Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Amazon Prime SV (svensk dubb?)

Startat av Goliat, 4 december 2021 kl. 16:41:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  7 december 2021 kl. 01:13:39
Und ich habe nicht deutsch geschrieben in einer lange Zeit aber das ist kein Grund es zu tun mit zufällige schwedischen Leute auf einer Synchronisierungsforum.

Es gibt andere Weise einer Sprache zu revitalisieren.
Men det är nog fler svenskar som förstår engelska.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 december 2021 kl. 07:19:51
Men det är nog fler svenskar som förstår engelska.

Föredrar svenska då jag har svårt att följa med i engelsk text och tyska kan jag inte alls. Är trots allt ett svenskt forum dessutom.


Sabelöga

Citat från: King Owl skrivet  7 december 2021 kl. 08:01:08
Föredrar svenska då jag har svårt att följa med i engelsk text och tyska kan jag inte alls. Är trots allt ett svenskt forum dessutom.
E ju de :)
Houba !

Scoobydoofan1

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  7 december 2021 kl. 06:30:48
Ja, tust du das nicht?
Understood the ja, have no idea what the rest is, by the way how long did it take you to learn german?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 december 2021 kl. 13:15:16
Understood the ja, have no idea what the rest is, by the way how long did it take you to learn german?
Jag är inte någon expert på tyska, men jag tror att frågan är "Ja, gör inte du det?".

Erika

Okej, vill man träna upp sin engelska, tyska eller annat språk så finns det andra ställen att göra det på. Eller så skapar man en särskild tråd för det ändamålet. I den här tråden ser jag helst att vi återgår till det ursprungliga ämnet igen. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Erika skrivet  7 december 2021 kl. 13:39:39
Okej, vill man träna upp sin engelska, tyska eller annat språk så finns det andra ställen att göra det på. Eller så skapar man en särskild tråd för det ändamålet. I den här tråden ser jag helst att vi återgår till det ursprungliga ämnet igen. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12010.0

Passar bättre.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 december 2021 kl. 13:37:42
Jag är inte någon expert på tyska, men jag tror att frågan är "Ja, gör inte du det?".
no, never really learnt german, just English and obviously the basic words etc. Swedish and the other Nordic languages are related to the Germanic family tree so technically we are speaking some form of German.

Zebastian

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 december 2021 kl. 14:49:40
no, never really learnt german, just English and obviously the basic words etc. Swedish and the other Nordic languages are related to the Germanic family tree so technically we are speaking some form of German.
Varför skriver ni på engelska?

Scoobydoofan1

Citat från: Zebastian skrivet  7 december 2021 kl. 15:31:21
Varför skriver ni på engelska?
No idea, before the first comment in english this topic used to be in Swedish.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 december 2021 kl. 16:39:29
No idea, before the first comment in english this topic used to be in Swedish.
Du kan sluta med engelskan


Goliat

Fick svar på en fråga idag som jag ställde för en månad sedan cirka. Man kan tydligen enbart söka "Svenska" i sökfältet så ska enbart filmer och serier med svenskt tal komma upp.

Går att kombinera "svenska" med vad man vill efteråt så klart som barn, serie m.m.

Bra funktion. Vet inte om den är ny dock.

Xfinger

Skiljer innehållet något beroende på land? antingen vpn, lr land kopplat till betalauppgifter lr dyligt? Disneyplus har ju relativt samma innehåll, men vissa andra stream sidor kan ju skilja rejält! Iallafall gällande ljud, tex paramount verkar man inte nå något innehåll med svenskt tal , via utländskt konto.