Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Upplåsta Minnen

Startat av MOA, 16 september 2021 kl. 21:40:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Har ni nån gång fått ett upplåst minne?
Du har tittat på nåt när du var yngre och sen glömmer du bort det under väldigt lång tid.Helt plötsligt hittar du de igen och då har du fått ett upplåst minne.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 16 september 2021 kl. 21:40:43
Har ni nån gång fått ett upplåst minne?
Du har tittat på nåt när du var yngre och sen glömmer du bort det under väldigt lång tid.Helt plötsligt hittar du de igen och då har du fått ett upplåst minne.
Den lilla sjöjungfrun ger mig sådana.


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 17 september 2021 kl. 15:09:45
Hur då om man får fråga?
Jag och min nuvarande fru dåvarande flickvän såg  nypremiären av den filmen som första film tillsammans.

Elios

Eureka's Drömslott då skulle jag vilja säga.  ;D

MOA

Citat från: Elios skrivet 17 september 2021 kl. 16:12:04
Eureka's Drömslott då skulle jag vilja säga.  ;D
Ja de var väl typ 20 år sen de gick på TV


Goliat

an du förklara lite närmare vad du menar med upplåst minne?

Att något man glömt bort och blir påmind om det eller väldigt lång tid eller att man glömt bort och vid något tillfälle utan något relativt bara kommer på det igen?

MOA

Citat från: King Owl skrivet 18 september 2021 kl. 11:56:27
an du förklara lite närmare vad du menar med upplåst minne?

Att något man glömt bort och blir påmind om det eller väldigt lång tid eller att man glömt bort och vid något tillfälle utan något relativt bara kommer på det igen?
Ja typ så

Will Siv

Tyckte först det stod "Uppblåsta Minnen"  ;D

But, ya... det händer...

nyligen hittade jag en bok på Biblioteket som jag inte sett på länge.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  1 februari 2024 kl. 23:24:19Tyckte först det stod "Uppblåsta Minnen"  ;D

But, ya... det händer...

nyligen hittade jag en bok på Biblioteket som jag inte sett på länge.
Flera flash spel är upplåsta minnen, tror inte att minnen kan blåsa upp som en ballong eller blåsa på foten

Skokaka

När jag fick se en video utav Nalle Puh: Skolstart så började jag att komma ihåg instrumenten i delen med I-or. Jag har själv glömt några saker, förutom delen med Kanin, dock.

Lillefot

Musse Pigg och hans vänner firar jul trodde jag länge endast var en film som hade visats på TV. För första gången jag såg den var på TV4 runt 2004-2006 (exakt år minns jag tyvärr inte) under December. Jag uppmärksammade aldrig heller titeln då.

Döm om min förvåning år 2013 när jag under ett besök hos min Mormor hittar en DVD-utgåva av filmen på ICA Kvantum i Oxelösund. Den kändes bekant, men jag kunde inte sätta fingret på vad exakt det var. Så vi köpte filmen och då först när jag började titta på den hemma hos henne så kom minnena tillbaka till mig, och jag kände direkt igen alla tre delberättelser (Med Kalle, Långben och Musse som alla har budskap kring julen och den riktiga meningen med den). Kort och gott var det en nostalgisk och rolig stund.

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 februari 2024 kl. 21:08:17När jag fick se en video utav Nalle Puh: Skolstart så började jag att komma ihåg instrumenten i delen med I-or. Jag har själv glömt några saker, förutom delen med Kanin, dock.
Hela spelet är ett upplåst minne för mig, glömde bort att det existerade tills förra året