Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Don Bluths filmer

Startat av gstone, 15 januari 2016 kl. 15:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten



Disneyfantasten


Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2023 kl. 19:43:52Myrorna.
Menar du den som är nära Triangeln? Där har jag varit några gånger, har sett att de har väldigt mycket dvd:er fast har aldrig köpt någon av dem för har inte orkat kolla igenom alla.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 10 juni 2023 kl. 19:49:22Menar du den som är nära Triangeln? Där har jag varit några gånger, har sett att de har väldigt mycket dvd:er fast har aldrig köpt någon av dem för har inte orkat kolla igenom alla.

Snarare Myrorna som ligger en bit ifrån Mobilia i det här fallet.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2023 kl. 19:50:41Snarare Myrorna som ligger en bit ifrån Mobilia i det här fallet.
Jaså har den öppnat igen? Det var mer än jag visste.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2023 kl. 19:51:39Jaså har den öppnat igen? Det var mer än jag visste.

Har den varit stängd?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2023 kl. 19:52:24Har den varit stängd?
Ja, jag har åkt förbi där på Ystadsvägen och har för mig att jag sett dem renovera den.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2023 kl. 19:54:40Ja, jag har åkt förbi där på Ystadsvägen och har för mig att jag sett dem renovera den.

Isåfall är de färdigs med det för både förra veckan och denna vecka hade de öppet.

Å andra sidan har jag avstått från Second Hand handling en lång period för att spara på pengar, så gör jag ibland, då pengarna tyvärr inte kan räcka hur långt som helst.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2023 kl. 18:42:35Okej, idag köpte jag Titan A.E. på DVD begagnad och kommer ge den en chans till framöver.
Jag gillar verkligen Preeds svenska röst.

Viste ni förresten att Nathan Lane spelar honom på engelska ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 juni 2023 kl. 20:08:48Jag gillar verkligen Preeds svenska röst.

Viste ni förresten att Nathan Lane spelar honom på engelska ?


Det var mer än jag visste. (Timon alltså)

gstone

Jag upptäckte just att Tek i Titan A. E. har samma röstskådespelare som Goanna i Fern Gully – Den sista regnskogen !


Jag menar alltså på engelska  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Själv köpte jag Titan A.E. på en serietidnings affär i Stockholm.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 juni 2023 kl. 20:18:58Själv köpte jag Titan A.E. på en serietidnings affär i Stockholm.
Den här filmen verkar ha sålt dåligt här i Sverige, så sent som för några månader sedan gick den fortfarande att köpa ny på Kvarnvideo.

Skokaka

Eftersom studion bara har några filmer så tänkte jag lista dom:

1: Landet för längesedan
2: Resan till Amerika
3: Änglahund
4: Pingvinen och lyckostenen
5: Tummelisa
6: Rock-A-Doodle
7: Brisby och Nimhs hemlighet
8: Anastasia
9: Bartok - en riktig hjälte
10: Titan A.E.
11: Trollet i parken

Även om jag hade Trollet i parken längst ner i listan så betyder det inte att jag hatar den. Dock så ses den som den sämsta eller svagaste i studion, men enligt mig så ger jag den en 6/10. Alltså, att den är helt okej. Tycker inte att någon av filmerna är "dåliga" på något vis. Och önskar att Don Bluth gjorde mer...