Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Smurfarna nr 22 Den första smurfolympiaden. Dubbning av SVT Lilla sport 1988

Startat av Knightan, 10 december 2017 kl. 20:22:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Knightan

Citat från: Jabberjaw skrivet 15 december 2017 kl. 00:25:50
Har du någon TV inspelning med The Smurfic Games/Smurfolympiaden Hofverberg. Jag saknar dock den första minuten på special avsnittet.
Kul dock att SVT faktiskt har visat ett avsnitt med Smurfarna med relativt ok dubbning/röster! :)

Har du en större del av avsnittet ?  :P :P

Jabberjaw

Citat från: Knightan skrivet 15 december 2017 kl. 10:05:55
Har du en större del av avsnittet ?  :P :P

Hela avsnittet förutom intro och 30 sek i början ja. Men bandet har nog hamnat i okänd hög just nu men tror att bandet hade titeln "Tintin m.m". Skall leta i mellandagarna efter bandet.

om nägon hittar en inspelning som är komplett är även jag intresserad.

Knightan

Citat från: Jabberjaw skrivet 15 december 2017 kl. 13:43:55
 

Hela avsnittet förutom intro och 30 sek i början ja. Men bandet har nog hamnat i okänd hög just nu men tror att bandet hade titeln "Tintin m.m". Skall leta i mellandagarna efter bandet.

om nägon hittar en inspelning som är komplett är även jag intresserad.

Det här är sjukt spännande. sammanfattningsvis är det 3 personer på samma sida som har eventuellt en kopia men har för tillfället kassettbandet på drift. m Det är sjukt bra odds om man slår ut det på alla år jag har sökt efter detta avsnitt :P


Knightan

Finns det någon uppdatering på den här tråden?

Är det någon som har lokaliserat en kopia av avsnittet?

Jag är beredd att stödja ett letande ekonomiskt

Jabberjaw

Citat från: Knightan skrivet 13 februari 2018 kl. 23:59:06
Finns det någon uppdatering på den här tråden?

Är det någon som har lokaliserat en kopia av avsnittet?

Jag är beredd att stödja ett letande ekonomiskt

Jag har efter mycket letande och spolande hittat inspelningen på ett gammalt VHS-band från - 88, men den var i sämre skick än vad jag först kom ihåg.. mono som jag misstänkte sedan innan men med väldigt varierande bildkvalitet

För er som länge undrat över hur SVT-"dubbningen" är finns nu ett kort klipp på följande länk
https://m.youtube.com/watch?v=IuDeeJzP8Zg

Det skulle vara väldigt intressant o veta om Daniels inspelning håller bättre kvalitét? För att eventuellt ha en digital kopia av Smurfolympiadens Orginaldubb i bästa möjliga skick. Kanske har KBs officiella arkiv avsnittet i Hi-Fi från 1992? Och sedan undrar även jag om det rullade några credits i början då jag saknar den första minuten av TV-special avsnittet.

Knightan

Citat från: Jabberjaw skrivet 19 april 2019 kl. 01:11:53Jag har efter mycket letande och spolande hittat inspelningen på ett gammalt VHS-band från - 88, men den var i sämre skick än vad jag först kom ihåg.. mono som jag misstänkte sedan innan men med väldigt varierande bildkvalitet

För er som länge undrat över hur SVT-"dubbningen" är finns nu ett kort klipp på följande länk
https://m.youtube.com/watch?v=IuDeeJzP8Zg

Det skulle vara väldigt intressant o veta om Daniels inspelning håller bättre kvalitét? För att eventuellt ha en digital kopia av Smurfolympiadens Orginaldubb i bästa möjliga skick. Kanske har KBs officiella arkiv avsnittet i Hi-Fi från 1992? Och sedan undrar även jag om det rullade några credits i början då jag saknar den första minuten av TV-special avsnittet.
Helt otroligt.  Vilka minnen den där snutten väcker   :'(