Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 19 augusti 2022 kl. 11:22:34Jag skulle vilja gnälla på att inte alla bolag ger ut credits till dubbningar !

Jag tycker det är jätte dåligt.
Jag tycker också. Det är också dålig att visa tvkanaler inte visa creditlistan förre eller efter programmet.

Lillefot

#616
Citat från: gstone skrivet 19 augusti 2022 kl. 11:22:34Jag skulle vilja gnälla på att inte alla bolag ger ut credits till dubbningar !

Jag tycker det är jätte dåligt.
Jag håller med dig. Att man håller det hemligt innan premiär, det kan vara förståeligt. Men skådespelarna (om de inte själva bett att vara ocrediterade)  ska ha den cred de förtjänar, oavsett om det är originalspråk eller dubbning.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

jag vill gnälla över kören i Ronja Rövardotter.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


MOA

Citat från: gstone skrivet 19 augusti 2022 kl. 20:38:30jag vill gnälla över kören i Ronja Rövardotter.
Vadå för kör?Sjunger dom dåligt eller?

gstone

Jag villl gnälla på visa dubbningar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone


Jag tycker det är dåligt att visa dubbningar inte har Kändisar bland rösterna ! >:(

Jag tycker det är ettt tecken på att bolaget som dubbade inte bryde sig >:(

Jag ser kändisar i rollistan och jag vet att dom satsade på filmen Alla dubbningar borde ha en eller två eller fler kändisar bara för att visa " credibility " :D

Jag ser inte dubbningar utan kändisar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 20 augusti 2022 kl. 17:32:22Jag tycker det är dåligt att visa dubbningar inte har Kändisar bland rösterna ! >:(

Jag tycker det är ettt tecken på att bolaget som dubbade inte bryde sig >:(

Jag ser kändisar i rollistan och jag vet att dom satsade på filmen Alla dubbningar borde ha en eller två eller fler kändisar bara för att visa " credibility " :D

Jag ser inte dubbningar utan kändisar.
Jag tror inte kändisar ställer upp på tv serier dubbning eftersom ersättning är lågt och dom är också upptagen med annat.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 20 augusti 2022 kl. 15:59:24Jag villl gnälla på visa dubbningar.
Jag håller med. T.ex vhs-dubbningar av turtles 1987.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 20 augusti 2022 kl. 18:13:19Jag håller med. T.ex vhs-dubbningar av turtles 1987.
Nina Gunke är inte direkt okänd dock.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 20 augusti 2022 kl. 18:10:11Jag tror inte kändisar ställer upp på tv serier dubbning eftersom ersättning är lågt och dom är också upptagen med annat.
Då ser jag tv serier på engelska.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Nåväl, sann till ordet har jag nu haft möjlighet att fixa lite ljudklipp från DVD-dubben av The All-New Dennis the Menace. Kanske skulle ha startat en ny tråd för det, men det får bli som det blir.

Jag pallade inte att fixa fler än 3 idag, tack vare den horribla kvalitén. Men om ni verkligen vill ha fler så är jag villig att utstå tortyren.

Lyssnande sker på egen risk, om eran tinninglob sprängs frånsäger jag mig allt ansvar.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Farbror Nilsson låter lite som Anders Öjebo men jag är väldigt osäker på om det är faktiskt är han.

TonyTonka

Citat från: Lillefot skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:35:49Nåväl, sann till ordet har jag nu haft möjlighet att fixa lite ljudklipp från DVD-dubben av The All-New Dennis the Menace. Kanske skulle ha startat en ny tråd för det, men det får bli som det blir.

Jag pallade inte att fixa fler än 3 idag, tack vare den horribla kvalitén. Men om ni verkligen vill ha fler så är jag villig att utstå tortyren.

Lyssnande sker på egen risk, om eran tinninglob sprängs frånsäger jag mig allt ansvar.
Inget röstprov på Dennis, Märta, Alice, Henry, Jojje eller Maggan?

Och Farbror Nilssons röst var inte lyckad, men heller inte riktigt så dålig som jag minns den.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:39:33Farbror Nilsson låter lite som Anders Öjebo men jag är väldigt osäker på om det är faktiskt är han.
Det har du faktiskt rätt i, men jag tvivlar på att det är han. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D