Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney Prinsessor (Röster och annat)

Startat av Elias Prenbo, 10 december 2015 kl. 20:42:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

clara liljeberg

kanske med ny film om fiskvärld under vatten där fisk talar och tänker som människor och att biprinsessa är dotter till bidrottningen

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 16 juni 2020 kl. 19:24:32
kanske med ny film om fiskvärld under vatten där fisk talar och tänker som människor och att biprinsessa är dotter till bidrottningen

Tja, vem vet, det kanske kan komma någon film med dessa teman framöver...

clara liljeberg

jag har sett i dukes filmaffiscer att vaianas djurversion är en katt och att anna och elsas djurversion är uttrar och att befolkningen i mulans värld kanske var ankor,grisar och kaniner och att kejsaren var en påfågel och om krokodilbanditer och att belle skulle var en uggla,poncahontas till en örn,snövit till en pingvin så att dvärgarna blev grodor som i sju grodor och att askungen i djurversion är en ko.

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 17 juni 2020 kl. 05:33:49
jag har sett i dukes filmaffiscer att vaianas djurversion är en katt och att anna och elsas djurversion är uttrar och att befolkningen i mulans värld kanske var ankor,grisar och kaniner och att kejsaren var en påfågel och om krokodilbanditer och att belle skulle var en uggla,poncahontas till en örn,snövit till en pingvin så att dvärgarna blev grodor som i sju grodor och att askungen i djurversion är en ko.

Jag hade nog föredragit om Snövit var en svart & vit Katt, Rådjur, Kanin, Ekorre eller Tvättbjörn... (samt om Dvärgarna var Möss) Plus om Askungen var vit Häst eller Mus...

Ta inte illa upp nu, jag älskar djur, men egentligen känns det väl ändå lite onödigt att prata om djurförvandlingar och djurversioner i denna tråd som ju trots allt är ämnad åt prinsessor och deras svenska röster, du hade kunnat fixa egna "Fan Fiction" versioner på Google!  ;) (dessutom så har du ju skapat en egen tråd här på forumet om "djurförvandlingar")

Och så två andra saker;

1. Skulle du, snälla, kunna skriva stora bokstäver i början av meningar, i början av namn och även i början av filmtitlar? (du gör det genom att trycka på pilen som sitter långt ner till höger på tangentbordet)

2. Eftersom du verkar posta här regelbundet så kanske du skulle kunna registrera ett användarkonto här på forumet

gstone

Fråga till Disneyfantasten, Vilka dina favorit röster till animerade Prinsessor 

Både Doisney och inte Prinsessor
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: clara liljeberg skrivet 17 juni 2020 kl. 05:33:49
jag har sett i dukes filmaffiscer att vaianas djurversion är en katt och att anna och elsas djurversion är uttrar och att befolkningen i mulans värld kanske var ankor,grisar och kaniner och att kejsaren var en påfågel och om krokodilbanditer och att belle skulle var en uggla,poncahontas till en örn,snövit till en pingvin så att dvärgarna blev grodor som i sju grodor och att askungen i djurversion är en ko.

Sluta med dessa dumheter :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#156
Citat från: gstone skrivet 19 juni 2020 kl. 22:39:57
Fråga till Disneyfantasten, Vilka dina favorit röster till animerade Prinsessor 

Både Disney och inte Prinsessor

Ursäkta, skulle ha svarat igår men var för trött, man kan lätt bli lite trött i värmen...

Svårt att svara på, men jag gillar många; Lizette Pålsson som Snövit, Askungen, Alice, Törnrosa, Ariel & Chrysta, Myrra Malmberg som Lena, Ariel, Jasmine, Megara & Kayley, Sanna Nielsen som Alice (dock skulle hon tjäna på att öva lite mer på inlevelsen), Birgitta Larsson & Sandra Caménisch som Törnrosa, Therese Reuterswärd som Eilonwy, Johanna Ljungberg som Ariel, Sofia Källgren som Belle, Heléne Lundström som Pocahontas, Sharon Dyall som Esmeralda, Divina Sarkany som Mulan, Anna Norberg som Jane Porter, Pauline Kamusewu som Tiana, Molly Sandén som Rapunzel, Amy Diamond Deasismont som Merida & Elena, Mimmi Sandén som Anna, Annika Herlitz som Elsa, Wiktoria Johansson som Vaiana, Gunilla Backman som Tummelisa, Helen Sjöholm som Anastasia, samt Charlotte Ardai Jennefors som Odette...

