Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Söker efter My Little Pony G1 DVD

Startat av moviefan, 24 november 2015 kl. 21:09:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Hej

Jag är på jakt efter  Snöstorm i Ponyland och Slottet bland molnen. Vet ni var jag kan hitta dessa ?

  Ha det så bra Med vänlig hälsning Jennie

Daniel Hofverberg

Tyvärr är alla DVD-utgåvor med My Little Pony 'n Friends utgångna från förlaget nuförtiden. Det var ju fem DVD-utgåvor som gavs ut av Pan-Vision i mitten av 2000-talet, som tillsammans innehåller alla utom 11 avsnitt av serien. Resterande avsnitt har bara släppts på VHS och förstås sänts på TV (TV4 och Kanal 5).

Det här verkar vara en biverkning av att Scanbox köpte upp Pan-Vision för ett par år sedan - efter det verkar samtliga DVD-utgåvor som Pan-Vision distribuerade ha utgått. Väldigt olyckligt och jag vet tyvärr inte varför... Man kan ju alltid hoppas på att Scanbox kommer att ge ut Pan-Visions titlar på nytt längre fram (logiskt sett borde det nya företaget ha rättigheter till allt som Pan-Vision hade rättigheter till), men tyvärr finns det just nu inget som tyder på det.

I skrivande stund är det alltså begagnatmarknaden som gäller för att kunna hitta åt DVD-utgåvorna med My Little Pony - d.v.s. antingen auktioner eller begagnat-sajter såsom Tradera eller Blocket, second hand-affärer eller loppmarknader. Åtminstone här uppe i Norrland finns det i stort sett inga loppisar alls så här års (bara sommartid), så i så fall är nog second hand-affärer den största chansen.

gstone

Vilka rösterna i Film Factor's My Little Pony dvder ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.