Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Snobben (Eurotrolls dubbningar)

Startat av TonyTonka, 31 augusti 2008 kl. 21:23:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Just typiskt... Jag har nu kollat hemma i bokhyllorna, och tydligen är det två volymer jag saknar av Din Videos utgåvor med originaldubben av Snobben - närmare bestämt volym 1 och 2. Enligt Svensk Mediedatabas verkar det alltså vara följande avsnitt:

Del 1:
You're the greatest, Charlie Brown = Du är bäst lille Karl
Life is a circus, Charlie Brown = Snobben är på cirkus lille Karl


Del 2:
Charlie Brown's all stars = Lille Kalle och stjärngänget
It's magic, Charlie Brown = Är det Snobben som trollar lille Karl


Plus eventuella VHS-volymer efter volym 9, då jag inte är säker på hur många som faktiskt släpptes. Det märkliga är nämligen att Svensk Mediedatabas uppger att Din Video "bara" släppte 8 volymer, märkta med nummer 1 - 8, medan jag även har en volym 9 som enligt SMDb inte ska existera...

De skådespelare jag fått kontakt med som var med i originaldubben trodde att det släpptes 9 volymer, men några säkra belägg för att det stämmer har jag inte.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 augusti 2019 kl. 13:15:31
Just typiskt... Jag har nu kollat hemma i bokhyllorna, och tydligen är det två volymer jag saknar av Din Videos utgåvor med originaldubben av Snobben - närmare bestämt volym 1 och 2. Enligt Svensk Mediedatabas verkar det alltså vara följande avsnitt:

Del 1:
You're the greatest, Charlie Brown = Du är bäst lille Karl
Life is a circus, Charlie Brown = Snobben är på cirkus lille Karl


Del 2:
Charlie Brown's all stars = Lille Kalle och stjärngänget
It's magic, Charlie Brown = Är det Snobben som trollar lille Karl


Plus eventuella VHS-volymer efter volym 9, då jag inte är säker på hur många som faktiskt släpptes. Det märkliga är nämligen att Svensk Mediedatabas uppger att Din Video "bara" släppte 8 volymer, märkta med nummer 1 - 8, medan jag även har en volym 9 som enligt SMDb inte ska existera...

De skådespelare jag fått kontakt med som var med i originaldubben trodde att det släpptes 9 volymer, men några säkra belägg för att det stämmer har jag inte.

Kunde de du fick kontakt med säga något om rösterna?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Det jag vet så här långt är att Niklas Enström spelade Linus och Lortis, plus ibland mindre biroller.

Sen skrev Niklas så här:
Citat från: Niklas EnströmNär det gäller vem som gjorde vilken roll får jag nog ta mig en funderare.
(...)
Syskonen
Philippe och Lisa Sellersjö vill jag minnas gjorde Karl och Sally som
huvudroller. Peppiga Pia TROR jag gjordes av Therese, men där är jag
väldigt osäker. Men ska fundera lite, och se om jag kan hitta lite gamla
papper och/eller urklipp.

TonyTonka

Någon som vet vad för dubbning som finns på VHS:en på bilden?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Är helt säker här på att det är Eurotrolls dubbning av VHS-en Buskul med Snobben. Minns dock att en annan film jag har med den är lite annorlunda än jämfört med denna från 1999.

gstone

Var kan köpa Gamla tecknad  SNOBBEN på DVD med svenskt tal ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2020 kl. 21:40:05
Var kan köpa Gamla tecknad  SNOBBEN på DVD med svenskt tal ?
De flesta dvder är utgångna så i second hand butiker och Tradera

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juli 2020 kl. 00:13:46
De flesta dvder är utgångna så i second hand butiker och Tradera

Kan någon säja till mig om dom ser Snobben på tradera  :-\?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Varsågod

Du får väl kolla på Tradera och Blocket, etc. själv med jämna mellanrum. Det är så man får göra.
Varför verkar så många av dina trådar utmynna i att andra ska göra allt jobb åt dig?

Posta gärna trådar under rätt avdelning.

gstone

Citat från: Varsågod skrivet 10 juli 2020 kl. 13:38:48
Du får väl kolla på Tradera och Blocket, etc. själv med jämna mellanrum. Det är så man får göra.
Varför verkar så många av dina trådar utmynna i att andra ska göra allt jobb åt dig?

Posta gärna trådar under rätt avdelning.


NU är du bra otrevlig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Varsågod

För det var ju så himla trevligt av dig att skicka mig ett personligt meddelande där du skriver att du inte gillar mig ...  ::)

Erika

Citat från: gstone skrivet 10 juli 2020 kl. 13:52:38

NU är du bra otrevlig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Men kan du skärpa dig?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 juli 2020 kl. 13:52:38

NU är du bra otrevlig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Ta det lungt Gstone alla kan inte alltid tycka som du och de måste du kunna acceptera

Erika

Nu har jag sammanfogat tre olika trådar så därför kan se konstigt ut...

E

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juli 2020 kl. 14:40:09
Ta det lungt Gstone alla kan inte alltid tycka som du och de måste du kunna acceptera
Men nu handlar det ju inte om åsikter. Varsågod sa bara att Gstone måste söka SJÄLV istället för att skapa massa frågetrådar.

Jag håller med Varsågod, Gstone verkar ju inte veta hur man gör när man söker själv