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juni 2020 kl. 08:16:30
Ursäkta, skulle ha svarat igår men var för trött, man kan lätt bli lite trött i värmen...

Svårt att svara på, men jag gillar många; Lizette Pålsson som Snövit, Askungen, Alice, Törnrosa, Ariel & Chrysta, Myrra Malmberg som Lena, Ariel, Jasmine, Megara & Kayley, Sanna Nielsen som Alice (dock skulle hon tjäna på att öva lite mer på inlevelsen), Birgitta Larsson & Sandra Caménisch som Törnrosa, Therese Reuterswärd som Eilonwy, Sofia Källgren som Belle, Heléne Lundström som Pocahontas, Sharon Dyall som Esmeralda, Divina Sarkany som Mulan, Anna Norberg som Jane Porter, Pauline Kamusewu som Tiana, Molly Sandén som Rapunzel, Amy Diamond Deasismont som Merida, Mimmi Sandén som Anna, Annika Herlitz som Elsa, Wiktoria Johansson som Vaiana, Gunilla Backman som Tummelisa, Helen Sjöholm som Anastasia, samt Charlotte Ardai Jennefors som Odette...

Jag gillar mest  Sofia Källgren som Odette (I första filmen) 

Disneyfantasten

Jag kom att tänka på en sak angående röster;

Snövit låter i original ung och oskyldig och då vet man hur en röst blir godkänd...

Så, hur går man till väga när man ska godkänna röster till Askungen, Alice, Lena, Törnrosa, Ariel, Belle, Jasmine, Pocahontas, Esmeralda, Megara, Mulan, Jane Porter, Tiana, Rapunzel, Merida, Anna, Elsa och Vaiana?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 juli 2020 kl. 16:57:42
Jag kom att tänka på en sak angående röster;

Snövit låter i original ung och oskyldig och då vet man hur en röst blir godkänd...

Så, hur går man till väga när man ska godkänna röster till Askungen, Alice, Lena, Törnrosa, Ariel, Belle, Jasmine, Pocahontas, Esmeralda, Megara, Mulan, Jane Porter, Tiana, Rapunzel, Merida, Anna, Elsa och Vaiana?
Man godkänner den som låter mest som originalet

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 juli 2020 kl. 17:03:15
Man godkänner den som låter mest som originalet

Jag vet redan det! Jag menar hur man går till väga när man godkänner röster, har de andra nämnda karaktärerna speciella grejer i sina röster i originalversionen som är en hyfsad viktig del för karaktärerna?

För att ta ett konkret exempel; Tiger/Tigger i Nalle Puh läspar ju i originalet och på det viset vet man att rösten är godkänd!

Disneyfantasten

Jag hittade inget bättre ämne att posta detta i...

I veckan fixade jag denna bild;

Törnrosa, världens snällaste trollkvinna

För er som undrar hur jag gjorde så är svaret enkelt; jag lånade en skapad bild från Deviantart som jag känt till sedan tidigare och så lade jag till trollspöet genom att kopiera en bild från "Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar" där hon håller i spöet och så beskärde jag bilden och kopierade trollspöet och lade till det på "Sorceress Aurora" bilden!  :)

MOA


E

Till framtida nya Disney-prinsessor tycker jag dessa skulle passat som röst: Elisa Lindström, Linnea Claeson, Jasmine Heikura, Mikaela Tidermark Nelson, Agnes Carlsson, Bianca Ingrosso, Amanda Winberg, Jannike Stenlund och Linnea Elfström Schederin

Jasmine och Mikaela har väldigt bra sångröster men dom sjunger inte så mycket i dubbningssammanhang så det vore kul

Om ni inte känner till nån så får ni söka

Mathilda Gustafsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 september 2020 kl. 15:54:48
Till framtida nya Disney-prinsessor tycker jag dessa skulle passat som röst: Elisa Lindström, Linnea Claeson, Jasmine Heikura, Mikaela Tidermark Nelson, Agnes Carlsson, Bianca Ingrosso, Amanda Winberg, Jannike Stenlund och Linnea Elfström Schederin

Jasmine och Mikaela har väldigt bra sångröster men dom sjunger inte så mycket i dubbningssammanhang så det vore kul

Om ni inte känner till nån så får ni söka
Men Jasmine Heikura och Mikaela Tidermark spelar redan Disney prinsessor