Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rolig fakta

Startat av Skokaka, 2 februari 2023 kl. 20:42:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 februari 2024 kl. 08:47:12Liksom Arthur/Pysen, Archimedes, Bagheera och Roquefort i de finska originaldubbningarna av Svärdet i Stenen, Djungelboken respektive Aristocats, det var förmodligen en av orsakerna till att filmerna blev omdubbade i Finland.
Jag fattar inte rikigt hur det kunde bli så.

Hade dom ont om folk i Finland som ville och eller kunde dubba ???

Där var det ju nödvändigt med omdubbningar a v dessa filmer :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 februari 2024 kl. 08:47:12Liksom Arthur/Pysen, Archimedes, Bagheera och Roquefort i de finska originaldubbningarna av Svärdet i Stenen, Djungelboken respektive Aristocats, det var förmodligen en av orsakerna till att filmerna blev omdubbade i Finland.
Att Arthur spelas av en kvinna någorlunda okej eftersom han är tio. Men hur i hela friden låter Bagheera om han spelas av en kvinna? Det är fullkomligt orimligt.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  9 februari 2024 kl. 03:12:28I den japanska dubbningen till SvampBob Fyrkant så spelas Patrik, Vattumannen och Plankton utav kvinnor.
I koreanska & persiska dubbningen av Super Mario Bros Super Show har Toad en gullig anime röst
HÖGST OPASSANDE!

gstone

Citat från: MOA skrivet  9 februari 2024 kl. 11:19:01I koreanska & persiska dubbningen av Super Mario Bros Super Show har Toad en gullig anime röst
HÖGST OPASSANDE!
;D ;D HAHA
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Den persiska dubbningen är också olicenserad & gjordes på 2000-Talet

gstone

Citat från: MOA skrivet  9 februari 2024 kl. 13:11:52Den persiska dubbningen är också olicenserad & gjordes på 2000-Talet
fult >:(

Men dom kanske inte fick tillstånd att lagligt släppa filmen i det landet ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet  9 februari 2024 kl. 16:26:03fult >:(

Men dom kanske inte fick tillstånd att lagligt släppa filmen i det landet ???
Ja 10 år sedan efter att dom andra dubbningarna hade sänts. Hur relevant var egentligen Super Mario Bros Super Show 2000?

Oskar

Citat från: gstone skrivet  9 februari 2024 kl. 16:26:03fult >:(

Men dom kanske inte fick tillstånd att lagligt släppa filmen i det landet ???
Du vet Iran är diktatur och staten censur i Iran har säkert förbudet att visa i Irans tv kanaler och streaming tjänster.

gstone

Citat från: Oskar skrivet  9 februari 2024 kl. 18:40:55Du vet Iran är diktatur och staten censur i Iran har säkert förbudet att visa i Irans tv kanaler och streaming tjänster.
Der ante mig 😡👎
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 februari 2024 kl. 19:40:26Der ante mig 😡👎
Fast om den har dubbats till persiska och visats i Iran så kan den ju inte vara någon regering som förbjudit den. Jag menar hur går det ens ihop? "Den har visats i Iran men den är bannad i Iran"

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 februari 2024 kl. 19:48:39Fast om den har dubbats till persiska och visats i Iran så kan den ju inte vara någon regering som förbjudit den. Jag menar hur går det ens ihop? "Den har visats i Iran men den är bannad i Iran"
Är inte all film bannad ?🤨

Eller i alla fall alla film från west världen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 februari 2024 kl. 19:56:46Är inte all film bannad ?🤨

Eller i alla fall alla film från west världen ?
Kanske på biograferna men Iran visar tydligen alla tv-kanalerna filmer från väst ganska ofta och ibland dubbade till persiska.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 februari 2024 kl. 20:04:55Kanske på biograferna men Iran visar tydligen alla tv-kanalerna filmer från väst ganska ofta och ibland dubbade till persiska.
Jag litar på dig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 februari 2024 kl. 08:47:12Liksom Arthur/Pysen, Archimedes, Bagheera och Roquefort i de finska originaldubbningarna av Svärdet i Stenen, Djungelboken respektive Aristocats, det var förmodligen en av orsakerna till att filmerna blev omdubbade i Finland.
Detta påminner mig... På sovjetiska så gjorde de tydligen Bagheera till en kvinna. :o  

MOA

Toad har inga repliker i Reptiles In The Rose Garden