Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 28 september 2022 kl. 12:34:35Om serien inte kommer innan årets slut så kan man lika gärna göra en dyr resa till USA för att besöka Disneykontoret för att få svar om varför är Sverige den enda i Norden som inte fick serien än och varför det måste dra på tiden... >:(
Tänk på att man behöver boka tid ett par månader på förhand med fråga. :)

Tror dock VPN är billigare alternativ jämfört med att åka till USA. Men om du ändå betalar följer jag gärna med. 😄

gstone

Jag vill att säsong 33 av The Simpsons ska komma !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

Citat från: gstone skrivet  5 oktober 2022 kl. 22:14:06Jag vill att säsong 33 av The Simpsons ska komma !
Troligen kommer den i januari nästa år, precis som säsong 32 kom i samma månad i år. Det är bara min spekulation, inte nån fakta tyvärr.

KurageDHH

Snart kommer jag att tappa hoppet till slut över att Darkwing Duck skall komma till Disney+ Sverige precis som jag har hållit på tappa hoppet i förra hösten över att Amphibia skall komma tillbaka till Norden för att sända klart.

Om det inte bli nånting över det här året eller året därpå....
Hofverberg kan ha fel ibland och att Disney tydligen gilla att kasta pengar i sjön. >:(

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 12 oktober 2022 kl. 09:47:50Snart kommer jag att tappa hoppet till slut över att Darkwing Duck skall komma till Disney+ Sverige precis som jag har hållit på tappa hoppet i förra hösten över att Amphibia skall komma tillbaka till Norden för att sända klart.

Om det inte bli nånting över det här året eller året därpå....
Hofverberg kan ha fel ibland och att Disney tydligen gilla att kasta pengar i sjön. >:(
Senast jag kollade var det väl fortfarande något enstaka avsnitt av Darkwing Duck som saknade svenskt ljudspår, om inte det förändrats på sistone...? I så fall är det ju inget orosmoment, för det är ju först när alla avsnitt har haft svenskt ljudspår en längre tid som man kan börja bli orolig att serien inte kommer att komma till Sverige.

Som exempel fick Pepper Ann svenska ljudspår på alla avsnitt i mars, och först nu i september kom serien till Disney+ i Sverige - så enligt samma logik kan det alltså dröja till i mars 2023 (6 månader från nu) om alla avsnitt nu har fått svenskt tal... :(
(Förhoppningsvis tar det inte fullt så lång tid, men jag visar bara på att Disneys vägar är outgrundliga, så att man inte kan utgå ifrån att något som inte kommit till Sverige på ett tag inte kommer att komma)

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 oktober 2022 kl. 09:58:09Senast jag kollade var det väl fortfarande något enstaka avsnitt av Darkwing Duck som saknade svenskt ljudspår, om inte det förändrats på sistone...? I så fall är det ju inget orosmoment, för det är ju först när alla avsnitt har haft svenskt ljudspår en längre tid som man kan börja bli orolig att serien inte kommer att komma till Sverige.

Som exempel fick Pepper Ann svenska ljudspår på alla avsnitt i mars, och först nu i september kom serien till Disney+ i Sverige - så enligt samma logik kan det alltså dröja till i mars 2023 (6 månader från nu) om alla avsnitt nu har fått svenskt tal... :(
(Förhoppningsvis tar det inte fullt så lång tid, men jag visar bara på att Disneys vägar är outgrundliga, så att man inte kan utgå ifrån att något som inte kommit till Sverige på ett tag inte kommer att komma)
Finns det ingen lag på att man kan kunna kontakta Sveriges myndigheter och kräver att ta upp fallet om varför Darkwing Duck inte har anlänt till Disney+ i Sverige medan alla andra (nordiska) länder gjorde det?

Simon Axelsson

Citat från: KurageDHH skrivet 12 oktober 2022 kl. 15:33:58Finns det ingen lag på att man kan kunna kontakta Sveriges myndigheter och kräver att ta upp fallet om varför Darkwing Duck inte har anlänt till Disney+ i Sverige medan alla andra (nordiska) länder gjorde det?
Nej. Vill du att någon ska lägga fram ett lagförslag som lyder ungefär "om en streamingtjänsts innehåll skiljer sig markant mellan de nordiska länderna ska en utredning utföras"? Det är inte olagligt och hör inte till politik överhuvudtaget. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 12 oktober 2022 kl. 15:33:58Finns det ingen lag på att man kan kunna kontakta Sveriges myndigheter och kräver att ta upp fallet om varför Darkwing Duck inte har anlänt till Disney+ i Sverige medan alla andra (nordiska) länder gjorde det?
Nu är lölig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 12 oktober 2022 kl. 17:43:57Nu är lölig.
Om är som viktigt med darkwing duck för hen kan skaffa VPN gör att hen titta på Disney Plus från T.ex USA.

KurageDHH

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 oktober 2022 kl. 16:55:32Nej. Vill du att någon ska lägga fram ett lagförslag som lyder ungefär "om en streamingtjänsts innehåll skiljer sig markant mellan de nordiska länderna ska en utredning utföras"? Det är inte olagligt och hör inte till politik överhuvudtaget.
Det borde va det.
Eller så ber jag svenska myndigheter kontakta Disney och kräva svar om varför dom inte har släppt Darkwing Duck i Sverige.

Bib

Citat från: KurageDHH skrivet 12 oktober 2022 kl. 22:21:19Det borde va det.
Eller så ber jag svenska myndigheter kontakta Disney och kräva svar om varför dom inte har släppt Darkwing Duck i Sverige.
Ta det lugnt, det lär komma.

KurageDHH

Citat från: Bib skrivet 12 oktober 2022 kl. 22:36:15Ta det lugnt, det lär komma.
Det kommer att gå dagar, veckor, månader och till och med år utan att det händer nånting!

Det är därför myndigheterna borde kontakta Disney och kräva svar om varför!

Sabelöga

Citat från: KurageDHH skrivet 12 oktober 2022 kl. 23:43:20Det kommer att gå dagar, veckor, månader och till och med år utan att det händer nånting!

Det är därför myndigheterna borde kontakta Disney och kräva svar om varför!
Skärp dej
Houba !

Fred

Citat från: KurageDHH skrivet 12 oktober 2022 kl. 23:43:20Det kommer att gå dagar, veckor, månader och till och med år utan att det händer nånting!

Det är därför myndigheterna borde kontakta Disney och kräva svar om varför!
Myndigheterna har nog fullt upp med utrikespolitik och ekonomi just nu. Själv anser jag att kultur är en privatsak som vi bor lägga ett minimum av skattepengar på. Men det är en annan diskussion.

Anders M Olsson

Citat från: Oskar skrivet 12 oktober 2022 kl. 20:38:25Om är som viktigt med darkwing duck för hen kan skaffa VPN gör att hen titta på Disney Plus från T.ex USA.
KurageDHH har redan VPN, men fortsätter ändå att gnälla här, vilket naturligtvis är fullständigt meningslöst.