditlistan, men om jag får veta exakt var kan jag lyssna och höra om jag känner igen rösten. Men den enda namngivna kvinnan som står med under "Övriga röster" är i alla fall Maria Rydberg, så antingen är det hon eller också någon som även spelar någon annan roll i filmen.

Jag har inte sett den jag har bara läst om den.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 juni 2019 kl. 17:59:26
Har du credits till Flygplan
Det borde jag ha - jag ska försöka leta fram det. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 juni 2019 kl. 19:48:57
Har du också credits till Pokemon 3
Nej, tyvärr tror jag aldrig att jag lyckades få tag i credits till Pokémon 3 - och om inte mitt minne sviker mig, vill jag minnas att det inte stod utsatt dubbcredits på VHS-utgåvan heller. Och förstås heller inte på DVD-utgåvan, men det är ju mindre förvånande då Warner Home Video mig veterligen tyvärr aldrig satt ut dubbcredits på DVD eller Blu-Ray... :(

Den här filmen hade ju premiär på den tiden då numera nedlagda Sandrew Metronome distribuerade Warner Bros. filmer (och den här filmen släpptes ju genom Warner i Europa), och tyvärr var det ofta svårt att få Sandrew Metronome att lämna ut creditlistor. Det var ett flertal filmer som jag försökte få fram credits för, men där Sandrew Metronome aldrig behagade sig att svara; och om jag inte minns fel tror jag att det här var en av dem...

gstone

När du kan kan du försöka få credits för Star Wars: Motståndsrörelsen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2019 kl. 11:44:06
När du kan kan du försöka få credits för Star Wars: Motståndsrörelsen ?
När jag har fått de creditlistor från Disney som jag redan frågat efter, eller som jag planerat att fråga efter. Jag vill inte skicka flera mail innan jag fått svar på de tidigare, och jag vill begränsa antalet förfrågningar så att de inte ska tycka att det blir för mycket. Och jag har fått in några önskemål på Disney-serier innan din fråga, som jag inte hunnit fråga dem om än.

Allt hänger på hur lång tid det tar att få svar från Disney - oftast har det gått snabbt, men på senare tid har det börjat ta längre tid; och de säger att det beror på att de har så mycket att göra i och med kommande Disney+ så att de inte hinner med att svara på mail... :(

Men förhoppningsvis ska jag kunna fråga om Star Wars: Motståndsrörelsen under juni månad, i alla fall. :)

Daniel Hofverberg

Dinosaurietåget har nog tyvärr blivit avglömt... :( Jag ska ordna det snarast.

Nej, tyvärr inga credits än till Rymdrekryterna.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juni 2019 kl. 18:29:46
Dinosaurietåget har nog tyvärr blivit avglömt... :( Jag ska ordna det snarast.

Nej, tyvärr inga credits än till Rymdrekryterna.

Kommer du see Toy Story 4 på Pressvisning i augusti ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.