Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Djurförvandlingar

Startat av clara liljeberg, 1 maj 2020 kl. 05:12:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Anna förvandlas till säl (i detta fallet Knubbsäl)

Disneyfantasten

Okej, så idag gjorde jag en ny "Anna = Ekorre" förvandling på jobbet med en annan ekorrbild;

Anna förvandlas till en ekorre

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2020 kl. 17:01:25
Okej, så idag gjorde jag en ny "Anna = Ekorre" förvandling på jobbet med en annan ekorrbild;

Anna förvandlas till en ekorre
Varför gör du det här?

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 14 augusti 2020 kl. 17:03:30
Varför gör du det här?

Läs;

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 augusti 2020 kl. 18:50:22
För er som undrar över mina val för Anna så är förklaringarna följande;

- hennes förvandling till ren tog jag dels i och med hennes renvän Sven och dels för att jag sett bilder på Deviantart där hon förvandlas till ren

- hennes förvandlingar till älg, rådjur, kronhjort, dovhjort, brunbjörn, varg, lodjur, järv, uggla (i detta fallet Berguv, precis som i fallet med Belle), utter, bäver, rödräv, grävling, ekorre (i detta fallet Europeisk Röd Ekorre), kanin, trana, grågås, gräsand, fasan, mård och säl (i det fallet Knubbsäl) tog jag då dessa djur lever vilt i den svenska naturen och Sverige ligger grannland med Norge där Frost utspelar sig

- hennes förvandlingar till tvättbjörn, vitsvanshjort och mårdhund tog jag då dessa djur invandrar till Sverige från Danmark (tvättbjörnen) och Finland (vitsvanshjorten och mårdhunden), de två förstnämnda kommer ursprungligen från Nordamerika och den sistnämnda kommer ursprungligen från Asien

- hennes förvandlingar till elefant, giraff, känguru, flodhäst, zebra, struts, lejon, tiger, leopard och flamingo tog jag då hon är en väldigt söt och snygg tjej som säkert kan tänkas vara stor djurvän

- hennes förvandling till kamel tog jag då dessa är väl anpassade till kyla och filmen utspelar sig i ett kallt land

- hennes förvandlingar till lama och marsvin tog jag från denna video; www.youtube.com/watch?v=_3HkjVh0yxk (lägg alltså märke till vad de säger 11:19-11:30)

- hennes förvandling till duva tog jag då hon i slutet av 2an postar ett brev till sin syster Elsa

Disneyfantasten

Här har jag även lite fler bilder på Lenas vråkförvandling;

En när Lena förvandlas av stoft (i filmen ser man hur stoft får dem att flyga, det fick mig att tänka på hur det kunde ha varit om det var förvandlingsstoft)

En när Lena förvandlas av stoft i luften (tyckte det passade eftersom hon lyfter på bilden med stoft på kroppen)

Ett när hon faller (jag tänker om hon faller från en hög avsats så kunde hennes förvandling rädda henne så att hon kan flyga då jag tycker att den bilden passar bra till den förvandlingen)

Disneyfantasten

Här är ett när Orgoch förvandlar Eilonwy till en groda (i filmen ser man hur hon förvandlar Fflewddur till en groda men man kan undra hur det skulle ha varit om Taran och Eilonwy också blev förvandlade)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2020 kl. 17:01:25
Okej, så idag gjorde jag en ny "Anna = Ekorre" förvandling på jobbet med en annan ekorrbild;

Anna förvandlas till en ekorre
Vad jobbar du med?

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 14 augusti 2020 kl. 17:18:40
Vad jobbar du med?

På min DV jobbar jag med skrivarbeten, dokument, Dubbningskollage och nu även förvandlingsbilder!  :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2020 kl. 17:23:27
På min DV jobbar jag med skrivarbeten, dokument, Dubbningskollage och nu även förvandlingsbilder!  :)
Du menar att du får betalt för att göra såna här bilder

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 14 augusti 2020 kl. 17:24:53
Du menar att du får betalt för att göra såna här bilder
Nej man får inte betalt för att på DV

MOA

Han gör de under tiden han jobbar

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 14 augusti 2020 kl. 23:46:03
Han gör de under tiden han jobbar
En dagverksamhet är inte som villket vanligt jobb som helst

clara liljeberg

har du inte kollat på herkules avsnitten där människor förvandlades till djur som har svans.och kanske att några framtida prinsess serier var där befolkningen var antropomorfa djur som i kina där vakterna var noshörningar och banditer var krokodiler och kejsaren var påfågel och resten var grisar,kaniner och ankor och till och med ormar.

clara liljeberg

i följ dina drömmar förvandlade aurora bonden till en anka.

clara liljeberg

om du inte vill att jasmine får bli råtta så kanske hon kan bli en påfågel som en påfågelprinsessa.