Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Don Bluths filmer

Startat av gstone, 15 januari 2016 kl. 15:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 10 augusti 2022 kl. 23:33:31Har vi 2 ämnen om samma sak nu?
Nej, jag har sammanfogat alla tre trådar som fanns om samma sak. :)

(Möjligen kan det finnas ytterligare någon tråd kvar, men i så fall får ni meddela mig så kan jag sammanfoga även den in i den här tråden)

Steffan Rudvall

Tummelisa ska tydligen finnas på Disney+ med sin svenska dubbning nu.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 augusti 2022 kl. 20:49:12Tummelisa ska tydligen finnas på Disney+ med sin svenska dubbning nu.

Dra mig baklänges, vilken överraskning...

Då kan vi kanske hålla hoppet uppe med Pingvinen och Lyckostenen, Trollet i Parken och Ferngully också... (alltså att de lanseras med svenskt tal på Disney+)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 augusti 2022 kl. 21:23:03Dra mig baklänges, vilken överraskning...

Då kan vi kanske hålla hoppet uppe med Pingvinen och Lyckostenen, Trollet i Parken och Ferngully också... (alltså att de lanseras med svenskt tal på Disney+)
Pingvinen & Lyckostenen:Ja
Trollet I Parken:NEJ!!!!

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 11 augusti 2022 kl. 23:32:19Pingvinen & Lyckostenen:Ja
Trollet I Parken:NEJ!!!!
Fast det finns definitivt folk där ute som skulle vilja se Trollet i Parken via Disney+. Det blir inget tvång att se den, det väljer man själv.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 11 augusti 2022 kl. 23:32:19Pingvinen & Lyckostenen:Ja
Trollet I Parken:NEJ!!!!
Men bara för att du inte gillar den viss film betyder inte det att den måste vara otillgänglig.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 11 augusti 2022 kl. 23:36:47Fast det finns definitivt folk där ute som skulle vilja se Trollet i Parken via Disney+. Det blir inget tvång att se den, det väljer man själv.

Liksom med annat som finns att se där.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 augusti 2022 kl. 23:41:24Men bara för att du inte gillar den viss film betyder inte det att den måste vara otillgänglig.

Precis, inte ens Lilla Kycklingen eller Vilddjuren behöver vara otillgängliga.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 augusti 2022 kl. 23:43:52Precis, inte ens Lilla Kycklingen eller Vilddjuren behöver vara otillgängliga.
Lilla kycklingen är ett bottenapp men någon där ute kanske gillar den så då är det bara bra att man har alternativet att se den även om man inte vill.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 augusti 2022 kl. 23:44:58Lilla kycklingen är ett bottenapp men någon där ute kanske gillar den så då är det bara bra att man har alternativet att se den även om man inte vill.

Precis, samma med Vilddjuren.

Lillefot

Såg precis Trollet i Parken äntligen, och ärligt talat... dålig tyckte jag inte att den var. Lite för sockersöt ibland och jag kan hålla med Adams kritik i hur den förmedlar sina budskap, men färgvalet är fint och handlingen går att följa med i.

Största problemet är några logiska luckor som uppstår, i och med att Stanleys gröna tumme kan laga materiella saker utan att det förklaras varför. Sedan hade jag även velat få veta om varför vissa av trollen har magiska egenskaper i tummen.

Men annars, helt sevärd och den svenska dubbningen förhöjde intrycket. 5.5/10.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

#191
Citat från: Lillefot skrivet 12 augusti 2022 kl. 17:19:21Såg precis Trollet i Parken äntligen, och ärligt talat... dålig tyckte jag inte att den var. Lite för sockersöt ibland och jag kan hålla med Adams kritik i hur den förmedlar sina budskap, men färgvalet är fint och handlingen går att följa med i.

Största problemet är några logiska luckor som uppstår, i och med att Stanleys gröna tumme kan laga materiella saker utan att det förklaras varför. Sedan hade jag även velat få veta om varför vissa av trollen har magiska egenskaper i tummen.

Men annars, helt sevärd och den svenska dubbningen förhöjde intrycket. 5.5/10.

Jag håller med om vad du säger, filmen slutar heller inte lika bra som andra av Don Bluths filmer då Stanley förvandlar hela storstaden till grönska, hade räckt med att bara återställa Stadsparken tycker jag.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 augusti 2022 kl. 17:37:28Jag håller med om vad du säger, filmen slutar heller inte lika bra som andra av Don Bluths filmer så Stanley förvandlar hela storstaden till grönska, hade räckt med att bara återställa Stadsparken tycker jag.
Ja, jag håller också med dig om att slutet känns inte alls lika lyckligt som filmen presenterar det. Att återställa Central Park till sin forna grönska, det är befogat. Men att sedan få hela New York att växa igen känns mer som att det är taget ur en apokalyps-film, än ett lyckligt slut.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

moviefan

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 augusti 2022 kl. 20:49:12Tummelisa ska tydligen finnas på Disney+ med sin svenska dubbning nu.

Finns inte Anastasia på Disney plus också ?  Hoppas fler av Dons filmer hamnar på D plus.  

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 13 augusti 2022 kl. 14:56:15Finns inte Anastasia på Disney plus också ?  Hoppas fler av Dons filmer hamnar på D plus. 
Ja, Anastasia finns den har inga rättighetsproblem