Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Jan Långben The movie

Startat av gstone, 2 april 2020 kl. 17:13:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Undrar varför inte  Hans Lindgren var Långben filmen ? ???

Var filmens version av Långben annorlunda från serien ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 april 2020 kl. 17:19:45
Undrar varför inte  Hans Lindgren var Långben filmen ? ???

Var filmens version av Långben annorlunda från serien ?
Monica Forsberg har berättat att att hon kämpade för att Hans Lindgren skulle göra Långben i filmen men Disney tyckte att han började låta för gammal för Långben.

Erika

Citat från: gstone skrivet  3 april 2020 kl. 17:19:45
Undrar varför inte  Hans Lindgren var Långben filmen ? ???

Var filmens version av Långben annorlunda från serien ?

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 april 2020 kl. 17:48:36
Monica Forsberg har berättat att att hon kämpade för att Hans Lindgren skulle göra Långben i filmen men Disney tyckte att han började låta för gammal för Långben.

Oscar skrev lite mer om detta i en annan tråd:

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  3 januari 2020 kl. 22:45:01
Vad jag har fått veta, är att inför att arbetet med Janne Långben - The Movie så beordrade Disney att det skulle skickas in röstprover för varje stor roll.
Hans Lindgren blev underkänd av Disney Character Voices i Burbank så det visslade om det, de tyckte att han lät alldeles för gammal, (Mycket på grund av att han var en kedjerökare sedan många år tillbaka.)
även om Monica Forsberg försökte kämpa för att Hans fortfarande skulle få göra Långben. Hans själv blev oerhört förbannad på detta. Alla som var inblandad i den svenska produktionen tyckte och tycker fortfarande att detta var väldigt ledsamt.

gstone

Citat från: Erika skrivet  3 april 2020 kl. 17:55:30
Oscar skrev lite mer om detta i en annan tråd:

JÄVLIGT skogligt ! :( :'(

Och lite knotigt då han blev godkänd för serien ! ::)

Synd att Hans aldrig fick göra Långben igen.

Så tur var  hittade dom en väldigt bra ersättare efter att Modin helt klart inte funkade.

Inte för det är något fel på Modin han är UTMÄRKT som bland annat Lycko-Jack och Batmans Butler Alfred, Men till Långben var han inte prefekt !

Själv tror också Jan hade passa som Ham ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 april 2020 kl. 20:32:23
Själv tror också Jan hade passa som Ham ;)

Jag utgår ifrån att du menar Hamm i Toy Story...

Nja, jag är inte så säker på den saken, han känns lite malplacerad i den rollen...

Håller dock med om att han är utmärkt som Lycko-Jack...

Jag kan inte minnas att jag hört honom som Butler Alfred... (om jag har det så har jag nog mest troligt glömt det)

Steffan Rudvall

Jan passar som Rowan Atkinson men inte som Långben

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2020 kl. 22:08:35
Jag utgår ifrån att du menar Hamm i Toy Story...

Nja, jag är inte så säker på den saken, han känns lite malplacerad i den rollen...

Håller dock med om att han är utmärkt som Lycko-Jack...

Jag kan inte minnas att jag hört honom som Butler Alfred... (om jag har det så har jag nog mest troligt glömt det)

Menande  Rex bland i hop dom  :D :D :D

FÖRLÅT SÅ MYCKET :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 april 2020 kl. 22:31:54
Jan passar som Rowan Atkinson men inte som Långben

Ursäkta att jag frågar, men i vilka filmer har Jan Modin dubbat Rowan Atkinson?  ???

Jag håller med om att Jan Modin inte riktigt passar som Långben, inte för att han är dålig och insatsen är inte helt åt skogen, men han låter aningen för ljus och malplacerad, Lindgren och Lindqvist passar bättre...

Däremot tycker jag att han är bra som Lycko-Jack i Kogänget (som sagt), Bärgarn i Bilar, Arthur Stanhope i Djungel George och George Jetson i Jetsons... (eller Haley som han kallades i Sun Studios vidriga dubbning där Jan spelade honom, rösterna är det inget fel på då de passar karaktärerna, det är de försvenskade karaktärsnamnen som drar ner dubbningen helt på egen hand)

Jag vet att de flesta inte håller med mig men jag tycker att Jan Modin passar utmärkt som Benjamin Syrsa...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2020 kl. 22:36:43
Ursäkta att jag frågar, men i vilka filmer har Jan Modin dubbat Rowan Atkinson?  ???

Jag håller med om att Jan Modin inte riktigt passar som Långben, inte för att han är dålig och insatsen är inte helt åt skogen, men han låter aningen för ljus och malplacerad, Lindgren och Lindqvist passar bättre...

Däremot tycker jag att han är bra som Lycko-Jack i Kogänget (som sagt) och Bärgarn i Bilar...

Jag vet att de flesta inte håller med mig men jag tycker att Jan Modin passar utmärkt som Benjamin Syrsa...

Han dubbar Rowan Atkinsons röst i den första spelfilmen om Scooby-Doo.  ;D

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2020 kl. 22:36:43
Jag vet att de flesta inte håller med mig men jag tycker att Jan Modin passar utmärkt som Benjamin Syrsa...
Det tycker jag också

gstone

Tycker ändå Max borde skjuta Långben ! >:(

Varför göra han inte det ???!!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 30 april 2020 kl. 00:01:02
Tycker ändå Max borde skjuta Långben ! >:(

Varför göra han inte det ???!!!


Skjuta en hamburgare på honom.  ???

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 april 2020 kl. 00:01:02
Tycker ändå Max borde skjuta Långben ! >:(

Varför göra han inte det ???!!!

Om vi nu bortser från det faktum att det här är en barn- och familjefilm, och därmed inte kan innehålla vad som helst: Hur många tonåringar känner du egentligen som har skjutit sina föräldrar...?

Att många är irriterade på sina föräldrar är en annan femma, men oftast går det nog inte längre än så...

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 30 april 2020 kl. 00:01:02
Varför göra han inte det ???!!!

För att det är sjuk, omoraliskt, elakt, out of character, hemskt, dåligt, inte bra, gör ont och är dessutom fett komplicerat. Var skulle Max få tag i ett skjutvapen? Nog för att det utspelar sig i USA men Max är liite för ung för att skaffa en på kort varsel bara sådär.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 30 april 2020 kl. 09:15:43
För att det är sjuk, omoraliskt, elakt, out of character, hemskt, dåligt, inte bra, gör ont och är dessutom fett komplicerat. Var skulle Max få tag i ett skjutvapen? Nog för att det utspelar sig i USA men Max är liite för ung för att skaffa en på kort varsel bara sådär.
Precis. Dessutom finns det väl, såvitt jag kommer ihåg från filmen, inga uppenbara tecken på att Max skulle vara en psykopat som är beredd att ta till mord (eller mordförsök) så lättvindigt...