Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Baserade på sagor

Startat av moviefan, 29 juli 2020 kl. 16:51:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Varför kan inte tex Disney göra film baserad på saga igen ?  De gjorde ju Snövit, Askungen , Den lilla sjöjungfrun mfl mycket bra.  Varför inte Den fula ankungen eller Prinsessan på ärten ? 
Har hört att Don Bluth tänkte göra sin version på Skönheten och Odjuret men lade ner det projektet för att Disney gjorde sin 1992.   

Erika

Nu är det i och för sig inte så länge sedan som Disney gjorde animerade filmer baserade på sagor ("Frost" med uppföljare, spin-offs och hela rubbet är mycket löst baserad på "Snödrottningen"), men för min del får de gärna göra fler. Hellre det än spelfilmerna...

moviefan

Citat från: Erika skrivet 29 juli 2020 kl. 17:13:19
Nu är det i och för sig inte så länge sedan som Disney gjorde animerade filmer baserade på sagor ("Frost" med uppföljare, spin-offs och hela rubbet är mycket löst baserad på "Snödrottningen"), men för min del får de gärna göra fler. Hellre det än spelfilmerna...

Håller med, det vore trevligt om de kunde göra något annat än spelfilmsversioner ?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: moviefan skrivet 29 juli 2020 kl. 17:15:35
Håller med, det vore trevligt om de kunde göra något annat än spelfilmsversioner ?

Absolut. :)

Jag kan tänka mig någon av dessa skulle kunna fungera som animerad Disney-film:

Katarina Nötknäppare
Gawain och lady Ragnell

Mulha
Prins Lini

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2020 kl. 17:20:20
Jag gillar Anime Pinocchio ;D

Vilken version? :)

gstone

Citat från: Erika skrivet 29 juli 2020 kl. 17:39:28
Absolut. :)


Vilken version? :)

Skrev fel, Den jag menade var från Sovjetunionen  :-[ :-[
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 29 juli 2020 kl. 16:51:26
Varför kan inte tex Disney göra film baserad på saga igen ?  De gjorde ju Snövit, Askungen , Den lilla sjöjungfrun mfl mycket bra.  Varför inte Den fula ankungen eller Prinsessan på ärten ? 
Har hört att Don Bluth tänkte göra sin version på Skönheten och Odjuret men lade ner det projektet för att Disney gjorde sin 1992.
Disney har redan gjort kortfilm av Den fula ankungen och Prinsessan på ärten är väl inte så långt så att det går att göra den till film kanske en kortfilmen men inte en långfilm

Erika

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 augusti 2020 kl. 14:50:46
Disney har redan gjort kortfilm av Den fula ankungen och Prinsessan på ärten är väl inte så långt så att det går att göra den till film kanske en kortfilmen men inte en långfilm

Det finns ju ett par långfilmer baserade på "Prinsessan på ärten", men annars finns Slottet, som stod på guldstolpar (en svensk folksaga som är en blandning mellan "Mästerkatten i stövlar" och "Prinsessan på ärten") som man skulle kunna göra en animerad långfilm på.