Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Mulan 1998 VS Mulan 2020

Startat av Elios, 13 februari 2023 kl. 00:00:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken Mulan tycker ni är bäst?

Mulan (1998)
5 (100%)
Mulan (2020)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 5

Elios

Även fast jag inte har sett remaken ännu så är jag nog ändå ganska så säker på att jag kommer att gilla originalet mer då jag helt klart föredrar mer dom underbara sångerna och karaktärerna med Mushu i spetsen.  ;D ;D

Disneyfantasten

Originalet från 1998, inget snack om saken.

Lilla My

Den nya är kanske inte den värsta av moderna remakes (det är fortfarande Lejonkungen) men den är absolut den tråkigaste. Nog den tråkigaste filmen jag sett.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 13 februari 2023 kl. 19:19:21Den nya är kanske inte den värsta av moderna remakes (det är fortfarande Lejonkungen) men den är absolut den tråkigaste. Nog den tråkigaste filmen jag sett.

Jag skulle nog säga att nyinspelningen av Pinocchio är ännu värre än bägge dessa, jag har personligen ännu ej sett någon av dessa tre i sin helhet, man man ser på lång väg att dessa inte är några höjdare och Pinocchio är absolut värst utav allihopa.

Elios

Har funderat länge på att se denna men inte blivit av. Den känns ju som en mer version gjord utifrån Legenden om Mulan. Om hur hon var och gav sig ut i strid och klädde ut sig till man. 
Skulle lika gärna kunnat göras av någon annan distributör som Dreamworks eller liknande Warner Bros kanske. För den verkar ju inte vara ett dugg lik Disneys version så som jag har förstått det hela. 

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 13 februari 2023 kl. 22:35:00Har funderat länge på att se denna men inte blivit av. Den känns ju som en mer version gjord utifrån Legenden om Mulan.
Ja oh ja för i legenden hade hon ju superkrafter som barn etc.  ::) Tycker snarare Disneys orginal är mer snarlik legenden och att den moderna försökte göra henne till en Marvel-superhjälte eller något.