Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kristallen

Startat av Zebastian, 1 september 2022 kl. 23:21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Skulle se Kristallengalan i efterhand då jag inte han se den live men det enda som jag kan hitta på TV4 Play och C More är en version på en och en halv timme. Vet någon vad man kan se hela programmet?

Daniel Hofverberg

Det som finns på C More tycker jag ser ut som hela galan, men med reklamen bortklippt. 1 timme 29 minuter borde ungefär motsvara 2 timmar med reklam, så det känns rimligt att det rör sig om hela galan i mina ögon.

I år sändes ju trots allt Kristallen-galan på TV4, vilket ju lär innebära reklamavbrott.
(Jag har dock inte själv sett galan live, så 100% säker kan jag inte vara - men det vore ju högst anmärkningsvärt om TV4 inte hade haft reklamavbrott under en så lång sändning)

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 september 2022 kl. 01:36:32Det som finns på C More tycker jag ser ut som hela galan, men med reklamen bortklippt. 1 timme 29 minuter borde ungefär motsvara 2 timmar med reklam, så det känns rimligt att det rör sig om hela galan i mina ögon.

I år sändes ju trots allt Kristallen-galan på TV4, vilket ju lär innebära reklamavbrott.
(Jag har dock inte själv sett galan live, så 100% säker kan jag inte vara - men det vore ju högst anmärkningsvärt om TV4 inte hade haft reklamavbrott under en så lång sändning)
Det kan inte vara hela galen för alla 22 priser delas inte ut i versionen som finns på C More och TV4 Play. Eller jo men flera av dem bara i tillbakablickar

Daniel Hofverberg

Jag har nu kollat lite på livesändningen i efterhand via Sappa Play (där det går att backa tillbaka och se TV4s hela livesändning), och början och slutet är i alla fall identiska som på C More. Vid 21:20 (på C Mores/TV4 Plays sändning) säger programledaren att vi ska ta en reklampaus, och i livesändningen var det då nästan 7 minuters reklamavbrott (*). 45 minuter in i livesändningen kommer nästa reklamavbrott, och då är det nästan 8 minuters reklam.

Den tredje reklampausen inträffar direkt efter "In memoriam", och då är det just över 5 minuters reklam. Sen är det en fjärde reklampaus på 5 ½ minut, och till sist är det en femte reklampaus innan det sista priset på ca 6 minuter. Totalt är det alltså ungefär 31 minuters reklam under de två timmarna, så rimligen kan det inte vara något som saknas på TV4 Play och C More (1 timme 29 minuter + 31 minuter = 2 timmar).

När det är ungefär en kvart kvar i livesändningen ser jag också att det visas "TIDIGARE IKVÄLL" uppe i hörnet, så det ser ut som att vissa priser delades ut innan direktsändningen började 20:00 (d.v.s. ungefär som Oscarsgalan gjorde i år). :(

(*): Med "reklam" räknar jag i det här sammanhanget med både reklam och trailers för kommande program på TV4, så det är inte riktigt lika mycket reklamtid sett till ren reklam.