Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Tinkas juläventyr & Tinka och kungaspelet (Tinkas juleeventyr/Tinka og kongespillet)

Startat av Daniel Hofverberg, 30 november 2019 kl. 08:27:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Varför finns det bara credits till den första kalendern på hemsidan?Tinka och kungaspelen.jpg

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet  6 november 2022 kl. 00:44:14Varför finns det bara credits till den första kalendern på hemsidan?Tinka och kungaspelen.jpg
Det beror på att jag försökte ta reda på regissör, som inte stod utsatt i C Mores dubbcredits, och ville avvakta tills jag fick fram regissör och tekniker. Sen är jag ärligt talat lite osäker om jag någonsin fick fram det, eller om det föll i glömska... :(

Jag ska kolla upp saken.

Bib

Tinka och kungaspelen förstår jag inte hur den går ihop i den första kalendern behövde ju sonen inte göra något kungaspel för att bli kung han skulle ju krönas bara några dagar efter farsan dog.

Redeye

Någon som vet om jag möjligtvis hade kunnat kolla på Tinka og sjalens spejl genom att använda en vpn? Vill hemskt gärna se den i år

Anders M Olsson

Citat från: Redeye skrivet  6 november 2022 kl. 22:48:51Någon som vet om jag möjligtvis hade kunnat kolla på Tinka og sjalens spejl genom att använda en vpn? Vill hemskt gärna se den i år
Jag tror inte man behöver VPN för att kunna se program på danska TV2 Play, däremot behöver man abonnemang på tjänsten (49 DKK/månad och uppåt). Enligt villkoren kan man bara abonnera om man är fast bosatt i Danmark:

CitatDu skal være minimum 18 år for at kunne tegne abonnement på TV 2 PLAY og du skal have fast bopæl i Kongeriget Danmark.
Men du får gärna försöka teckna abonnemang och se om det går! Berätta här om du lyckas!

Annars är det enklaste (och kanske enda) sättet för oss svenskar att se (eller eventuellt spela in) programmen när de sänds linjärt på TV2 Danmark. Jag tror att de flesta kabel-tv-operatörerna i Sverige erbjuder kanalen på ett eller annat sätt, antingen i basutbudet, i olika paket eller som tillvalskanal.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 november 2022 kl. 05:53:26Men du får gärna försöka teckna abonnemang och se om det går! Berätta här om du lyckas!
Ja, det vore väldigt intressant att få reda på om det går att teckna abonnemang från Sverige på TV2 Play eller inte. Om man bara ska abonnera i någon enstaka månad är ju kostnaden försumbar.

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 november 2022 kl. 05:53:26Annars är det enklaste (och kanske enda) sättet för oss svenskar att se (eller eventuellt spela in) programmen när de sänds linjärt på TV2 Danmark. Jag tror att de flesta kabel-tv-operatörerna i Sverige erbjuder kanalen på ett eller annat sätt, antingen i basutbudet, i olika paket eller som tillvalskanal.
Hos många kabel-TV-operatörer, åtminstone de större, finns nog TV2 Danmark i någon form; men däremot inte hos Boxer (marknätet) och ser inte ut att finnas via parabol (satellit) heller. För de som har TV via bredbandet verkar det också vara lite si och så - kanalen går exempelvis inte att få hos Telia.

Det är heller inte säkert att textning fungerar överallt. Senast jag försökte hos Sappa, så gick det i alla fall inte att få någon textning för hörselskadade - och utan det, så blir danskspråkiga program i stort sett värdelösa för mig... :(

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 november 2022 kl. 11:22:57Hos många kabel-TV-operatörer, åtminstone de större, finns nog TV2 Danmark i någon form; men däremot inte hos Boxer (marknätet) och ser inte ut att finnas via parabol (satellit) heller. För de som har TV via bredbandet verkar det också vara lite si och så - kanalen går exempelvis inte att få hos Telia.
Enligt den här sidan har Telia ett paket med DR1, DR2 och TV2 Danmark som tillval:
https://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/product/internationella-kanaler

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 november 2022 kl. 11:22:57Det är heller inte säkert att textning fungerar överallt. Senast jag försökte hos Sappa, så gick det i alla fall inte att få någon textning för hörselskadade - och utan det, så blir danskspråkiga program i stort sett värdelösa för mig... :(
Får du inte in TV2s text-tv? De har sin textning på sidan 399.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 november 2022 kl. 11:37:47Får du inte in TV2s text-tv? De har sin textning på sidan 399.
Nej, text-TV:n är helt tom... :(

Jag försökte felanmäla det till Sappa ifjol julas, men fick bara ett märkligt svar att de aldrig har lovat att text-TV ska fungera...

