Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bästa Spider-Man-filmen

Startat av E, 29 oktober 2019 kl. 13:55:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Spider-Man (2002)
0 (0%)
Spider-Man 2 (2004)
3 (42.9%)
Spider-Man 3 (2007)
0 (0%)
The Amazing Spider-Man (2012)
0 (0%)
The Amazing Spider-Man 2 (2014)
0 (0%)
Spider-Man: Homecoming (2017)
2 (28.6%)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)
1 (14.3%)
Spider-Man: Far from Home (2019)
1 (14.3%)

Antal personer som röstat: 7

E

Vilken av dom är bäst. Motivera gärna :)

Spider-Man:
Denna är en av mina favoritfilmer, bra insatser av Tobey Maguire, Kristen Dunst och Willem Dafoe och minnesvärda scener som kyss-scenen till exempel ;D

Spider-Man 2:
Också en av mina favoriter, Alfred Molina var väldigt bra som Dr Octopus. Den har också ett väldigt bra slut ( Go get 'em tiger! ;D ) och det känns som det inte behövdes en tredje film

Spider-Man 3:
Denna var sämst i mitt tycke, gillar dock Thomas Haden Churchs insats som Sandman

Min röst går i alla fall till 2:an

Dom andra filmerna har jag inte sett än

Elios

#1
Tycker också mest om tvåan.
Så jag summerar som såhär:

Spider-Man:

Minns att jag fick den på ett inspelat sätt tror jag på VHS och son present.
Såg den ett par gånger och sättet Green Goblin dödades på trodde jag inte var sant hur fett räligt det var då jag såg det som 8-9 år gammal.
Bra actionscener och kyss scenen som nämndes tidigare är underbart bra.
Gillar denna som fan än idag.  ;D

Spider-Man 2:

Skulle vilja säga att jag tycker med att denna är den bästa av alla i serien. För i denna tyckte jag allting kändes så roligt och så himla fort gick allting mm.
Sen avslöjas ju mer och mer när MJ får reda på att Peter Parker är Spiderman och likaså hans polare Harry och vill senare hämnas på Peter.

Spider-Man 3:

Sämst av dessa tre i denna version med Tibet Maguire som Spider Man.
Gillar den till en början och tyckte den bara blev coolare och coolare. Särskilt när Topher Grace kommer in som Eddie Krock och som senare blir Venom. I den rollen är han ascool!  ;D
Älskar med den scenen när Venom och även Sandman slår ihop sig och bildar ett team om att försöka besegra Spider-Man. Den får man gåshud av när man tänker på en idag.  ;D
Annars så tyckte jag allting bara slutade kasst och blev mer och mer utdragen ju längre den gick och tragiskt slut med allt och kunde fått en bättre avrundning än den fick.

The Amazing Spider-Man:

Andrew Garfield är det denna gången som blir biten av en spindel och blir allas våran Spider Man.
Denna var bra till en början men sen blev jag bara mer och mer uttråkad och tyckte nästan inte alls om den till slut. Plus i kanten var väl Emma Stone som Gwen Stacy samt Denis Leary som hennes pappa. Även Rhys Ifans tyckte jag gjorde en  godkänd insats som skurken.^^

The Amazing Spider-Man 2:

Denna var ändå rätt så bra tyckte jag. Dock blev jag ju jävligt förbannad på min kompis som spoilade slutet till mig dagen innan. Rejält taskigt och ska hämnas någon dag. Haha! ×D
Snygga effekter och bra action.
Man blev ju mer Pep på när man såg slutet och längtade efter nästa film i serien. Men vad gör dem!?^^ Jo lägger ner denna versionen också!?
Alltså visst jag klagar inte på dem nya men detta höll ju ändå på att leverera!?  :P

Spider-Man: Homecoming:

Tom Holland gör sin första film någonsin som Spider Man men är denna gång redan biten av en spindel innan ens filmen drar igång. Ja dem fattade väl att alla redan kan historien vid det här laget. Hehe!^^
Filmen i sig var bra och kul på sätt och vis att Spider Man kommer in lite i det här gänget med Iron Man etc. Michael Keaton kan spela Batman lika bra i DC som han kan spela den onda Falcon i Marvel.^^
Förstod dock inte vad som hände med den tjejen han var kär i i första filmen!?^^
Tycker dock att Mr. Holland gör en väldigt komisk version av Spider Man än vad dem tidigare skådisarna har gjort.  ::) ???

Spider-Man: Into The Spider-Verse:

Alltså denna var ju så sjukt jävla bra. Trots att den var tecknad eller ja jag vet animerad så häll den från topp till tå och allt blev så spännande och intressant. Mycket våldsam också för att vara animerad. Det gillas.  ::)

Spider Man: Far From Home:

Såg denna för någon månad sen. Var hyfsat bra och hade sina underhållande stunder som man faktiskt kunde njuta uttav. 😁
Förstå gången Jake Gyllenhaal förmodligen har spelat en skurk fört. ;D

gstone

Fanns in Spindelmannen tråd så jag postar denna kommentar här

Detta är bara gissar men jag tror att Ultimate SpiderMan och den nya Spindelmannen(Marvel's Spider-Man) serien båda dubbas av BTS studios. Då bägge är Disney XD serier.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios