Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Fel på Dubbningshemsidan ?

Startat av ddubbning, 10 december 2007 kl. 18:43:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Tyvärr har ni helt rätt - samma problem hade uppstått igen. Nu är det åtgärdat, och vi får hålla tummarna att det inte händer igen på ett tag...

ddubbning

Jag kan fortfarande inte komma in på sidan.

ddubbning

Allting funkar som det ska nu.  Förresten, det står fortfarande här på forumet att Spelhallen är borta.

SwedishKuriboh

#48
Det verkar vara fel på huvudsidan igen...

EDIT: Never mind, verkar vara fixat nu! ^^

Daniel Hofverberg

Som ni kanske märkt har hela Dubbningshemsidan legat nere i några timmar under måndagsförmiddagen och delar av eftermiddagen. Det beror tydligen på att webbhotellets servrar råkat ut för en DDOS-attack (överbelastningsattack) från okända hackare, vilket har gjort att ingen sajt som tillhört samma webbhotell har gått att nå.

Nu verkar det fungera igen och jag hoppas att det fortsätter så, men det finns förstås en risk att det kan uppstå fler attacker. Vi får hålla tummarna att så inte blir fallet...

ddubbning

Jag upptäckte nyss att om man klickar på "Gästbok" i menyn så får man bara upp ett felmeddelande.

Daniel Hofverberg

Märkligt... Den filen hade helt gått upp i rök från servern - jag vet inte om även Dubbningshemsidan blivit hackad så att någon tagit bort den, eller om serveradministratören tagit bort skriptet; eller något helt annat...

Tyvärr verkar inte allting fungera som det ska än - e-posten fungerar inte alls i dagsläget och jag kommer heller inte åt databasen eller serverkonfigurationerna för webbhotellet. Jag hoppas att det inte dröjer så länge innan allt är som det ska igen, men jag har hittills inte fått något mer besked från serveradministratören.

ddubbning

Då får vi hoppas att allt snart fungerar som det ska igen!

Daniel Hofverberg

Det hoppas jag med - man känner sig väldigt handikappad utan tillgång till e-post...

Om någon har mailat mig om någonting sedan tidigt måndag eftermiddag, så får ni gärna skicka samma mail på nytt till min privata adress (som inte påverkas av problemet): . Det gäller i synnerhet om det är något som ni vill ha svar på relativt snabbt, och inte kan vänta tills problemet är löst.

Problemet verkar även innefatta webbhotellets e-postkonton och således även serveradministratörens adress, varför jag inte ens kan kontakta dem för att få något besked.

Daniel Hofverberg

Jag har nu lyckats få tag i serveradministratören, och har fått följande besked:

"We are still working on this. A major bug was recently discovered in the Plesk control panel which allowed malicious users to exploit the server remotely. Once we understood the problem we took the control panel offline and started the process of upgrading to an exploit free release of Plesk. However there was a bug during the upgrade which has stopped the control panel from starting. It looks like there is some corruption of the plesk database which is also preventing the mailserver from checking usernames / passwords as they are in the same DB.

The control panel developers are currently logged in and working on the issue. I hope we will be online again within a few hours.  To the best of my knowledge all email accounts are still present and mail is being delivered it's just not possible to pick it up due to the login issues."

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 mars 2012 kl. 19:40:00
Jag har nu lyckats få tag i serveradministratören, och har fått följande besked:

"We are still working on this. A major bug was recently discovered in the Plesk control panel which allowed malicious users to exploit the server remotely. Once we understood the problem we took the control panel offline and started the process of upgrading to an exploit free release of Plesk. However there was a bug during the upgrade which has stopped the control panel from starting. It looks like there is some corruption of the plesk database which is also preventing the mailserver from checking usernames / passwords as they are in the same DB.

The control panel developers are currently logged in and working on the issue. I hope we will be online again within a few hours.  To the best of my knowledge all email accounts are still present and mail is being delivered it's just not possible to pick it up due to the login issues."

Där ser man, vi får som sagt hoppas att allt kommer att lösa sig snart.

JRL

Tog upp det här i en annan tråd, men jag tror att det kan ha missats.

En sak jag har funderat på länge är Disneys "Robin Hood". Det står att Rolf Bengtsson gör Lille Johns sångnummer (i stil med "Djungelboken", där Beppe Wolgers gjorde Baloos talröst och Bengtsson sjöng, där rådde ingen tvekan). Jag misstänker dock att det faktiskt är Wolgers själv som sjunger i "Robin Hood"! Bengtsson spelar ju Allan-i-dalen i samma film, och det låter inte som att det är samma person som sjunger låten i början och "En låtsaskung av England". Eller är jag ute och cyklar...? Någon som har några tankar kring detta?

Jag kan heller inte föreställa mig att det är samma sångröst i "Var nöjd med allt som livet ger" och den nämnda "En låtsaskung av England".

ddubbning

Det verkar vara något slags fel på Dubbningshemsidan just nu, man möts nämligen bara av en tom sida om man försöker gå till dubbningshemsidan.se.

Oscar Isaksson

Du också, trodde att det bara att var något fel med mitt internet.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D