Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Rolig fakta

Startat av Skokaka, 2 februari 2023 kl. 20:42:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  4 januari 2024 kl. 00:21:43Jag tror dock att det var en kindpåsråtta...
Ja, jo, det stämmer, samma sak i kortfilmen där Musse spelar golf (skillnaden i den kortfilmen är dock att Pluto träffar på gnagaren efteråt, och det braiga i det är att Musse aldrig ger Pluto skulden för något, utan istället säger "ah, din lilla tok"/"ah, du är bara en jycke".

(i en tidigare dubbning, den som förekommer på DVD-filmen "Disneys Sportfavoriter" (utgiven 2005), så säger Musse "din lilla tok", medans i en nyare dubbning utförd 2010 eller någonting sånt på uppdrag av Disney Channel så säger han "du är bara en jycke", dock är Musse den enda som talar i denna kortfilm och Anders Öjebo gör som vanligt hans röst i båda)

gstone

Fotografen i Dennis ((1993 )spelas av samma person som gör rösten til Top Cat Arnold Stang det kan vara hans sista film roll.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  2 januari 2024 kl. 03:38:56Musse Pigg är en djurplågare. :o
Och tydligen så har han gjort det mer än en gång i sina äldsta framträdanden:... 

https://www.youtube.com/watch?v=mw_V7YtVUEY&pp=ygUZbWlja2V5IG1vdXNlIGFuaW1hbCBhYnVzZQ%3D%3D 

Dock så är jag förvirrad här... Hur exakt är det djurplågeri att han matar kossan? Och om att dra en ko i juvret räknas, varför gjorde inte scenen i Steamboat Willie det? Plus så använder han kons tänder som en xylofon, dock så ler kossan, även om det tekniskt sätt borde göra ont... I slutet när han kastar en potatis på papegojan räknas, men inte i början när han kastade en hink på den? :o Förresten så var det också en scen (som av någon konstig och oförklarad anledning var bortklippt) när han håller i suggan och bara en kulting kvar suger på morsans spene, då sparkar Musse av kultingen och spelar på suggans spenar medan kultingarna lyssnar på. 

Och hur sjutton är det djurplågeri när han plågar varmkorvar? Bara för att dom är bokstavligen "hot dogs" och beter sig sig som hundar samt skäller? Eller för att korv är ju kött och kommer från djur och att hans varmkorvar var vid liv? ???

Jag har förresten även ingen aning alls varför kortfilmer där han inte har gjort djurplågeri är ens med i videon... ???

gstone

I den danska dubbningen av Jan Långben the movie spelas Långben av Martin Brygmann

Har aldrig spelat rollen efteråt och verkart inte gjort det före heller

lIte konstigt.

Martin Brygmann är den som gör Olofs röst ( Frost filmerna)på danska ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2024 kl. 18:28:16I den danska dubbningen av Jan Långben the movie spelas Långben av Martin Brygmann

Har aldrig spelat rollen efteråt och verkart inte gjort det före heller

lIte konstigt.

Martin Brygmann är den som gör Olofs röst ( Frost filmerna)på danska ;)
För dert hade Timm Mehrens spelar honom i Långbens galana gäng och den danska dubb legedarenm Jesper Klein spelade hon i orginal dubbningen av Musses Julsaga.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2024 kl. 18:28:16I den danska dubbningen av Jan Långben the movie spelas Långben av Martin Brygmann

Har aldrig spelat rollen efteråt och verkart inte gjort det före heller

lIte konstigt.

Martin Brygmann är den som gör Olofs röst ( Frost filmerna)på danska ;)
Nassim Al Fakir som Långben? Och förmodligen Jan Modin som Olof? ;D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2024 kl. 22:55:32Nassim Al Fakir som Långben? Och förmodligen Jan Modin som Olof? ;D
Hade dom passat?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 januari 2024 kl. 23:32:01Hade dom passat?
Då de delar en dansk röst, dock så var Jan Modin, för en del, ingen höjdare som Långben... Och Nassims röst kanske inte passar Långben, heller... Men denna fakta bara fick mig att tänka på detta. ;D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2024 kl. 18:30:45För dert hade Timm Mehrens spelar honom i Långbens galana gäng och den danska dubb legedarenm Jesper Klein spelade hon i orginal dubbningen av Musses Julsaga.
Timm Mehrens är också den som står bakom alla röster i den svenska dubblingen av Cyborg 009.

Skokaka

Detta är nog förmodligen ba' min åsikt över hur jag tycker att de låter, och dessa läten har säkert varit med i mer spel, och de gör ju dessa läten i olika tillfällen. Men i Mario Kart 7 så tycker jag att när Daisy (som är upplåsbar i denna spelet) träffar någon annan med en power-up så skrattar hon som Nelson Muntz. Och när Toad vinner i ett race så skrattar han som Hacke Hackspett. De hade i hela fall likheter med dessa skratt, tyckte jag.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 februari 2024 kl. 02:47:56Detta är nog förmodligen ba' min åsikt över hur jag tycker att de låter, och dessa läten har säkert varit med i mer spel, och de gör ju dessa läten i olika tillfällen. Men i Mario Kart 7 så tycker jag att när Daisy (som är upplåsbar i denna spelet) träffar någon annan med en power-up så skrattar hon som Nelson Muntz. Och när Toad vinner i ett race så skrattar han som Hacke Hackspett. De hade i hela fall likheter med dessa skratt, tyckte jag.
Aldrig spelat Mario Kart 7 men Toad Circuit är fruktansvärt ful i Mario Kart 8 medans Rainbow Road är bäst

Skokaka

I den japanska dubbningen till SvampBob Fyrkant så spelas Patrik, Vattumannen och Plankton utav kvinnor.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet  9 februari 2024 kl. 03:12:28I den japanska dubbningen till SvampBob Fyrkant så spelas Patrik, Vattumannen och Plankton utav kvinnor.
😂😂
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  9 februari 2024 kl. 03:12:28I den japanska dubbningen till SvampBob Fyrkant så spelas Patrik, Vattumannen och Plankton utav kvinnor.
Liksom Arthur/Pysen, Archimedes, Bagheera och Roquefort i de finska originaldubbningarna av Svärdet i Stenen, Djungelboken respektive Aristocats, det var förmodligen en av orsakerna till att filmerna blev omdubbade i Finland.