Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Terry Jones (1942-2020)

Startat av E, 22 januari 2020 kl. 14:48:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Monty Python-stjärnan Terry Jones avled igår efter en lång och svår kamp mot en ovanlig demenssjukdom😢

Monty Python är ju bland annat kända för filmer som Life of Brian, Monty Python and the Holy Grail mfl

Han var också känd för att han var gift med en 41 år yngre svensk kvinna och har en 7-årig dotter med henne

Inom dubbning var han bland annat Professorn i Hjälp! Jag är en fisk på engelska

Han blev 77 år

Vila i frid😢

https://www.expressen.se/noje/monty-python-stjarnan-dod/

Sabelöga

Houba !

Erika


jimstrom

"He's not the messiah, he's a very naughty boy! Now piss off!" So long Terry och hälsa Graham där uppe!
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Jätte tråkigt naturligtvis och har inte jätte mycket koll på själva Monthy Pyton så jätte mycket mer än att jag har sätt Life Of Brian och kanske någon till. Men jo ju undrar lite grann bara om denna inte borde vara bland Film och Tv-serier då Terry Jones var en engelsk skådespelare och har ju således inte varit med i någon svensk dubbning.
Men vila i frid iallafall.  :'( :-\

Elios

För han har väl inte varit med i någon svensk dubb?  ???

E

Citat från: Elios skrivet 25 januari 2020 kl. 04:42:55
För han har väl inte varit med i någon svensk dubb?  ???
Nä men jag postade tråden här eftersom det är ju dubbning. Spelar ju ingen roll vilket land

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 25 januari 2020 kl. 08:00:38
Nä men jag postade tråden här eftersom det är ju dubbning. Spelar ju ingen roll vilket land

Men så är ju Hjälp Jag Är En Fisk dansk från början så om man dubbar den på engelska så bör det ju klassas som dubbning i vilket fall som helst...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 januari 2020 kl. 08:51:44
Men så är ju Hjälp Jag Är En Fisk dansk från början så om man dubbar den på engelska så bör det ju klassas som dubbning i vilket fall som helst...

Självklart är det ju dubbning då också. Men jag talar mer om att vad jag har förstått det så är det svensk dubbning som den här tavlan handlar om. Inte sant, Daniel?  ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 26 januari 2020 kl. 17:50:50
Självklart är det ju dubbning då också. Men jag talar mer om att vad jag har förstått det så är det svensk dubbning som den här tavlan handlar om. Inte sant, Daniel?  ::)
Inte svensk, men skandinavisk; som det också uttryckligen står. Och såvitt jag vet har väl Terry Jones inte medverkat i någon svensk, norsk, dansk eller finsk dubbning...?

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 januari 2020 kl. 00:28:23
Inte svensk, men skandinavisk; som det också uttryckligen står. Och såvitt jag vet har väl Terry Jones inte medverkat i någon svensk, norsk, dansk eller finsk dubbning...?

Nej så då hör väl den här tråden hemma under Film och Tv-serier.
Hade varit en annan femma om det hade handlat om vem som har gjort hans röst eller snarare spelat samma roll som han gjorde i Hjälp! Jag är en fisk.   :-*