Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dalmatinervägen 101 (101 Dalmatian Street)

Startat av E, 23 mars 2019 kl. 08:33:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 april 2019 kl. 10:39:03
Jag tror i alla fall att Delilah spelas av Vivian Cardinal. :)

Faktiskt så träffade jag henne för ungefär en månad sen då hon var och uppträdde på vår teater.  ;D

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 april 2019 kl. 10:39:03
Okej, då är det i alla fall rättstavat i ett fåtal fall...

Joel Adolphson spelar förmodligen någon återkommande biroll, för hans namn står bara med på en del avsnitt - kanske runt hälften av alla avsnitt, eller ens det. Emil och Victor Beer tror jag dock har crediterats vid alla avsnitt jag sett, så de bör spela rollfigurer som förekommer i alla (eller åtminstone de flesta) avsnitt. Om man kan lita på creditordningen borde Emil ha en större roll, då ju Disney Channel vanligtvis listar rösterna i storleksordning. Men jag har som sagt ingen aning hur någon av de tre låter, så jag har inte en susning vilka roller de kan tänkas spela.

Jag tror i alla fall att Delilah spelas av Vivian Cardinal. :)

Sen borde det ju inte vara så svårt att känna igen Nick Atkinson, Anton Olofsson Raeder och Norea Sjöquist, som ju alla tre har ganska säregna röster, men hittills har jag märkligt nog inte lyckats lista ut vilka de spelar...

Jag förmodar att Juni Eronn är felstavat, och ska vara Juno Eronn som varit med i några tidigare dubbningar (bl.a. Dumma mej 3). Jag minns dock inte hur hennes röst låter. Cecilia Karlsson och Ludvig Johansson Wiborg har jag ingen aning vilka det är, mer än att båda stått med som "Övriga röster" i ett fåtal tidigare dubbningar (men utan att veta rollfigurerna är det ju inte så lätt att kolla upp deras röster). Josefine Götestam har varit med i ganska många dubbningar, men jag måste medge att jag inte alls har koll på hur hennes röst låter. :(
Här står det vilka roller som I JUST WANT TO BE COOL gör ifall du undrar
https://www.moviezine.se/nyheter/101-dalmatinerna-ar-tillbaka-i-ny-tv-serie

Daniel Hofverberg

Tack för länken. Den enda jag ens kommer ihåg av de nämnda rollfigurerna är Dawkins, så de andra två måste vara väldigt små och/eller oregelbundna rollfigurer.

Och jag kommer spontant bara ihåg ett enda avsnitt där någon ekorre medverkat...

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 12 april 2019 kl. 12:03:13
Här står det vilka roller som I JUST WANT TO BE COOL gör ifall du undrar
https://www.moviezine.se/nyheter/101-dalmatinerna-ar-tillbaka-i-ny-tv-serie
Hmm, jag undrar om inte MovieZine har blandat ihop vem som spelar vem av de tre personerna...? Antingen det, eller också är Disneys credits felaktiga vad gäller vilka som medverkar i respektive avsnitt.

Jag såg nämligen precis avsnittet Perfect Match/All Fired Up, och i det avsnittet förekommer räven Fergus som har några repliker; men inte vare sig Dawkins eller Sid. Men på eftertexterna till båda de delavsnitten står likväl "Joel Adolphsen" med, men inte vare sig Emil eller Victor Beer. Så antingen har de blandat ihop så att det i själva verket är Joel som spelar Fergus och inte Sid; eller också kan man inte lita på Disneys credits...

Någon som vet hur Joel låter, som kan avgöra om han spelar Fergus eller Sid?

Elios

Är denna serien bättre än den som gick på Disney Channel för ett par år sedan?^^  8)

gstone

Jag gissade visste fel tydligen kommer Cruella De Ville ändå vara med i serien och hennes röst på originalspråket kommer göras av Michelle Gomez mest känd från Netflix serien Chilling Adventures of Sabrina !! ;D

Tror dock at när vät avsnitten med henne dubbas kommer inte samma person dubba Cruella i nästa års film om den dubbas då detta är en avsevärt äldre version än Emma Stone kommer spela.

