Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Live action filmer kontra Animerade filmer

Startat av Samlaren, 29 december 2018 kl. 18:55:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

När man ser många animerade filmer som Alice i Underlandet, Snövit m.m och sedan de olika spelfilmerna som finns så finns det hakar. För mig ska t.ex Alice vara 12år i Alice i underlandet och 22år o 2:an då den kunde ha utspelat sig 10år.

Jag bävar för om Frost kommer bli en Live Action film för och främst så har Broadway en helt annan version än filmen som vart en hit, så frågan är vilken väg Disney skulle gå där? För mig ska huvudrollerna vara lika gamla som i den animerade filmen. 

Det gäller samma med fler filmer. Det är roligt att de gör spelfilmer men åldrarna ska hållas relativt lika som i animationerna. Det kan stå lika ålder i manus men då ser man att skådespelarna är äldre......

moviefan

Jag ser hellre animerade originalen i stället. De live action från Disney som jag gillar är Askungen och Maleficent. Mest den sistnämnda, för att den är annorlunda än Törnrosa sagan. Lär det bli live action av tex Dreamworks filmer också eller ? Hur skulle tex, Svanprinsessan, Prinsen Av Egypten, Kung Fu Panda se ut som live versioner ?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.