Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Trist nog så verkar Disney snart hoppa på trenden med reklam på sin streamingtjänst:
https://www.hollywoodreporter.com/business/digital/price-hikes-for-disney-hulu-and-espn-unveiled-1235196453/

Vill man slippa det får man uppgradera till Premium och betala mer per månad/år.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Scoobydoofan1

Citat från: Lillefot skrivet 11 augusti 2022 kl. 13:53:11Trist nog så verkar Disney snart hoppa på trenden med reklam på sin streamingtjänst:
https://www.hollywoodreporter.com/business/digital/price-hikes-for-disney-hulu-and-espn-unveiled-1235196453/

Vill man slippa det får man uppgradera till Premium och betala mer per månad/år.
Varför använder dom reklam? Det är ju som att ha tv igen? Vad är då poängen med att ha en streaming service? Är inte det bättre att återgå tillbaka till fysisk media? Dvd, blu-ray osv?

Lillefot

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 augusti 2022 kl. 14:01:25Varför använder dom reklam? Det är ju som att ha tv igen? Vad är då poängen med att ha en streaming service? Är inte det bättre att återgå tillbaka till fysisk media? Dvd, blu-ray osv?
Finns säkert de som kan förklara bättre, men jag gissar på att de vill få in mer intäkter och tycker de nuvarande är för låga. Det kan även ha med hur ekonomin i världen ser ut nu. 

Men jag håller med dig, om man ska ha reklam på streamingtjänsterna så börjar det bli alltför likt vanliga TV-sändningar igen. Då blir fysiska medier mer lockande där man i nästan alla fall kan skippa de.

Utvecklingen är oroande, med tanke på att Disney+ varit en väldigt prisvärd tjänst om man gillar deras produktioner. 
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Tummelisa ska tydligen finnas på Disney+ med sin svenska dubbning nu.

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 augusti 2022 kl. 14:01:25Varför använder dom reklam? Det är ju som att ha tv igen? Vad är då poängen med att ha en streaming service? Är inte det bättre att återgå tillbaka till fysisk media? Dvd, blu-ray osv?
Det kommer finnas som ett alternativ för den som vill betala mindre. Så det finns väl en bra poäng med det. En del har inte råd med sjuttioelva streamingtjänster tyvärr.

Det är väl bara att man betalar för reklamfritt isf, onödigt att gå tillbaka och börja använda dvd och bluray bara för de kommer införa fler betalningsalternativ.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 augusti 2022 kl. 20:50:23Tummelisa ska tydligen finnas på Disney+ med sin svenska dubbning nu.

Vilken överraskning, det förefaller som att Disney och Fox lyckats förhandla med Warner, då finns det en chans att Pingvinen och Lyckostenen och Trollet i Parken kanske också har svenskt tal på Disney+ då dessa två filmer också ägs av Disney i och med dess uppköp av Fox men deras dubbningar är beställda av Warner då alla dessa tre distribuerades av Wanrner på 1990-talet och sedan 2001 av Fox, även om Pingvinen distribuerades av MGM i USA.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 augusti 2022 kl. 21:29:13Vilken överraskning, det förefaller som att Disney och Fox lyckats förhandla med Warner, då finns det en chans att Pingvinen och Lyckostenen och Trollet i Parken kanske också har svenskt tal på Disney+ då dessa två filmer också ägs av Disney i och med dess uppköp av Fox men deras dubbningar är beställda av Warner då alla dessa tre distribuerades av Wanrner på 1990-talet och sedan 2001 av Fox, även om Pingvinen distribuerades av MGM i USA.
Man kan alltid hoppas, men om de lyckats få Tummelisa ser det ljust ut att de även kan få tag på rättigheterna till resten av dubbningarna. Trollet i Parken ägs dock av Warner vid både film- och dubbningsrättigheter, så den kan det bli klurigare med.

EDIT: Never mind, filmrättigheterna gick sedan till Fox, läste det på TV tropes.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

KurageDHH

Steerminator har nu slutningen fått svensk tal (nydubb). Det är bara Bad Tidings som är utan svensk tal än. Varför finns det inte credits över svenska röster (nydubb) på Disney+? Är det ingen som orkar fråga efter om det finns nån credits över detta?

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 17 augusti 2022 kl. 15:23:42Steerminator har nu slutningen fått svensk tal (nydubb). Det är bara Bad Tidings som är utan svensk tal än. Varför finns det inte credits över svenska röster (nydubb) på Disney+? Är det ingen som orkar fråga efter om det finns nån credits över detta?
Så den med fel språk har fått svenskt nu?

KurageDHH

Citat från: Goliat skrivet 17 augusti 2022 kl. 20:07:56Så den med fel språk har fått svenskt nu?
Nej, de båda har fortfarande fel språk. Jag ber om ursäkt. :-[ Jag kollade bara efter vilka som inte har fått svenskt ljudspår än på dsny.pl.

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 17 augusti 2022 kl. 20:43:22Nej, de båda har fortfarande fel språk. Jag ber om ursäkt. :-[ Jag kollade bara efter vilka som inte har fått svenskt ljudspår än på dsny.pl.
Kände inte till sidan. Jag har manuellt gått igenom alla avsnitt på disney+.

Jirr

Darkwing Duck ska finnas på danska Disney+ nu.

KurageDHH

Citat från: Jirr skrivet 18 augusti 2022 kl. 00:23:29Darkwing Duck ska finnas på danska Disney+ nu.
Om Bad Tidings fått svensk ljudspår innan månadens slut lär den komma nog även till Sverige nu på onsdag (31 Augusti). Vi får väl sända feedback till Disney+ angående fel språk på två avsnitt (om dom inte lyckas rätta till felet innan de släpps).

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 25 augusti 2022 kl. 15:29:14Om Bad Tidings fått svensk ljudspår innan månadens slut lär den komma nog även till Sverige nu på onsdag (31 Augusti). Vi får väl sända feedback till Disney+ angående fel språk på två avsnitt (om dom inte lyckas rätta till felet innan de släpps).
Fast de har kommenterat angående de två avsnitten som har fel språk att de ska åtgärdas också. Så frågan är om det går så fort, men man kan hålla tummarna, tippar annars på innan jul.

gstone

Varför har dom inte Buzz Lightyear, rymdjägare ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.