Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (22.5%)
The Scooby-Doo Show
14 (35%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.5%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.5%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
3 (7.5%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (12.5%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.5%)

Antal personer som röstat: 38

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2020 kl. 17:23:01
Jag har äntligen fått svar från SF



Notera att jag skickade samma meddelande till Warner Brothers Sverige och Warner Brothers Nordic utan att få något svar innan SF svarade.
Nu har jag fått svar från Warner Brothers exakt samma som SF



Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 maj 2020 kl. 20:12:26
Nu har jag fått svar från Warner Brothers exakt samma som SF




Hoppas verkligen den kommer alltså.

Adam Larsson

Hoppas att Scoob kommer till Norden snart

Steffan Rudvall

Jag märkte precis detta i den svenska trailern för Scoob så ser man en låda med Scooby kex där man faktiskt översatt det i bild så att du faktiskt står Scooby kex på lådan


Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 maj 2020 kl. 21:39:36
Jag märkte precis detta i den svenska trailern för Scoob så ser man en låda med Scooby kex där man faktiskt översatt det i bild så att du faktiskt står Scooby kex på lådan



Åh! Fan vad bra...? Uppskattat av dem
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Adam Larsson

#695
Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 maj 2020 kl. 21:56:43
Åh! Fan vad bra...? Uppskattat av dem
Warner Brothers brukar inte göra svenska bildversioner så du måste satsa stort Scoob

Steffan Rudvall

Det är inte bara Sverige som får egen bildverison utan också

Polen


Ryssland

salle

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 maj 2020 kl. 20:09:17
Oklart. Enligt vissa obekräftade källor ska filmen faktiskt ha släppts på DVD en gång i tiden, men jag har inte lyckats bekräfta uppgifterna och har aldrig sett utgåvan i verkligheten.

Men bl.a. Hemmakvälls gamla webbsida påstod att den hade släppts, i deras databas över släppta DVD-filmer (som inte längre finns kvar). Samtidigt har dock inte Svensk Mediedatabas med någon DVD-utgåva i sin databas, som "ska" innehålla alla släppta DVD-filmer (vilket dock inte riktigt stämmer till 100%). Så jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tro...

Visste inte att den filmen fanns tillgänglig med svenskt tal. Jag har filmen på DVD med engelskt tal. Om du vill kan vi synka det svenska ljudet mot min DVD.

Adam Larsson

#698
Citat från: salle skrivet 20 maj 2020 kl. 23:08:00
Visste inte att den filmen fanns tillgänglig med svenskt tal.
Den visades ju på nyår flera år i rad på TV3 med svenskt tal och så har den visats på Boomerang och givits ut på VHS jag antar att inspelningar från Boomerang har bättre  ljud och bildkvalitet än VHS men för mig spelar kvaliteten ingen roll.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 maj 2020 kl. 20:09:17
Oklart. Enligt vissa obekräftade källor ska filmen faktiskt ha släppts på DVD en gång i tiden, men jag har inte lyckats bekräfta uppgifterna och har aldrig sett utgåvan i verkligheten.

Men bl.a. Hemmakvälls gamla webbsida påstod att den hade släppts, i deras databas över släppta DVD-filmer (som inte längre finns kvar). Samtidigt har dock inte Svensk Mediedatabas med någon DVD-utgåva i sin databas, som "ska" innehålla alla släppta DVD-filmer (vilket dock inte riktigt stämmer till 100%). Så jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tro...


Vem vill se Tim Curry dubbade !! >:( :( :( :( ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 21 maj 2020 kl. 12:31:31

Vem vill se Tim Curry dubbade !! >:( :( :( :( ;D ;D
Filmen är gjord för barn alla barn kan inte engelska och läser nog för långsamt för att hinna med undertexter därför vill man se den på svenska

Gustav Jonsson

Hur skulle ni översätta låten Terror Time Again?

Sabelöga

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 22 maj 2020 kl. 22:42:32
Hur skulle ni översätta låten Terror Time Again?
Skräckdags igen
Houba !

Adam Larsson

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 22 maj 2020 kl. 22:42:32
Hur skulle ni översätta låten Terror Time Again?
Kanske terror dags igen.  Men om det är en översättning av hela låten som du är ute efter så kan jag tyvärr nog inte hjälpa till då jag inte är någon bra låtskrivare eller översättare

Gustav Jonsson

Citat från: Adam Larsson skrivet 23 maj 2020 kl. 01:07:08
Men om det är en översättning av hela låten som du är ute efter så kan jag tyvärr nog inte hjälpa till då jag inte är någon bra låtskrivare eller översättare
Ja det är en översättning av hela låten som jag frågar om