Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Eureekas drömslott (Eureeka's Castle)

Startat av Elios, 30 juli 2009 kl. 05:27:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Elios

Vilka gör dem svenska rösterna i Eurekas castle?

Det var ett tv program som visades på Nickelodeon för inte så länge sedan. ::)

Elios

Någon som minns denna Eurekas Castle?  ::)

MOA

Denna gången drog du upp ditt egna ämne för 12 år sen

Elios

Citat från: MOA skrivet  3 augusti 2021 kl. 23:31:24
Denna gången drog du upp ditt egna ämne för 12 år sen

Det var inte min fråga. Minns du serien och vilka som gjorde rösterna?^^

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 11 augusti 2021 kl. 23:47:15
Det var inte min fråga. Minns du serien och vilka som gjorde rösterna?^^
Serien började sändas på Nickelodeon 1997 och heter på svenska Eureekas drömslott. Den svenska dubbningen producerades antagligen av Mediadubb International dock vet jag ingenting om rösterna.

Daniel Hofverberg

Jag kommer väl ihåg Eureekas drömslott, och minns att det var en ganska charmig och bra serie. Tyvärr fanns inga utsatta dubbcredits alls, men utifrån kanalen och tidsperioden känns Mediadubb International som en ganska säker gissning - men den kan ju ha gjorts av Eurotroll också, i och med att Mediadubb International ganska ofta skickade jobb de inte själva hann med till Eurotroll (och vice versa).

Det enda jag kommer ihåg på rak arm är att jag tror att Eureeka själv spelades av Annelie Berg - fast det kan ha varit Annica Smedius också, då jag alltid haft svårt att särskilja deras röster.

Jag tror dock att jag ska ha en del avsnitt inspelade av serien, så vid tillfälle kan jag försöka leta fram mina gamla VHS-band och se om jag känner igen fler röster (och kanske dra en säkrare slutsats om huvudrollen). :)

Elios

Tack som fan. Jag minns den såväl och är mest nyfiken på vem som gjorde rösten till fladdermusen samt den stora draken.^^

MOA

Citat från: Elios skrivet 11 augusti 2021 kl. 23:47:15
Det var inte min fråga. Minns du serien och vilka som gjorde rösterna?^^
Aldrig sett den

Steffan Rudvall