Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Pojken med det tickande hjärtat

Startat av moviefan, 7 december 2014 kl. 12:46:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka har dubbat den ? Jag såg den i morse. En mycket fin och sorglig film. Har ni sett den än ?   :)

Daniel Hofverberg

Jag har tyvärr inte sett filmen än. Men den ges ju ut av Scanbox, och om man ser till andra filmer brukar Scanbox vanligtvis anlita KM Studio i Karlskoga för dubbningarna; med en mindre mängd filmer som troligtvis görs av SDI Media.

Jag ska försöka få tag i dubbcredits till filmen.

moviefan

#2
Har du fått tag i credits än ? (Vore även kul med en recension)

Daniel Hofverberg

Tyvärr fick jag aldrig recensionsex på filmen, så det blir tyvärr ingen recension. :(

Jag har tyvärr inte lyckats få tag i dubbcredits, men då det ju gått ganska lång tid ska jag göra ett nytt försök.

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2017 kl. 20:12:11
Tyvärr fick jag aldrig recensionsex på filmen, så det blir tyvärr ingen recension. :(

Jag har tyvärr inte lyckats få tag i dubbcredits, men då det ju gått ganska lång tid ska jag göra ett nytt försök.

Hoppas du får tag i creditsen snart.  :D

Daniel Hofverberg

Det har tyvärr dröjt alldeles för lång tid, men efter många om och men har jag nu äntligen fått tag i creditlista till Pojken med det tickande hjärtat; om du fortfarande är intresserad. Den kommer förmodligen publiceras vid nästa uppdatering av sajten. :)

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2019 kl. 10:39:25
Det har tyvärr dröjt alldeles för lång tid, men efter många om och men har jag nu äntligen fått tag i creditlista till Pojken med det tickande hjärtat; om du fortfarande är intresserad. Den kommer förmodligen publiceras vid nästa uppdatering av sajten. :)

Vad bra, det ska bli intressant att se.   ;) Svenska dubbningen är mycket bra, och filmen är bra med.

Elios


Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 11 september 2019 kl. 18:42:30
Svenska dubbningen är mycket bra, och filmen är bra med.
Jag tycker också att dubbningen är mycket bra. Dubben är för övrigt gjord av KM Studio i Karlskoga.

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 september 2019 kl. 08:25:08
Jag tycker också att dubbningen är mycket bra. Dubben är för övrigt gjord av KM Studio i Karlskoga.

Filmen är lite Tim Burton stil, fast det är ett rockband som står för både musiken och regin. 

Daniel Hofverberg


moviefan


E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 september 2019 kl. 03:07:44
Nu är äntligen creditlistan publicerad, tillsammans med 13 andra creditlistor (!). :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/pojken-med-det-tickande-hjartat/
Man blir nästan sugen på att se filmen när man ser att Christer Nerfont (Kovu i Lejonkungen 2) står med

moviefan

Varför står det inte på omslaget till dvdn att engelska ljudspåret är med ? 

gstone

Ni had fel dom flesta sångerna i filmen är vist dubbade :D

I alla fall dom  bästa ;D

Underbar film enligt mig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.