Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Nostalgitråden

Startat av moviefan, 1 februari 2022 kl. 20:12:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Som liten hade jag  Ariel docka (från Tyco), Pocahontas och Megara. Samlade även på Lejonkungen bilder, hade även panini album, som man klistrade in bilder. Hade några Wew Master bilder också. Några Lejonkungen figurer, samt en del annat, med Disney.  Jag minns även att jag hade nappar i olika färger. Samt gnutt orm, som var populärt på 90 talet.  Hur länge fanns dessa nappar och gnutt orm ? Jag hade även My little pony stall med hästar. Hur länge fanns G1 hästarna ?  Nintendo, hade jag och familjen, med spel som Mario m.m.

Vad hade ni som barn ?  Minns ni något kul som ni fick av era föräldrar som barn ? 

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA


Adam

Citat från: TonyTonka skrivet  1 februari 2022 kl. 20:43:07
Kommer någon ihåg Gogos?  ;D



Min syrra och mina dagispolare hade en hel del sådana. 💞
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Adam

Som barn fick jag det här Nalle Puh-fotoalbumet av min farmor. I den har jag förvarat fotografier tagna på mig och släkten mellan 1999 och 2009, som jag samlade under åren. 💕
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Adam

Citat från: MOA skrivet  1 februari 2022 kl. 21:34:47
Kommer någon ihåg småböcker?
Nog minns jag dem. Vet b.la att min mormor hade en del småböcker som jag och syskonen läste i. En som fortfarande sitter fast i minnet är Vem törs lita på räven?, som jag läste varenda gång jag var hos mormor. 💕
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: Adam skrivet  1 februari 2022 kl. 22:31:11
Som barn fick jag det här Nalle Puh-fotoalbumet av min farmor. I den har jag förvarat fotografier tagna på mig och släkten mellan 1999 och 2009, som jag samlade under åren. 💕
Fint.Våra fotoalbum e int sådär fina.
Citat från: Adam skrivet  2 februari 2022 kl. 12:27:59
Nog minns jag dem. Vet b.la att min mormor hade en del småböcker som jag och syskonen läste i. En som fortfarande sitter fast i minnet är Vem törs lita på räven?, som jag läste varenda gång jag var hos mormor. 💕
Nu kanske dom har ett annat namn som jag int kommer på.Vi hade också böcker om bajs.
E de nån som förövrigt kommer ihåg trolleksaker?

Erika

#7
Citat från: moviefan skrivet  1 februari 2022 kl. 20:12:42
Som liten hade jag  Ariel docka (från Tyco), Pocahontas och Megara. Samlade även på Lejonkungen bilder, hade även panini album, som man klistrade in bilder. Hade några Wew Master bilder också. Några Lejonkungen figurer, samt en del annat, med Disney.  Jag minns även att jag hade nappar i olika färger. Samt gnutt orm, som var populärt på 90 talet.  Hur länge fanns dessa nappar och gnutt orm ? Jag hade även My little pony stall med hästar. Hur länge fanns G1 hästarna ?  Nintendo, hade jag och familjen, med spel som Mario m.m.

Känner igen allt du skrev. :) Hade dock ingen gnuttorm, men minns dessa väl.

Hade bl. a. lite blandade actionfigurer (t.ex. He-Man och Turtles), Lego (var ganska förtjust i Fabuland), My Little Pony, View-Master (ihop med syskonen), dockor (tänk Barbie), klistermärken, nappar, NES (min storebrors, men spelade också) och diverse pvc-figurer. Gillade böcker och serier med, så jag läste mycket.

Citat från: TonyTonka skrivet  1 februari 2022 kl. 20:43:07
Kommer någon ihåg Gogos?  ;D
Min lillasyster hade några stycken, minns jag.

Citat från: MOA skrivet  1 februari 2022 kl. 21:34:47
Kommer någon ihåg småböcker?

Pixiböcker och liknande? Jo, de minns jag. :)

Citat från: MOA skrivet  2 februari 2022 kl. 12:57:32
E de nån som förövrigt kommer ihåg trolleksaker?
Tänker du på de där danska trollen? Ja, de kommer jag ihåg. Hade en liten.

