Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 september 2022 kl. 09:46:28De volymer av Sing Along Songs som släppts i Sverige är följande;

- Sing Along Songs: En Helt Ny Värld (Sing Along Songs: Friend Like Me) = utgiven i Sverige 1994-04-13

- Sing Along Songs: Hej Hå (Sing Along Songs: Heigh Ho) = utgiven i Sverige 1994-04-13

- Sing Along Songs: Färger i En Vind (Sing Along Songs: Colors of The Wind) = utgiven i Sverige 1996-02-21

- Sing Along Songs: Ringaren i Notre Dame (Sing Along Songs: The Hunchback of Notre Dame) = utgiven i Sverige 1996-11-27

Dessa fyra är såvitt jag vet de enda som givits ut i Sverige, men det finns jättelånga volymer som getts ut utomlands.

Just det, kanske också Grattis Kalle, där samtliga kortfilms-dubbningar inte använts någon annanstans än på kassetten.
Tack, då ska jag kolla vilka volymer av Sing Along Songs det är jag har när jag kommer hem från jobbet. :)

Grattis Kalle har jag förstås också, i (tror jag) svensk, norsk och dansk utgåva. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 september 2022 kl. 09:55:10Tack, då ska jag kolla vilka volymer av Sing Along Songs det är jag har när jag kommer hem från jobbet. :)

Grattis Kalle har jag förstås också, i (tror jag) svensk, norsk och dansk utgåva. :)
Och så Benjamin Syrsas Jul också.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 september 2022 kl. 09:59:11Och så Benjamin Syrsas Jul också.
Benjamin Syrsas jul har jag redan digitaliserat, tillsammans med Walt Disney julfavoriter, så om jag bara hittar åt den skivan bör jag kunna lägga upp de två ganska snabbt.

Oscar Isaksson


Har tänkt ge mig på börja lägga upp filmer från min samling. Så den första är mer som ett test, vet inte hur ovanlig den är som dubbning men här är Flinta möter Skräckula och Frankensten. Synkad till bättre bild. 

Disneyfantasten

Skulle någon kunna fixa Cheetah På Äventyr också? (om det inte är så att den redan finns på Disney+)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 september 2022 kl. 20:55:28Skulle någon kunna fixa Cheetah På Äventyr också? (om det inte är så att den redan finns på Disney+)
Där finns bara svensk text.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 september 2022 kl. 21:00:26Där finns bara svensk text.

Då kan det vara värt att fixa den svenska dubbningen till Archive.org tills vidare!

Will Siv

Citat från: MOA skrivet 28 augusti 2022 kl. 18:56:22Nu vet jag int hur ovanligt detta e men jag vill se Lille Ho & Loppan fli
Dom finns på DVD,

jag har en skiva i en DVD väska.

Will Siv


Scoobydoofan1

Citat från: Will Stewart skrivet  2 oktober 2022 kl. 11:23:00och, oj vad mycket jag har missat!  :o
Missat vadå? På tal om det vad händer med doug säsong 3 avsnitten med mediadubb?

Will Siv

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 oktober 2022 kl. 12:17:46Missat vadå? 
Jag har inte varit aktiv på ett LÅNGT tag, så jag missade när Ovanliga Dubbningar kom till forumet.

Will Siv

såg du min fråga om "Nausicaä/Vindens Krigare"?

Bibeln

Har någon möjligheten att ladda upp smurffilmerna med avsnitt med dubbning av Doreen denning?

Pepper Ann

Pepper Ann har fått omdubbning :-\ har någon möjlighet att ladda upp originaldubbningen på archive?

Disneyfantasten

Vad sägs om de avsnitt ur DuckTales och Darkwing Duck som fått omdubbning samt MediaDubbs version av Piff & Puff Räddningspatrullen?