Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 augusti 2019 kl. 22:16:19

Tror nog inte att Cats kommer att dubbas, de enda musikaler som verkar dubbas nu för tiden är Disney-filmer. Bara för att lättillgängliga svenska låttexter finns måste inte filmen dubbas, Mamma Mia-filmerna till exempel hade ju också lättillgängliga svenska låttexter men de var inte dubbade, de svenska texterna var endast med som undertexter. Tror inte detta är en Oscars-värdig film, ser mer ut att vara till för att underhålla mindre barn, om så är fallet lär den knappast vara konstnärlig, den är dessutom baserad på en musikal och kommer därför inte få en Oscarsnominering ändå då den är långt ifrån originell.
Hur hör Hugo hit förresten?

jJag tycker att det ser ut som en väldigt konstnärlig och vacker film. Inte avsett för barn utan för fans av bra film skapamde och  Ava musikal teater. Jag tyvker  att det ser ut som ett äkta konstverk.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 28 augusti 2019 kl. 22:32:12
jJag tycker att det ser ut som en väldigt konstnärlig och vacker film. Inte avsett för barn utan för fans av bra film skapamde och  Ava musikal teater. Jag tyvker  att det ser ut som ett äkta konstverk.

Vill bara påpeka att den är "rated PG for peril, some thematic elements and rude humor". Vart har man hört det någonstans förut? Just det, ja, barnfilmer.
Hur hörde Hugo hit sa du?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 augusti 2019 kl. 23:00:20
Vill bara påpeka att den är "rated PG for peril, some thematic elements and rude humor". Vart har man hört det någonstans förut? Just det, ja, barnfilmer.
Hur hörde Hugo hit sa du?

Låter inte så till oliket  från vanligt rating för en familjefilm.  Också argumenterar du för eller mot att cats är barn eller familj  jag kan inte  säga vilkem soda du är på. För mig verkar filmen som ett vackert konstverk, någonting med mycket ansträngning och omsorg i sig. Filmen borde hyllas för sina konstnärliga val inte varsbett skämt på internet !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har en veklig fråga om credits till Angry Brids Movie 2. Den här hemsidan och Wikipedia har väldigt olika röster utsatta för filmen vilken av rollista är det troligast ärden riktiga ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Jag har skickat creditslistan för Familjen Jul i Tomteland åt dig Daniel. Jag hoppas du fick den.  :)

Elios

Citat från: Alexander skrivet 29 augusti 2019 kl. 19:30:17
Jag har skickat creditslistan för Familjen Jul i Tomteland åt dig Daniel. Jag hoppas du fick den.  :)

Den ser jag väldigt mycket fram emot att se. ;)

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 29 augusti 2019 kl. 18:50:21
Jag har en veklig fråga om credits till Angry Brids Movie 2. Den här hemsidan och Wikipedia har väldigt olika röster utsatta för filmen vilken av rollista är det troligast ärden riktiga ?

Creditlistan här på Dubbningshemsidan är korrekt, jag har sett filmen och kan lätt säga att Wikipedias är inkorrekt, Mimmi Sandén dubbade till exempel Courtney och inte Silver.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 29 augusti 2019 kl. 20:02:14
Creditlistan här på Dubbningshemsidan är korrekt, jag har sett filmen och kan lätt säga att Wikipedias är inkorrekt, Mimmi Sandén dubbade till exempel Courtney och inte Silver.

Så Jesper Adefelt var inte Chuck och  Björn Bengetson var Garry och inte  Björn Gustafsson ?

Och du är säker på att Sanna Bråding var Debbie och inte Gladys del Pilar ?

Och du är säker på att Lina Hedlund spelade Silver och inte Zeta ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 29 augusti 2019 kl. 20:19:36
Så Jesper Adefelt var inte Chuck och  Björn Bengetson var Garry och inte  Björn Gustafsson ?

Och du är säker på att Sanna Bråding var Debbie och inte Gladys del Pilar ?

Och du är säker på att Lina Hedlund spelade Silver och inte Zeta ?

Ja, ingen koll på Sanna Bråding eller Gladys del Pilar dock, men resten är jag helt säker på. Trodde du att Sveriges största sida för dubbningar hade fel credits och att sidan där vem som helst kan redigera på hade rätt?
Jo, det var Sanna Bråding, kollade upp ett klipp av henne på Youtube och jämförde med mitt minne av karaktärens röst.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 29 augusti 2019 kl. 20:46:40
Ja, ingen koll på Sanna Bråding eller Gladys del Pilar dock, men resten är jag helt säker på. Trodde du att Sveriges största sida för dubbningar hade fel credits och att sidan där vem som helst kan redigera på hade rätt?
Jo, det var Sanna Bråding, kollade upp ett klipp av henne på Youtube och jämförde med mitt minne av karaktärens röst.

Blev bara lite osäker. Jag såg filmen på engelska men jag kanske skaffar den på Blu Ray och ser på svenska. Men inte om en hade rollistan på Wikipedia vilken var mycket sämre än den på den här sida som hävdar är den riktiga.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 augusti 2019 kl. 18:50:21
Jag har en veklig fråga om credits till Angry Brids Movie 2. Den här hemsidan och Wikipedia har väldigt olika röster utsatta för filmen vilken av rollista är det troligast ärden riktiga ?
Min lista kommer från distributören, och överensstämmer exakt med vad som stod efter sluttexterna. Det bör alltså vara så tillförlitligt som det nu kan bli.

Självklart kan det uppstå fel även i officiella creditlistor - det har hänt förut, och den mänskliga faktorn kan man ju aldrig bortse från - men det bör vara ytterst ovanligt och gäller knappast mer än på sin höjd något enstaka namn.

gstone

Hoppas du(Daniel) kan få både Credits till Toy Story 4 och Familjen Addams i slutet på Oktober. Jag skule gärna vilja Credits till båda.

Detta kan ju inte Daniel kontrollera alls men jag hoppas du rätt så utförliga och slänger så många roller under "Övriga röster" !

Jag tycke Angry birds 2 hade väldigt bra ctredits i och med att all karaktärer som jag vill veta rösten på stod med och ingen av dom hamnande under övriga Röster ! Bra gjort av Eurotroll !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag är helt övertygad om att jag förr eller senare kommer kunna få creditlistor till båda - det är bara en fråga om när...

Citat från: gstone skrivet 30 augusti 2019 kl. 13:20:56
Jag tycke Angry birds 2 hade väldigt bra ctredits i och med att all karaktärer som jag vill veta rösten på stod med och ingen av dom hamnande under övriga Röster ! Bra gjort av Eurotroll !
Angry Birds 2 är inte dubbad av Eurotroll, utan av SDI Media.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 augusti 2019 kl. 15:43:06
Jag är helt övertygad om att jag förr eller senare kommer kunna få creditlistor till båda - det är bara en fråga om när...
Angry Birds 2 är inte dubbad av Eurotroll, utan av SDI Media.

Jag bara gissade för att det var SF bio som släppet filmen. Men det var förstå Sony som gjord själva filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 augusti 2019 kl. 16:11:13
Jag bara gissade för att det var SF bio som släppet filmen. Men det var förstå Sony som gjord själva filmen.
Precis, så med all säkerhet är det Sony Pictures som beställt alla dubbningar i världen centralt.

Om det hade varit SF Studios som beställt dubben, så hade det mycket riktigt med allra största säkerhet varit Eurotroll som fått uppdraget.