Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juli 2020 kl. 11:45:26
Ja, säg det... (ungefär samma situation som med Magica De Hex i DuckTales) Fast Jolly har även spelats av Gunnar Ernblad så fyra röster kan man liksom säga, sen har jag tyvärr glömt vem som spelade Jolly i Sun Studios dubbning...
Gunnar Ernblad spelade honom i LUCKY LUKE - DET STORA ÄVENTYRET och i avsnitt av säsong 1 som KM Studio aldrig dubbade han spelar även Jolly Jumper i säsong 2 (säsong 2 är dubbad av Eurotroll) men aldrig i en KM Studio dubbning

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 juli 2020 kl. 11:55:07
Gunnar Ernblad spelade honom i LUCKY LUKE - DET STORA ÄVENTYRET och i avsnitt av säsong 1 som KM Studio aldrig dubbade han spelar även Jolly Jumper i säsong 2 (säsong 2 är dubbad av Eurotroll) men aldrig i en KM Studio dubbning

Jag sa aldrig att det var hos KM Studio, bara att han spelat Jolly Jumber, samma sak med Magica De Hex, där det var Siw Malmkvist i Säsong 1 (alltså MediaDubbs version) varvat med Lena Ericsson, medan det i KM Studios version var Birgitta Fernström...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juli 2020 kl. 12:06:21
Jag sa aldrig att det var hos KM Studio, bara att han spelat Jolly Jumber, samma sak med Magica De Hex, där det var Siw Malmkvist i Säsong 1 (alltså MediaDubbs version) varvat med Lena Ericsson, medan det i KM Studios version var Birgitta Fernström...
men det är ju väldigt vanligt att röster blir utbytta mellan olika dubbningsbolag men att tre personer spelar samma roll i samma dubbning är ovanligt

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 juli 2020 kl. 12:15:07
men det är ju väldigt vanligt att röster blir utbytta mellan olika dubbningsbolag men att tre personer spelar samma roll i samma dubbning är ovanligt

Guld-Ivar Flinthjärta har hos KM Studio spelats av fyra personer; Per Sandborgh, Steve Kratz, Gunnar Uddén och Ulf Källvik...

I MediaDubb har han spelats av Tor Isedal i de flesta avsnitt och i ett avsnitt fick Peter Harryson hoppa in...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juli 2020 kl. 11:45:26
Sen har jag tyvärr glömt vem som spelade Jolly i Sun Studios dubbning...
De dubbade bara de 3 första avsnitten ihop klippta till en långfilm i originaldubbningen heter filmen Lucky Luke Det stora äventyret och i Sun Studios omdubbning heter den Bröderna Dalton på rymmen och det är Håkan Mohede som spelar honom I Sun Studios dubbning

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juli 2020 kl. 12:18:19
Guld-Ivar Flinthjärta har hos KM Studio spelats av fyra personer; Per Sandborgh, Steve Kratz, Gunnar Uddén och Ulf Källvik...

I MediaDubb har han spelats av Tor Isedal i de flesta avsnitt och i ett avsnitt fick Peter Harryson hoppa in...
Även Steve Kratz har spelat honom i Media Dubbs dubbning dock inte med samma röst som i KMs dubbning 

Disneyfantasten

Hur går det med Ulf Peder Johansson?  :)

Steffan Rudvall

#37


Isabelle Moreau

Fröken Flint (Monsters Inc. samt uppföljare)

Chloe (102 Dalmatiner)

Gorillor (Tarzan)

Cassandra (Herkules TV-serien)

Cecily Banks (Joe -Jättegorillan)




Disneyfantasten



Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 juli 2020 kl. 22:33:38
Imorgon bitti

Så jag antar att det betyder att Hans Gustafsson kommer tisdag-onsdag?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juli 2020 kl. 22:36:27
Så jag antar att det betyder att Hans Gustafsson kommer tisdag-onsdag?
Vi jobbar på de


Jabberjaw

Mycket fina kollage du gör och informativa för oss som inte har superkoll på hur vissa dubbnings skådespelare faktiskt ser ut. Tror många uppskattar den här tråden och dina poster  :)
Kommer du även att göra några av mina favoriter så småningom. Eller fokuserar du på en viss typ? 


Staffan Hallerstam 

Kim Sulocki            -  har han varit med i några filmer? eller bara tecknade serier från Mediadubb International

Andreas Nilsson

Johan Hedenberg

Gunnar Ernblad

Maria Weisby

Louise Raeder




Steffan Rudvall

#44
Citat från: Jabberjaw skrivet 12 juli 2020 kl. 23:05:46
Mycket fina kollage du gör och informativa för oss som inte har superkoll på hur vissa dubbnings skådespelare faktiskt ser ut. Tror många uppskattar den här tråden och dina poster  :)
Kommer du även att göra några av mina favoriter så småningom. Eller fokuserar du på en viss typ? 


Staffan Hallerstam 

Kim Sulocki            -  har han varit med i några filmer? eller bara tecknade serier från Mediadubb International

Andreas Nilsson

Johan Hedenberg

Gunnar Ernblad

Maria Weisby

Louise Raeder
I framtiden kommer de collage med alla dessa skådespelare Men nu håller jag på med KM Studio du borde kolla ämnet som heter Eriks dubbningskollage ämnet som heter Disneyfantastens dubbningskollage och MOAs dubbningskollage