Redeye

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 november 2022 kl. 05:53:26Jag tror inte man behöver VPN för att kunna se program på danska TV2 Play, däremot behöver man abonnemang på tjänsten (49 DKK/månad och uppåt). Enligt villkoren kan man bara abonnera om man är fast bosatt i Danmark:
Men du får gärna försöka teckna abonnemang och se om det går! Berätta här om du lyckas!

Annars är det enklaste (och kanske enda) sättet för oss svenskar att se (eller eventuellt spela in) programmen när de sänds linjärt på TV2 Danmark. Jag tror att de flesta kabel-tv-operatörerna i Sverige erbjuder kanalen på ett eller annat sätt, antingen i basutbudet, i olika paket eller som tillvalskanal.
Jag har faktiskt en kusin som bor i Danmark så kan fråga henne om jag kan betala för en månad ifall det är det ända sättet


Anders M Olsson

Här finns avsnittstitlar och beskrivningar på avsnitten av Tinka og Sjælens Spejl.
https://omtv2.tv2.dk/presse/programliste/tinka-og-sjaelens-spejl/

Just nu finns beskrivningar på de 18 första avsnitten, men jag förmodar att de resterande 6 avsnitten kommer att tillkomma senare.

Läs på egen risk! (Kan innehålla spoilers.)

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 november 2022 kl. 05:53:26Jag tror inte man behöver VPN för att kunna se program på danska TV2 Play, däremot behöver man abonnemang på tjänsten (49 DKK/månad och uppåt). Enligt villkoren kan man bara abonnera om man är fast bosatt i Danmark:
Men du får gärna försöka teckna abonnemang och se om det går! Berätta här om du lyckas!
Av nyfikenhets skull har jag försökt att teckna abonnemang på danska TV2 Play, men precis som vi misstänkte gick det inget vidare. Jag använde dansk VPN och lyckades komma så långt att jag fick ange kortnummer och verifiera kortuttaget med BankID (för ett uttag på 0 kr), men därefter fick jag bara felmeddelandet "Der skete en ukendt fejl"... :(

Mest troligt gör de väl kontroll att kortet ifråga tillhör en dansk bank, även om man kan tycka att de borde kunna upplysa om det istället för att bara skylla på det tämligen intetsägande okänt fel...

Erika

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 november 2022 kl. 14:24:45Här finns avsnittstitlar och beskrivningar på avsnitten av Tinka og Sjælens Spejl.
https://omtv2.tv2.dk/presse/programliste/tinka-og-sjaelens-spejl/

Just nu finns beskrivningar på de 18 första avsnitten, men jag förmodar att de resterande 6 avsnitten kommer att tillkomma senare.

Läs på egen risk! (Kan innehålla spoilers.)
Och nu finns det även beskrivningar på de resterande 6 avsnitten.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 november 2022 kl. 09:06:14Av nyfikenhets skull har jag försökt att teckna abonnemang på danska TV2 Play, men precis som vi misstänkte gick det inget vidare. Jag använde dansk VPN och lyckades komma så långt att jag fick ange kortnummer och verifiera kortuttaget med BankID (för ett uttag på 0 kr), men därefter fick jag bara felmeddelandet "Der skete en ukendt fejl"... :(

Mest troligt gör de väl kontroll att kortet ifråga tillhör en dansk bank, även om man kan tycka att de borde kunna upplysa om det istället för att bara skylla på det tämligen intetsägande okänt fel...
Jag har också testat nu, och fick samma fel som du. Man måste nog ha ett danskt kreditkort för att det ska fungera.

Steffan Rudvall

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 november 2022 kl. 14:49:35Jag har också testat nu, och fick samma fel som du. Man måste nog ha ett danskt kreditkort för att det ska fungera.
Jag har för mig att det finns någon slags sida där man kan göra tillfälliga kontonummer för prenumerationer och liknande grejer. Aldrig använt detta själv dock och vet inte om det funkar eller ens vad det heter.