Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 oktober 2020 kl. 19:45:49
Tack för detta!

Men vilka är då regissör, översättare, tekniker, bokare, studio och mix?

Johan Lejdemyr är Regisörer
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Eftertexterna till Familjen Bigfoot.

Ursäkta den usla kvalitén.
Houba !

gstone

Här är creddits fför Disney Plus kortfilmen" Det var en gång en snögubbe "
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam Larsson

Här är creddits för Det var en gång en snögubbe fast här kan man faktiskt se vad det står




Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2020 kl. 19:27:27
Här är creddits fför Disney Plus kortfilmen" Det var en gång en snögubbe "
Citat från: Adam Larsson skrivet 25 oktober 2020 kl. 20:24:33
Här är creddits för Det var en gång en snögubbe fast här kan man faktiskt se vad det står
Ni har båda missat de tre sista textskärmarna med svenska dubbcredits på Disney+ (creditlistan är alltså uppdelad i tre olika skärmbilder, medan ni bara tagit med de två första)... Så här står det på resterande:

Övriga röster:
Niji Dyall Price
Malva Goldmann



Sånger:

"Slå dig fri"
Framförd av: Annika Herlitz

"Renar är bättre än män'skor"
Framförd av: Sebastian Karlsson


Svensk version

Inspelningsstudio:
SDI Media

Produktionsledare:
Terese Ingelson

Svensk mix:
Shepperton International

Swedish Version Creative Executive:
Michael Rudolph


Tyvärr saknas creditering för inspelningstekniker, men med tanke på att Johan Lejdemyr är tekniker till yrket är det väl en rimlig gissning att han också var tekniker utöver regissör.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2020 kl. 20:30:01
Ni har båda missat de tre sista textskärmarna med svenska dubbcredits på Disney+ (creditlistan är alltså uppdelad i tre olika skärmbilder, medan ni bara tagit med de två första)... Så här står det på resterande:

Övriga röster:
Niji Dyall Price
Malva Goldmann


Jag antar att man använder inspelningar från den första filmen när det kommer till Malva Goldmann

gstone

Här är rösterna i Hos Musse: Skurkarna
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 30 oktober 2020 kl. 19:34:42
Här är rösterna i Hos Musse: Skurkarna

Av de som står i rollistan kan vi iallafall definitivt utesluta Bo Maniette (Jafar, Kapten Krok, Berättare för kortfilmen "Hur Man Spökar" samt några av Spökena i kortfilmen "Spökjägarna"), Guy De La Berg (Kaa) och Roger Storm (Mikrofon-Micke)

De andra kan ha smält in i sången som skurkarna sjunger när de tar över Musses firma...

Tyvärr har jag inga erfarenheter av varesig Maria Johanssons, Titti Bernelinds, Peter Nygrens, Andreas Gustavssons eller Katarina Josephssons röster... (Katarina är så gott som ofta körsångare i KMs dubbningar och spelar även Grevinnan i Askungen 2 Drömmen Slår In, tyvärr har jag glömt vem Grevinnan är plus att det också var ett tag sedan som jag såg filmen i sin helhet, Andreas är ljudtekniker i en del KM-dubbningar och hoppar då och då in som röst)

Jag hade dock tänkt att se filmen ikväll i och med Halloween-sambandet...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 oktober 2020 kl. 19:43:20
Av de som står i rollistan kan vi iallafall definitivt utesluta Bo Maniette (Jafar, Kapten Krok, Berättare för kortfilmen "Hur Man Spökar" samt några av Spökena i kortfilmen "Spökjägarna"), Guy De La Berg (Kaa) och Roger Storm (Mikrofon-Micke)

De andra kan ha smält in i sången som skurkarna sjunger när de tar över Musses firma...

