Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Den officiella röstprovstråden

Startat av TonyTonka, 22 januari 2019 kl. 19:29:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 juli 2021 kl. 22:54:03
Har du alltså ingen DVD/Bluray-spelade hemma?
Jo det har jag, just den filmen tror jag dock jag har i ett förråd någonstans.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 juli 2021 kl. 23:01:30
Jo det har jag, just den filmen tror jag dock jag har i ett förråd någonstans.

Okej då förstår jag...

Själv har jag inga förråd alls, förutom en källare och det enda jag ställer i den är min cykel, ställer in den i slutet av oktober och tar ut sen i slutet av mars!

Steffan Rudvall

Detta hittade jag i förrådet...


Mathilda Gustafsson

Är det någon som har ljudklipp på Andreas Nilssons första gången som Kalle?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 12 augusti 2021 kl. 21:16:17
Är det någon som har ljudklipp på Andreas Nilssons första gången som Kalle?
Jag tror att jag kan ha något ljudklipp från avsnittet 1 av DuckTales på datorn men då får jag leta lite och förvänta dig ingen vidare bra kvalitet.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 12 augusti 2021 kl. 21:16:17
Är det någon som har ljudklipp på Andreas Nilssons första gången som Kalle?
Jag hitta ett ljudklipp men som jag sagt tidigare förvänta dig inte någon bra kvalitet.

Disneyfantasten

Någon som kan ordna ljudklipp med följande;

- Gladys Del Pilar Bergh som Tia Dalma

- Calle Carlswärd som Merlin

- Sharon Dyall som Gudmodern (gärna båda versionerna så att man kan då jämföra)

- Kajsa Ernst som Häxan

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 september 2021 kl. 07:55:22
Någon som kan ordna ljudklipp med följande;

- Gladys Del Pilar Bergh som Tia Dalma

- Calle Carlswärd som Merlin

- Sharon Dyall som Gudmodern (gärna båda versionerna så att man kan då jämföra)

- Kajsa Ernst som Häxan
Har du hört Charlotte Ardai Jennefors som Ursula?

Disneyfantasten



TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 september 2021 kl. 07:55:22
Någon som kan ordna ljudklipp med följande;

- Gladys Del Pilar Bergh som Tia Dalma

- Calle Carlswärd som Merlin

- Sharon Dyall som Gudmodern (gärna båda versionerna så att man kan då jämföra)

- Kajsa Ernst som Häxan

Som önskat har jag fixat klipp på Calle Carlswärd som Merlin, Sharon Dyall som Gudmodern (båda versionerna) och Kajsa Ernst som Häxan. Jag slänger även med klipp på Jan Modin och Jasmine Wigartz som Benjamin Syrsa respektive Blå fén för de som vill jämföra hur de låter nu jämfört med 1995 års omdubbning.

Tyvärr kan jag inte göra röstprov på Gladys del Pilar som Tia Dalma, då jag inte har kvar det första Disney Infinity-spelet. Av någon anledning är hon nämligen kvar som "cast member" i toyboxen i de båda andra spelen, men hennes dialog är borttagen ur spelen, vilket även är fallet med bland annat Kladdis, Art, Don, Rex och Slinky, medan andra figurer som Mirage, Rick Dicker, Rex, Mr. Gibbs och Hamm fortfarande har kvar sina röster.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  8 september 2021 kl. 15:42:55
Som önskat har jag fixat klipp på Calle Carlswärd som Merlin, Sharon Dyall som Gudmodern (båda versionerna) och Kajsa Ernst som Häxan. Jag slänger även med klipp på Jan Modin och Jasmine Wigartz som Benjamin Syrsa respektive Blå fén för de som vill jämföra hur de låter nu jämfört med 1995 års omdubbning.

Tyvärr kan jag inte göra röstprov på Gladys del Pilar som Tia Dalma, då jag inte har kvar det första Disney Infinity-spelet. Av någon anledning är hon nämligen kvar som "cast member" i toyboxen i de båda andra spelen, men hennes dialog är borttagen ur spelen, vilket även är fallet med bland annat Kladdis, Art, Don, Rex och Slinky, medan andra figurer som Mirage, Rick Dicker, Rex, Mr. Gibbs och Hamm fortfarande har kvar sina röster.

Okej...

Iallafall, Sharon Dyall var ganska bra som Gudmodern (tecknade), jag hade dock föredragit Irene Lindh, dock är Sharon avsevärt bättre än Gunilla Åkesson i denna roll...

Vad gäller 2015-års Gudmodern så passade hon i förhållandet något bättre där, man kan även höra hintar av Jasmine Heikuras prestation som Askungen, som är riktigt bra i denna roll!

Calle Carlswärd som Merlin och Kajsa Ernst som Häxan var i mitt tycke riktigt bra castingval...

Förresten Tony så vill jag gärna säga; grattis på din 26:e födelsedag!  :D

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet  8 september 2021 kl. 15:42:55
Som önskat har jag fixat klipp på Calle Carlswärd som Merlin, Sharon Dyall som Gudmodern (båda versionerna) och Kajsa Ernst som Häxan. Jag slänger även med klipp på Jan Modin och Jasmine Wigartz som Benjamin Syrsa respektive Blå fén för de som vill jämföra hur de låter nu jämfört med 1995 års omdubbning.

Tyvärr kan jag inte göra röstprov på Gladys del Pilar som Tia Dalma, då jag inte har kvar det första Disney Infinity-spelet. Av någon anledning är hon nämligen kvar som "cast member" i toyboxen i de båda andra spelen, men hennes dialog är borttagen ur spelen, vilket även är fallet med bland annat Kladdis, Art, Don, Rex och Slinky, medan andra figurer som Mirage, Rick Dicker, Rex, Mr. Gibbs och Hamm fortfarande har kvar sina röster.

Jag tycker Calle Carlswärd är en bra skådspelare ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Jag skulle vilja höra hur Knattarnas mamma Della Anka låter!  :)

Disneyfantasten