Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 25 oktober 2020 kl. 20:24:33
Här är creddits för Det var en gång en snögubbe fast här kan man faktiskt se vad det står




Jag föredrar Gstones

Disneyfantasten

Kommförresten på en sak till angående "Alla Tiders Halloween"; berättarrösten (som hörs i början och slutet) spelas av Jonas Bergström!

gstone

Här är credits för avsnitt ett av Muppets Now !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Här rösterna i andra avsnittet av Muppets Now
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Jag fattar inte riktigt varför Beaker har dubbats i Muppets Now. Han gör ju bara "mi" ljud.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Här credits för avsnitt tre av Muppets now !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

#83
Citat från: gstone skrivet 12 november 2020 kl. 20:46:28
Här credits för avsnitt tre av Muppets now !

Jag har sett alla avsnitt och vill bara säga det att Miss Piggy (Anders Öjebo), Deadly (Steve Kratz), Pepe (Pablo Cepeda) och Örnen Sam (Alex Kantsjö) definitivt är de som låter mest lika originalen. Dock minns jag inte att Sam är med särskilt mycket, men det lilla jag minns lät skitlikt originalrösten.

Kom på att Beaker (Nicklas Berglund) låter väldigt lik originalet, dock gör han ju bara "mi"-ljud.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 november 2020 kl. 21:02:22
Jag har sett alla avsnitt och vill bara säga det att Miss Piggy (Anders Öjebo), Deadly (Steve Kratz), Pepe (Pablo Cepeda) och Örnen Sam (Alex Kantsjö) definitivt är de som låter mest lika originalen. Dock minns jag inte att Sam är med särskilt mycket, men det lilla jag minns lät skitlikt originalrösten.

Kom på att Beaker (Nicklas Berglund) låter väldigt lik originalet, dock gör han ju bara "mi"-ljud.
Vad tycker du om Kermit? Är Anders Öjebo bättre som Kermit?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 november 2020 kl. 21:19:45
Vad tycker du om Kermit? Är Anders Öjebo bättre som Kermit?

Även om det inte är mig du frågar så vill jag gärna säga att jag personligen föredrar Anders Öjebo som Kermit, men Jakob Stadell matchar honom tillräckligt mycket för att passa!

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 november 2020 kl. 21:19:45
Vad tycker du om Kermit? Är Anders Öjebo bättre som Kermit?

Han är helt okej, han låter ju som den nuvarande originalrösten, men jag är inte säker på om jag föredrar Matt Vogel eller Jakob Stadell. Jag föredrar nog Steve Whitmire över de båda, han var Kermits officiella röst tills för några år sen. Med det sagt är det väl säkert folk som undrar om jag tycker att Steve var bättre än Jim Henson, en fråga jag inte kan svara på då jag faktiskt inte kommer ihåg hur han lät.

Liksom Jim Henson kommer jag inte ihåg hur Anders Öjebo låter som Kermit då det var ett bra tag sen jag hörde honom i rollen. Vilka av Mupparna-filmerna har dubbats förresten? Jag vet att Mupparna i Rymden och Mupparnas Julsaga har dubbats och antar att Anders gör Kermits röst i dem, men jag vet inte om några andra dubbats. Mupparna (2011), Muppets Most Wanted och Mupparna (2015) vet jag däremot inte har dubbats, den från 2011 är nämligen min favorit vad jag minns.

Om serien överlag måste jag säga att det saknas musik, men jag vill minnas att jag läst att det utvecklas mer på Mupparna fronten för Disney + så jag hoppas ju att det blir mer musik där.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 november 2020 kl. 21:46:07
Han är helt okej, han låter ju som den nuvarande originalrösten, men jag är inte säker på om jag föredrar Matt Vogel eller Jakob Stadell. Jag föredrar nog Steve Whitmire över de båda, han var Kermits officiella röst tills för några år sen. Med det sagt är det väl säkert folk som undrar om jag tycker att Steve var bättre än Jim Henson, en fråga jag inte kan svara på då jag faktiskt inte kommer ihåg hur han lät.

Liksom Jim Henson kommer jag inte ihåg hur Anders Öjebo låter som Kermit då det var ett bra tag sen jag hörde honom i rollen. Vilka av Mupparna-filmerna har dubbats förresten? Jag vet att Mupparna i Rymden och Mupparnas Julsaga har dubbats och antar att Anders gör Kermits röst i dem, men jag vet inte om några andra dubbats. Mupparna (2011), Muppets Most Wanted och Mupparna (2015) vet jag däremot inte har dubbats, den från 2011 är nämligen min favorit vad jag minns.

Om serien överlag måste jag säga att det saknas musik, men jag vill minnas att jag läst att det utvecklas mer på Mupparna fronten för Disney + så jag hoppas ju att det blir mer musik där.

Mupparnas Julsaga och Mupparna i Rymden är tyvärr de enda Mupparna-långfilmerna som dubbats till svenska, det är synd tycker jag, då alla filmerna gjorda på 1900-talet verkligen hade klätt sig i svenska dubbningar med samma ensemble som i Mupparnas Julsaga...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 november 2020 kl. 21:48:35
Mupparnas Julsaga och Mupparna i Rymden är tyvärr de enda Mupparna-långfilmerna som dubbats till svenska, det är synd tycker jag, då alla filmerna gjorda på 1900-talet verkligen hade klätt sig i svenska dubbningar med samma ensemble som i Mupparnas Julsaga...

Jahopp... och tråkigt nog finns inte Mupparna i Rymden på Disney +, så så länge får jag väl nöja mig med att kolla på Mupparnas Julsaga. Jag håller med om att det är synd, men vill nog säga att alla långfilmerna troligtvis hade funkat bra dubbade, Mupparna (2011) och Muppets Most Wanted har ju till och med ordentligt översatta låttexter i undertexterna, vilket jag ändå måste säga är riktigt bra. Det hade ju varit jättetrevligt att höra alla filmerna dubbade, men men... de är ju inte sämre på engelska.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

David Lenneman spelar Gustavsson i Netflix filmen Jingle Jangle en magisk jul.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.