Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nalle Puh-dubbningar

Startat av TonyTonka, 23 juli 2008 kl. 21:25:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

Lillefot

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Hoppas bara det är samma dubbningar som tidigare.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2023 kl. 19:04:44Hoppas bara det är samma dubbningar som tidigare.
Den har ju funnits uppe i ett par år med svenskt tal på amerikanska Disney Plus och då med KM Studios dubbningar.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2023 kl. 19:07:34Den har ju funnits uppe i ett par år med svenskt tal på amerikanska Disney Plus och då med KM Studios dubbningar.

Varför dröjer den då flera år till att lanseras på Disney+ i USA?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2023 kl. 19:14:15Varför dröjer den då flera år till att lanseras på Disney+ i USA?
Jag antar att du menar Disney+ i Sverige. Vi kan ju inte veta den riktiga resoneringen bakom men en teori från min sida är att de vill använda nostalgin som ett dragplåster. Om de lägger upp allt samtidigt så får det är ju användare som tittar på det de vill och sedan när avslutar sina abonnemang.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2023 kl. 19:24:15Jag antar att du menar Disney+ i Sverige. Vi kan ju inte veta den riktiga resoneringen bakom men en teori från min sida är att de vill använda nostalgin som ett dragplåster. Om de lägger upp allt samtidigt så får det är ju användare som tittar på det de vill och sedan när avslutar sina abonnemang.
Det låter som ett rimligt resonemang. Självklart kan Disney inte släppa "allt" samtidigt, för då kommer ju många att abonnera i 1 - 2 månader och sträckse allt för att sen säga upp abonnemangen - ska man tjäna pengar måste man ju få folk att abonnera en längre tid, så då måste man "portionera ut" sådant som vänder sig till samma målgrupp.

Dessutom hade Nya äventyr med Nalle Puh fortfarande inte norskt tal när jag kollade för någon månad sedan, och förmodligen vill Disney släppa serien samtidigt i hela Norden då det allra mesta verkar följas åt för de nordiska länderna.
(Med "Norden" menar jag i det här fallet främst Sverige, Norge, Danmark och Finland - för märkligt nog verkar det vara ytterst lite på Disney+ som har vare sig isländskt tal eller isländsk text... ???)

Steffan Rudvall

Kan man anta att det blir en norsk omdubbning?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2023 kl. 22:20:18Kan man anta att det blir en norsk omdubbning?
När det dröjt så pass lång tid kan man väl nästan misstänka det - det borde ju liksom inte ta två år att hitta åt ljudband; vid det laget lär nog Disney ha gett upp för länge sen...

gstone

Undrar hur många som får behålla sina svenska röster i Playdate With Winnie the Pooh ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu har jag tydligen läst att katatärerna kommer spelas av Barnskådspealre i Playdate with Winnie the Pooh i !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 juni 2023 kl. 22:18:29Det låter som ett rimligt resonemang. Självklart kan Disney inte släppa "allt" samtidigt, för då kommer ju många att abonnera i 1 - 2 månader och sträckse allt för att sen säga upp abonnemangen - ska man tjäna pengar måste man ju få folk att abonnera en längre tid, så då måste man "portionera ut" sådant som vänder sig till samma målgrupp.

Dessutom hade Nya äventyr med Nalle Puh fortfarande inte norskt tal när jag kollade för någon månad sedan, och förmodligen vill Disney släppa serien samtidigt i hela Norden då det allra mesta verkar följas åt för de nordiska länderna.
(Med "Norden" menar jag i det här fallet främst Sverige, Norge, Danmark och Finland - för märkligt nog verkar det vara ytterst lite på Disney+ som har vare sig isländskt tal eller isländsk text... ???)
Kommer  det dröja  tre år tills Alice och bageriet i Underlandet släppes på Disney Plus i sverige med ? :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Vad tror ni om detta? Att personen som spelar Roger Rabbit i Räddningspatrullen filmen kan ta över som kanin?



Ljudklippet har TonyTonka gjort 

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 juli 2023 kl. 21:43:20Vad tror ni om detta? Att personen som spelar Roger Rabbit i Räddningspatrullen filmen kan ta över som kanin?



Ljudklippet har TonyTonka gjort
Det skulle kunna fungera, från ljudklippet har skådisen ett röstläge som låter något likt Charlie Elvegård (vilket är betydligt mer än vad som kan sägas om Daniel Goldmanns insats).

Men jag är fortfarande skeptisk.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 28 juli 2023 kl. 21:50:10Det skulle kunna fungera, från ljudklippet har skådisen ett röstläge som låter något likt Charlie Elvegård (vilket är betydligt mer än vad som kan sägas om Daniel Goldmanns insats).

Men jag är fortfarande skeptisk.
Förstås kommer ingen upp till Charlies nivå han gjorde ju rollen i två decennier och är ju Kanin med det svenska folket men han är ju också bortgången och nya Nalle Puh produktioner planeras.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 juli 2023 kl. 21:53:58Förstås kommer ingen upp till Charlies nivå han gjorde ju rollen i två decennier och är ju Kanin med det svenska folket men han är ju också bortgången och nya Nalle Puh produktioner planeras.

Samma med Guy De La Berg som hade rollen som Nalle Puh 2000-2010 innan han sedan gick bort 2014, hans efterträdare Jan Jönsson som gjorde rollen 2011-2018 fyller 76 i höst så med tanke på hans ålder tror jag det är möjligt att studion lär behöva söka en ny röst även till honom.