Då denna serie uspelar i sig i nutiden borde ju Cruella De ville var minst 85 år gamla vid det här laget om inte över 100 TILL OCH MED !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 11 februari 2020 kl. 22:27:07

Då denna serie uspelar i sig i nutiden borde ju Cruella De ville var minst 85 år gamla vid det här laget om inte över 100 TILL OCH MED !



Jo även Dynamit Harry, Ragnar Vanheden och Charles-Ingvar "Sickan" Jönsson i den nya filmen som kommer nu snart borde också vara skit gamla.
Även Lasse och Maja borde vara det i denna nya film som kom nu i veckan. Dem borde ju vara typ 30 år eller något sånt.  :o

Disneyfantasten

Undrar vem som kommer att spela Cruella De Vil i denna serie...

Mona Seilitz har tyvärr varit död i snart 12 år så hon kan inte återvända, men kanske Ewa Fröling kan axla hennes mantel...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 februari 2020 kl. 18:59:15
Undrar vem som kommer att spela Cruella De Vil i denna serie...

Mona Seilitz har tyvärr varit död i snart 12 år så hon kan inte återvända, men kanske Ewa Fröling kan axla hennes mantel...

Ewa Fröling skulle enligt lått ytterst passande. Hennes röst som använder för Ymza och  liknade roller skulle var UTMÄRKT till Creulla  ;D ;D! !

Även Irene Lindh skullle nog klara Cruella ganska bra ! ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det är väldigt trist att Mona Seilitz är död :'( Såg henne faktiskt på teatern innan hon dog. Dock var jag dock 3 eller 4 år så tyvärr minnes jag  inget  :-\

Utom vag minen av hennes röst.

Överväger att se Lilla Jönssonligan då både hon och Dan Ekborg är med ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2020 kl. 19:58:33
Överväger att se Lilla Jönssonligan då både hon och Dan Ekborg är med ! :D
Gör de vettja. Dom e okej.
Houba !

Elios

Kul att vi kommer in på Mona Seilitz även på 101 Dalmatiner Men även på Jönssonligan.  :o

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 13 februari 2020 kl. 21:57:19
Gör de vettja. Dom e okej.

Jag köper filmen imorgon. Jag skulle ändå bytta en annan film på Coop Forum som kosat EXAT lika mycket som Lilla Jönsligan. Behöver bara bytta enna dvdn mot andra :D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu har ändar mig ska INTE BYTTA  Monter Family mot Lilla Jönssonligan på  Ika Maxi imorgon(skrev fel när jag sa Coop Forum) Jag bytta mot antingen en annan dubbade animerad film eller svensk Kriminalare Vad än så också in går u två för 99 Kr Kampanjen på ICA Maxi ! :D

Vet någon Svenska Kriminalfilmer vrakar ingå i " en för 59 Kr ,2 för 99 Kr kampanjer" på affärer ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Elios skrivet 12 februari 2020 kl. 21:48:03
Jo även Dynamit Harry, Ragnar Vanheden och Charles-Ingvar "Sickan" Jönsson i den nya filmen som kommer nu snart borde också vara skit gamla.
Även Lasse och Maja borde vara det i denna nya film som kom nu i veckan. Dem borde ju vara typ 30 år eller något sånt.  :o
Jag tror du missade hela min poäng. Jag menar om man går utifrån frösättningen att original Disney filmen utspelar sig på 60-talet när den gjords v( Vilket jag gör) och att Creulla inte dräkt värka som någon ungdom i den filmen heller och sedan tar man in faktorn att denna serie utspelar sig i nutid(2019/2020) . Då borde ju Creulla var VÄLDIGT gamla.

Fötsår du nu hur jag menar ??

Jag fattar inte vad Jönssonligan har att göra med det hela ??? ??? ??? ??? ??? Det är ju inte samma karaktärer i nästa fil,. Eller samma karaktärer men inte förrättning. Jag har läst Henrik Dorsin  ska ta över Gösta Ekmans karaktär till exempel.

Undrar om Rocky kommer spelas av en riktig finsk person denna gång ? :D LOL LOL
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.