Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Nalle Puh ersättare

Startat av Mathilda Gustafsson, 23 augusti 2022 kl. 22:09:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Det verkar ju inte vara så värst många som gillar Jan Jönssons insats så vem skulle ersätta honom?

Steffan Rudvall


TonyTonka

Jag föreslår Christian Hedlund. 
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten


Lillefot

Hade Jan Nygren fortfarande levt skulle jag valt honom. I och med att han var en av de få något lyckade castingvalen från Nalle Puh och Årstiderna.

Gick även i tankar om att Torsten Wahlund hade kanske fungerat, om han använt en aningen ljusare röst. Men då hade säkert rösten ändå blivit för mörk, och då han är så gammal nu vet jag inte om han skulle orka med det.

Andra har föreslagit Christian Hedlund, och även om jag är tveksam till honom i rollen är det värt att få höra ett röstprov.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:24:25Hade Jan Nygren fortfarande levt skulle jag valt honom. I och med att han var en av de få något lyckade castingvalen från Nalle Puh och Årstiderna.

Gick även i tankar om att Torsten Wahlund hade kanske fungerat, om han använt en aningen ljusare röst. Men då hade säkert rösten ändå blivit för mörk, och då han är så gammal nu vet jag inte om han skulle orka med det.

Andra har föreslagit Christian Hedlund, och även om jag är tveksam till honom i rollen är det värt att få höra ett röstprov.

Däremot tror jag att Torsten hade passat som Ior.


gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:20:35Samma här.
Jag föreslog det till honom en gång och han svarade att en själv tror att han skulle passa bättre som Nasse.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:25:39Däremot tror jag att Torsten hade passat som Ior.
Absolut, Torstens röstläge hade säkert varit som klippt och skuret för Ior. Inte lika mycket som John Harryson kanske, men runt samma klass som Benke Skogholt och Stephan Karlsén utan tvivel.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:32:18Jag föreslog det till honom en gång och han svarade att en själv tror att han skulle passa bättre som Nasse.

Jag skulle nog hellre ha Kurt Löf som Nasse. (då han spelar Björne sedan 2015 och Jörgen Lantz som spelat Nasse har även spelat Björne)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:34:01Jag skulle nog hellre ha Kurt Löf som Nasse. (då han spelar Björne sedan 2015 och Jörgen Lantz som spelat Nasse har även spelat Björne)
Christan gör en bra imation av Lantz sa han.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:41:35Christan gör en bra imation av Lantz sa han.

Det skulle jag nog vilja höra först.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:34:01Jag skulle nog hellre ha Kurt Löf som Nasse. (då han spelar Björne sedan 2015 och Jörgen Lantz som spelat Nasse har även spelat Björne)
Ska vi ha någon levande svensk skådespelare som ersätter Michael Blomqvist så är det enda svaret för mig Jörgen Lantz dock skulle Kurt Löf antagligen funkar ganska bra då hans Björne är väldigt likt Jörgens.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:41:35Christan gör en bra imation av Lantz sa han.
Christian gör bra imitationer av andra personer (exempelvis Tony Irving), och då han är ganska bra på att förställa rösten så låter ditt påstående lovande. Men jag skulle ändå vilja höra först.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:46:04Ska vi ha någon levande svensk skådespelare som ersätter Michael Blomqvist så är det enda svaret för mig Jörgen Lantz dock skulle Kurt Löf antagligen funkar ganska bra då hans Björne är väldigt likt Jörgens.
Jörgen har dock inte medverkat i någon dubbning på över 10 år, så har jag svårt att se att han skulle återvända som Nasse, bra som han var.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Marcusen

Citat från: Lillefot skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:52:35Jörgen har dock inte medverkat i någon dubbning på över 10 år, så har jag svårt att se att han skulle återvända som Nasse, bra som han var.
Man vet ju aldrig konstigare saker har hänt i Disney dubbningar. Till exempel att Per Sandborgh blev underkänt som Sigge men fick spela honom igen 30 år senare

Lillefot

#15
Citat från: Marcusen skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:55:51Man vet ju aldrig konstigare saker har hänt i Disney dubbningar. Till exempel att Per Sandborgh blev underkänt som Sigge men fick spela honom igen 30 år senare
Såklart är få saker helt omöjliga, men det finns en skillnad mellan de två.

Per dubbar fortfarande flitigt, medans Jörgens senaste roll ser ut att vara från 2011 om man ska tro Wikipedia. :(
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Marcusen skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:55:51Man vet ju aldrig konstigare saker har hänt i Disney dubbningar. Till exempel att Per Sandborgh blev underkänt som Sigge men fick spela honom igen 30 år senare
Detta har diskuterats tidigare, han var nog aldrig underkänt eftersom att han aldrig var godkänt.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:46:04Ska vi ha någon levande svensk skådespelare som ersätter Michael Blomqvist så är det enda svaret för mig Jörgen Lantz dock skulle Kurt Löf antagligen funkar ganska bra då hans Björne är väldigt likt Jörgens.
Vem är ens Kurt Löf? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 23 augusti 2022 kl. 23:33:01Vem är ens Kurt Löf? ^^
Tyvärr känner jag bara till honom som Barnkanalens Björne.

gstone

Tror ni inte Christian Hedlund vet bäst själv vilka roller han kan och inte kan passa till ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 24 augusti 2022 kl. 15:11:19Tror ni inte Christian Hedlund vet bäst själv vilka roller han kan och inte kan passa till ?
I slutändan är det Christian själv som vet best, så klart. Men vid röstskådespel kan det fortfarande hjälpa om man låter andra lyssna på sitt röstprov, och ge feedback.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Förlåt att jag drar upp ett gammalt ämne men.

Jag tror att Olof Wretling skulle kunna fungera som ersättare.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2023 kl. 23:32:52Förlåt att jag drar upp ett gammalt ämne men.

Jag tror att Olof Wretling skulle kunna fungera som ersättare.
Jag måste nog höra mer av honom i Pelle Svanslös innan jag kan utrycka mig om saken.


Hoppas jag gillar filmen  ;D

Älskade i alla fall böckerna som barn.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.