Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

Viktor

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 augusti 2022 kl. 21:56:37Men Scooby-Doo och de 13 gastarna har ju inte släppts på DVD i Sverige, men däremot i bl.a. Polen med svenskt tal, så det börjar ju vara ett gränsfall...

Jag ska se efter om DVD-boxen fortfarande går att köpa i Polen eller någon annanstans - om den är utgången överallt, så känner jag mig lite tryggare i att ladda upp något...
(men det kanske inte hjälper, då Warner Bros. ju verkar åtminstone bitvis vara maniska med att plocka bort material från Archive)

Om den inte är utgången i Polen och den inte laddas upp på archive.org finns det något sätt att få hitt utgåvan till Sverige?

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 augusti 2022 kl. 02:31:58Det här måste väl vara Daniels uppladdning...


Är det Andreas Nilsson som är speakerrösten?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Citat från: Viktor skrivet 11 augusti 2022 kl. 03:20:06Om den inte är utgången i Polen och den inte laddas upp på archive.org finns det något sätt att få hitt utgåvan till Sverige?
Som jag nämde tidigare, man kan kolla både ebay samt polska nätbutiker och se om utgåvan finns där.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

#753
Nu har den här personen gett sig på "Ovanliga dubbningar" uppladdningar också...


https://youtu.be/Sgo5u7mOdCU

Kanske Daniel och Ovanliga dubbningar kan försöka kontakta personen och be den att sluta stjäla deras projekt.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 augusti 2022 kl. 08:47:17Nu har den här personen gett sig på "Ovanliga dubbningar" uppladdningar också...


https://youtu.be/Sgo5u7mOdCU

Kanske Daniel och Ovanliga dubbningar kan försöka kontakta personen och be den att sluta stjäla deras projekt.
Ja du, den personen börjar gå för långt nu med sina tendenser nu. I all ära att lägga upp utgånget material på Youtube, men om man flera gånger tar andras synkningar/uppladdningar utan att fråga först , då blir det irriterande.

Samtidigt känns det ganska knepigt hur, man kan väl inte göra anspråk på något som rör en film som man inte själv har "skapat"?
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 augusti 2022 kl. 08:47:17Nu har den här personen gett sig på "Ovanliga dubbningar" uppladdningar också...


https://youtu.be/Sgo5u7mOdCU

Kanske Daniel och Ovanliga dubbningar kan försöka kontakta personen och be den att sluta stjäla deras projekt.
Ja, i och med att Ovanliga dubbningar med all säkerhet gjort bildversionen själv, så kan vi ju vara 100% säkra på att det är hennes video som lagts upp... :(

Jag ska försöka att skicka ett artigt mail till personen ifråga, och försöka få hen att fråga innan hen använder någon annans videor. Man kan ju som sagt inte göra anspråk på materialet i sig, men jag tycker att det hör till ren hövlighet att man alltid frågar innan man lägger upp något som andra har digitaliserat och/eller synkat. En gång kan vara ett ärligt misstag, men nu har det ju hänt upprepade gånger...

Steffan Rudvall

Samma person har nu också lagt upp Katten Posski och hunden Truls på äventyr på Youtube

Marcusen

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 augusti 2022 kl. 21:56:37Men Scooby-Doo och de 13 gastarna har ju inte släppts på DVD i Sverige, men däremot i bl.a. Polen med svenskt tal, så det börjar ju vara ett gränsfall...

Jag ska se efter om DVD-boxen fortfarande går att köpa i Polen eller någon annanstans - om den är utgången överallt, så känner jag mig lite tryggare i att ladda upp något...
(men det kanske inte hjälper, då Warner Bros. ju verkar åtminstone bitvis vara maniska med att plocka bort material från Archive)
Hur kan man ta reda på om utländska utgåvor har blivit utgångna?

gstone

Jag vill gnälla på Ovanliga dubbningar .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam Larsson


Lillefot

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 augusti 2022 kl. 16:12:25Jag vill gnälla på Ovanliga dubbningar .
Oklart hur ofta hon besöker forumet, men är det något konkret och konstruktivt kan du alltid maila henne; eller så kan jag framföra till henne nästa gång jag mailar till henne. :)

Jag skickade i alla fall den slutgiltiga rollistan, som jag och framförallt Erika kommit fram till, igår kväll; så nu borde det inte dröja länge innan det aktuella projektet är klart. Jag fick intrycket att det mesta annat var klart, så att det bara var den del av bildversionen som berör dubbcredits som behövde uppdateras. Nu kan jag ju i och för sig inte veta hur mycket annat hon har i sitt privatliv, men det borde väl inte ta mer än ett par dagar kan man tycka.

Men jag hoppas att hon hinner lägga upp videon senast på söndag, så att jag hinner se det färdiga resultatet då. Jag kommer nämligen vara bortrest med jobbet måndag - onsdag, så då är det inte säkert att jag kommer ha tillgång till Internet - eller åtminstone inte tillräckligt snabbt och stabilt internet för att ladda hem stora videofiler...

Viktor

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2022 kl. 22:04:58Alla de där videorna kommer från den DVD jag gjorde, så dessa kommer från mig från början. Det kan jag avgöra med säkerhet i och med att det är jag som gjort bildversionen i början, som visserligen är snarlik TV3s officiella bildversion men inte identisk, så jag är 100% säker på att det här är min bildversion. Förtexterna gjorde jag, medan resten är digitaliserat från hyr-VHS:erna som Disney gav ut.

Det som finns där var innehållet på min första DVD-skiva, men jag har gjort en skiva till med resterande avsnitt. Babysitter Blues har dock tyvärr väldigt risig kvalitet, för den har jag inte fått tag i VHS-utgåvan för, utan är en andra generationens kopia - d.v.s. det är en VHS-kopia av en hyr-VHS från 1990-talet. Det är ju dock bättre än ingenting, så jag ska försöka leta fram den andra skivan och lägga upp de avsnitten. :)
(Sen är det väl troligt att min DVD har något bättre kvalitet på de första 6 avsnitten också, i och med att det här är omkodade MPEG-4-filer med ganska låg bitrate till skillnad från mina DVD:er som förstås är i MPEG-2 med ganska hög bitrate)
Har dessa lagts ut ännu?


Daniel Hofverberg

Citat från: Viktor skrivet 11 augusti 2022 kl. 22:17:57Har dessa lagts ut ännu?
Jag är rädd för att jag totalt har glömt bort Nya äventyr med Nalle Puh... :-[

Jag verkar tyvärr inte ha kvar filerna på hårddisken, så jag måste leta efter DVD-skivorna där jag bränt ut allt. Det kommer jag nog tyvärr inte hinna i veckan, och jag är bortrest måndag till onsdag nästa vecka, så jag kan förmodligen inte börja leta efter skivorna förrän nästa torsdag. :)