MOA

Citat från: Erika skrivet  2 februari 2022 kl. 13:13:47
Pixiböcker och liknande? Jo, de minns jag. :)

Tänker du på de där danska trollen? Ja, de kommer jag ihåg. Hade en liten.
Där har vi namnet!
Här e Therese Lindgren som ett sånt troll

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  2 februari 2022 kl. 15:29:37
Där har vi namnet!
Här e Therese Lindgren som ett sånt troll
Har för mig att de kallades penntroll...

gstone

Jag har nostalgi för när Mconalds hade disney leklsaker.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam

Citat från: MOA skrivet  2 februari 2022 kl. 12:57:32
E de nån som förövrigt kommer ihåg trolleksaker?
Min syrra hade så'na också.

Citat från: gstone skrivet  2 februari 2022 kl. 17:09:59
Jag har nostalgi för när Mconalds hade disney leklsaker.
Samma här. Jag besökte förresten Stockholms leksaksmuseum för många år sedan då det fortfarande låg i Södermalm, och då kan jag säga att jag också fick en väldig throwback när jag fick syn på gamla Happy Meal-figurer i en av montrarna.💕
De föreställde b.la Disneyfigurer.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

moviefan


Adam

(Det här inlägget kommer att bli väldigt personligt, så ledsen om det kommer för off-topic på något sätt, det blir en lång och mycket detaljerad kommentar.)

När jag fyllde 12 år, 2010, så vet jag att jag fick den här Melodifestivalen-CD:n i födelsedagspresent. Den kan jag nämligen också bli mycket nostalgisk över, alltifrån att se den förrförra Mello-loggan/symbolen i mitten på framsidan, som programmet använde mellan 2002 och 2010 (vilket gör denna säsong till den allra sista att använda den första loggan för moderna Melodifestivalen), till att höra alla dess låtar från det årets tävlingsupplaga. Jag blir även nostalgisk när jag läste annoteringen på baksidan, om att man kunde beställa bidragen som ringsignal till sin mobiltelefon. Nu kan man hur lätt som helst ladda ner vilka Mello-bidrag man vill till sin mobbe tack vare sådant som YouTube och 320ytmp3.com (YouTube to Mp3) eller helt enkelt bara lyssna på dem via Spotify (som numera är en app, men år 2010 var det fortfarande ett plugin-program till datorn som man fick i brevlådan), men då kommer jag ihåg att jag på något sätt beställde Unstoppable med Ola till en Sony Ericsson-telefon som jag också fick i present samma år, med knappar istället för touchskärm.
Så när jag tar upp denna CD, beskådar den och slår på den på min stereo så kan jag bli mycket varm i hjärtat, då jag har så många nostalgiska minnen från de forna Mello-tävlingarna, framförallt de mellan åren 2002 och 2010 (som är de allra mest nostalgiska säsongerna för mig).
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: Adam skrivet 19 februari 2022 kl. 23:25:55
(Det här inlägget kommer att bli väldigt personligt, så ledsen om det kommer för off-topic på något sätt, det blir en lång och mycket detaljerad kommentar.)

När jag fyllde 12 år, 2010, så vet jag att jag fick den här Melodifestivalen-CD:n i födelsedagspresent. Den kan jag nämligen också bli mycket nostalgisk över, alltifrån att se den förrförra Mello-loggan/symbolen i mitten på framsidan, som programmet använde mellan 2002 och 2010 (vilket gör denna säsong till den allra sista att använda den första loggan för moderna Melodifestivalen), till att höra alla dess låtar från det årets tävlingsupplaga. Jag blir även nostalgisk när jag läste annoteringen på baksidan, om att man kunde beställa bidragen som ringsignal till sin mobiltelefon. Nu kan man hur lätt som helst ladda ner vilka Mello-bidrag man vill till sin mobbe tack vare sådant som YouTube och 320ytmp3.com (YouTube to Mp3) eller helt enkelt bara lyssna på dem via Spotify (som numera är en app, men år 2010 var det fortfarande ett plugin-program till datorn som man fick i brevlådan), men då kommer jag ihåg att jag på något sätt beställde Unstoppable med Ola till en Sony Ericsson-telefon som jag också fick i present samma år, med knappar istället för touchskärm.
Så när jag tar upp denna CD, beskådar den och slår på den på min stereo så kan jag bli mycket varm i hjärtat, då jag har så många nostalgiska minnen från de forna Mello-tävlingarna, framförallt de mellan åren 2002 och 2010 (som är de allra mest nostalgiska säsongerna för mig).
Vilka minnen,den skivan spelade vi mycket förr,de var på den tiden när Mello faktiskt hade bra musik