Tyvärr har jag inga erfarenheter av varesig Maria Johanssons, Titti Bernelinds, Peter Nygrens, Andreas Gustavssons eller Katarina Josephssons röster... (Katarina är så gott som ofta körsångare i KMs dubbningar och spelar även Grevinnan i Askungen 2 Drömmen Slår In, tyvärr har jag glömt vem Grevinnan är plus att det också var ett tag sedan som jag såg filmen i sin helhet, Andreas är ljudtekniker i en del KM-dubbningar och hoppar då och då in som röst)

Jag hade dock tänkt att se filmen ikväll i och med Halloween-sambandet...


Jag tåg den nyss ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Imorgon ska jag se Alla tiders Halloween ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 30 oktober 2020 kl. 20:07:36
Imorgon ska jag se Alla tiders Halloween ;D

Jag också...

Där visas iallafall massa filmklipp ur "Peter Pan", "Taran och Den Magiska Kitteln", "Mästerdetektiven Basil Mus", "Den Lilla Sjöjungfrun", "Ringaren i Notre Dame", "Kejsarens Nya Stil" och "Kogänget" med befintliga dubbningar (i de två förstnämndas fall omdubbningarna, förmodligen av kontinuitetsskäl), plus kortfilmen "Kalle Anka som Polis" (i den medverkar Andreas Nilsson som Kalle Anka, Benke Skogholt som Svartepetter samt en till som radioröst), plus hela ramberättelsen med Irene Lindh som Häxan och Stephan Karlsén som Kitteln, samt någon som sjunger "Prima Lakejer"...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2020 kl. 20:30:01
Ni har båda missat de tre sista textskärmarna med svenska dubbcredits på Disney+ (creditlistan är alltså uppdelad i tre olika skärmbilder, medan ni bara tagit med de två första)... Så här står det på resterande:

Övriga röster:
Niji Dyall Price
Malva Goldmann



Sånger:

"Slå dig fri"
Framförd av: Annika Herlitz

"Renar är bättre än män'skor"
Framförd av: Sebastian Karlsson


Svensk version

Inspelningsstudio:
SDI Media

Produktionsledare:
Terese Ingelson

Svensk mix:
Shepperton International

Swedish Version Creative Executive:
Michael Rudolph


Tyvärr saknas creditering för inspelningstekniker, men med tanke på att Johan Lejdemyr är tekniker till yrket är det väl en rimlig gissning att han också var tekniker utöver regissör.

Annika Herlitz är fantastik ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 oktober 2020 kl. 19:43:20
Av de som står i rollistan kan vi iallafall definitivt utesluta Bo Maniette (Jafar, Kapten Krok, Berättare för kortfilmen "Hur Man Spökar" samt några av Spökena i kortfilmen "Spökjägarna"), Guy De La Berg (Kaa) och Roger Storm (Mikrofon-Micke)

De andra kan ha smält in i sången som skurkarna sjunger när de tar över Musses firma...

Tyvärr har jag inga erfarenheter av varesig Maria Johanssons, Titti Bernelinds, Peter Nygrens, Andreas Gustavssons eller Katarina Josephssons röster... (Katarina är så gott som ofta körsångare i KMs dubbningar och spelar även Grevinnan i Askungen 2 Drömmen Slår In, tyvärr har jag glömt vem Grevinnan är plus att det också var ett tag sedan som jag såg filmen i sin helhet, Andreas är ljudtekniker i en del KM-dubbningar och hoppar då och då in som röst)

Jag hade dock tänkt att se filmen ikväll i och med Halloween-sambandet...

OBS! Jag glömde nämna att Niclas Ekholm också kan uteslutas eftersom han spelar Spökena i "Spökjägarna", det är fyra spöken i den kortfilmen och Niclas spelar de flesta av dem medan åtminstone ett av dessa spelas av Maniette...

Disneyfantasten

När jag lyssnar om på Piraterna och Spelkorten så hör jag att Stefan Berglund, m.fl. är med i bägge dessa gruppers fall!

Disneyfantasten

Jag kom på att Pierre Lindstedt också är utesluten eftersom han spelar Kommissarie Karlsson (utklädd av Knattarna)!