Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vi äro musikanter (Looney Tunes?)

Startat av Mathilda Gustafsson, 21 juni 2021 kl. 17:22:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 augusti 2021 kl. 16:17:59
Det finns en speakerröst (som talar under förtexterna till A Car-Tune Portrait), och därutöver har Lejonet några repliker. Det skulle kunna vara samma skådespelare som gör bådadera, men jag tycker inte riktigt att det låter så.

Jag kan ordna ljudklipp när jag hinner. :)
Gör de

Daniel Hofverberg

Okej, här kommer ljudklipp på de enda två röster som förekommer i Vi äro musikanter - en speakerröst som talar under introt till A Car-Tune Portrait, och sen ett namnlöst lejon som agerar dirigent i samma kortfilm. Det här är nästan det enda tal som finns på den här DVD-filmen, förutom att lejonet också har en replik i slutet av kortfilmen (som jag inte tagit med). Det är alltså bara lejonet som är dubbat, medan speakerrösten är ett påhitt i Sverige som inte finns med i originalkortfilmen.

Själv känner jag inte alls igen någon av rösterna. Är det någon här som gör det? Vore intressant att veta om det är någon riktig dubbningsstudio som gjort dubbningen, eller om distributören gjort det hela in-house eller något liknande...

Och vad är egentligen logiken bakom de märkliga pauser i uppläsningen som speakerrösten gör under introt...? Läser han innantill och kommer av sig, och inte lyckas hitta rätt text på papperet; eller är det avsiktligt och faktiskt ska vara så här...?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 augusti 2021 kl. 03:14:04
Okej, här kommer ljudklipp på de enda två röster som förekommer i Vi äro musikanter - en speakerröst som talar under introt till A Car-Tune Portrait, och sen ett namnlöst lejon som agerar dirigent i samma kortfilm. Det här är nästan det enda tal som finns på den här DVD-filmen, förutom att lejonet också har en replik i slutet av kortfilmen (som jag inte tagit med). Det är alltså bara lejonet som är dubbat, medan speakerrösten är ett påhitt i Sverige som inte finns med i originalkortfilmen.

Själv känner jag inte alls igen någon av rösterna. Är det någon här som gör det? Vore intressant att veta om det är någon riktig dubbningsstudio som gjort dubbningen, eller om distributören gjort det hela in-house eller något liknande...

Och vad är egentligen logiken bakom de märkliga pauser i uppläsningen som speakerrösten gör under introt...? Läser han innantill och kommer av sig, och inte lyckas hitta rätt text på papperet; eller är det avsiktligt och faktiskt ska vara så här...?
Det verkar vara samma person, och jag tror att detta borde vara en in-house dubbning.

Erika

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 augusti 2021 kl. 03:18:37
Det verkar vara samma person, och jag tror att detta borde vara en in-house dubbning.

Tror också att det är samma person.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 augusti 2021 kl. 03:14:04
Okej, här kommer ljudklipp på de enda två röster som förekommer i Vi äro musikanter - en speakerröst som talar under introt till A Car-Tune Portrait, och sen ett namnlöst lejon som agerar dirigent i samma kortfilm. Det här är nästan det enda tal som finns på den här DVD-filmen, förutom att lejonet också har en replik i slutet av kortfilmen (som jag inte tagit med). Det är alltså bara lejonet som är dubbat, medan speakerrösten är ett påhitt i Sverige som inte finns med i originalkortfilmen.

Själv känner jag inte alls igen någon av rösterna. Är det någon här som gör det? Vore intressant att veta om det är någon riktig dubbningsstudio som gjort dubbningen, eller om distributören gjort det hela in-house eller något liknande...

Och vad är egentligen logiken bakom de märkliga pauser i uppläsningen som speakerrösten gör under introt...? Läser han innantill och kommer av sig, och inte lyckas hitta rätt text på papperet; eller är det avsiktligt och faktiskt ska vara så här...?
För mig låter de också som samma person

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 augusti 2021 kl. 03:14:04Okej, här kommer ljudklipp på de enda två röster som förekommer i Vi äro musikanter - en speakerröst som talar under introt till A Car-Tune Portrait, och sen ett namnlöst lejon som agerar dirigent i samma kortfilm. Det här är nästan det enda tal som finns på den här DVD-filmen, förutom att lejonet också har en replik i slutet av kortfilmen (som jag inte tagit med). Det är alltså bara lejonet som är dubbat, medan speakerrösten är ett påhitt i Sverige som inte finns med i originalkortfilmen.

Själv känner jag inte alls igen någon av rösterna. Är det någon här som gör det? Vore intressant att veta om det är någon riktig dubbningsstudio som gjort dubbningen, eller om distributören gjort det hela in-house eller något liknande...

Och vad är egentligen logiken bakom de märkliga pauser i uppläsningen som speakerrösten gör under introt...? Läser han innantill och kommer av sig, och inte lyckas hitta rätt text på papperet; eller är det avsiktligt och faktiskt ska vara så här...?
Så dom tecknade figurerna ("Toons") vet att dom är i en "tecknad film" (som i "Roger Rabbit")

Det låter dessutom som nåt som hade passat i spelet "Toontown"