Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Cadpig

Startat av HangoverFan, 20 augusti 2016 kl. 00:25:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Xfinger

#15
Han har ju varit igång ett tag igen på magicmovies, någon som känner ägaren av siten och kan snacka med han?
http://www.magicmovies.se/disneyssion/member_profile.asp?PF=1894

Nu har jag gått igenom 26 första inläggen av hans vid sökning, då är det ca 640 kvar av hans inlägg, ni kan ju tänka er:
Och dom 3 nedanför har varit negativa.
http://www.magicmovies.se/disneyssion/search_results_posts.asp?SearchID=20180820170816&KW=

"Mary Poppins Returns
Postad: 17-juli-2018 vid 23:30
Bara ytterligare ett bevis på att Disney har sopslut på idéer och kreativ integritet.

Jag har aldrig sett "Mary Poppins" och tycker den verkar vara en rätt förstoppad moralkaka.

Han-Hon Miranda? Det låter som en feminist om jag någonsin hört ett nonsens-namn. Visa inlägg "

"The Lion King
Postad: 12-juli-2018 vid 12:25
Jag undviker så mycket info jag bara kan om denna travesti, men ändå lyckas små bitar av otrevligheter sippra igenom min sköld.
Tydligen är även den anti-vita klåparen Dong Lover med på ett hörn.

Kommer det här bli en värre hat-propaganda-film än Dindu Panther? Visa inlägg "


"Christopher Robin (2018) - teaser har landat!
Postad: 12-juli-2018 vid 12:20
Jag vägrar givetvis att se spoilers. Men inriktningen på en vuxen Christopher Robin i centrum för handlingen är ju mycket smartare än om de gjort det gamla vanliga och vara spelat in en själlös klon.
Jaså, det är McGregor i titelrollen? Jag älskar honom.

Hmmmm.... jag är försiktigt optimistisk inför denna film.

Detta borde väl inte feministerna kunna infiltrera? Om de inte låtet den vidriga Emma Watson spela Kanga....

När har den svensk premiär? Visa inlägg "


Elios

Citat från: Xfinger skrivet 20 augusti 2018 kl. 17:11:44
Han har ju varit igång ett tag igen på magicmovies, någon som känner ägaren av siten och kan snacka med han?
http://www.magicmovies.se/disneyssion/member_profile.asp?PF=1894

Nu har jag gått igenom 26 första inläggen av hans vid sökning, då är det ca 640 kvar av hans inlägg, ni kan ju tänka er:
Och dom 3 nedanför har varit negativa.
http://www.magicmovies.se/disneyssion/search_results_posts.asp?SearchID=20180820170816&KW=

"Mary Poppins Returns
Postad: 17-juli-2018 vid 23:30
Bara ytterligare ett bevis på att Disney har sopslut på idéer och kreativ integritet.

Jag har aldrig sett "Mary Poppins" och tycker den verkar vara en rätt förstoppad moralkaka.

Han-Hon Miranda? Det låter som en feminist om jag någonsin hört ett nonsens-namn. Visa inlägg "

"The Lion King
Postad: 12-juli-2018 vid 12:25
Jag undviker så mycket info jag bara kan om denna travesti, men ändå lyckas små bitar av otrevligheter sippra igenom min sköld.
Tydligen är även den anti-vita klåparen Dong Lover med på ett hörn.

Kommer det här bli en värre hat-propaganda-film än Dindu Panther? Visa inlägg "


"Christopher Robin (2018) - teaser har landat!
Postad: 12-juli-2018 vid 12:20
Jag vägrar givetvis att se spoilers. Men inriktningen på en vuxen Christopher Robin i centrum för handlingen är ju mycket smartare än om de gjort det gamla vanliga och vara spelat in en själlös klon.
Jaså, det är McGregor i titelrollen? Jag älskar honom.

Hmmmm.... jag är försiktigt optimistisk inför denna film.

Detta borde väl inte feministerna kunna infiltrera? Om de inte låtet den vidriga Emma Watson spela Kanga....

När har den svensk premiär? Visa inlägg "

Vissa personer växer visst ALDRIG upp!  >:(

Daniel Hofverberg

Ja, det är väldigt tråkigt att Cadpig aldrig verkar växa upp, utan fortsätter i samma stil trots avstängningar och bannlysningar.

Det är också sorgligt att MagicMovies och dess forum i stort sett förvandlats till något slags High Chaparral och ingenmansland, som aldrig verkar modereras längre utan där alla verkar få fritt spelrum... :(

I samband med att vi stängde av Cadpigs PM-funktion från det här forumet för över två och ett halvt år sedan mailade jag MagicMovies webbmaster, och varnade hen att Cadpig kanske var på väg att komma tillbaka till MagicMovies forum. Då hade jag nämligen fått kännedom om att Cadpig kontaktat ett flertal medlemmar på det här forumet via PM och bett dem att registrera användarkonton för honom på MagicMovies forum, för att komma runt den IP-bannlysning som fanns mot Cadpig där. Tydligen lyckades han med de övertalningsförsöken, i och med att han sedan dess verkar ha fått härja fritt på MagicMovies forum; och dess webbmaster svarade aldrig på mina mail om saken... :(

När jag nu loggade in på deras forum för första gången på ett år såg jag också att jag hade fått PM från Cadpig med oerhört grovt språkbruk, som nästintill kan klassas som mordhot (åtminstone definitivt över gränsen för olaga hot i juridisk mening) - och inte helt otippat riktat mot en viss kvinnlig skådespelerska som Cadpig (av någon anledning) verkligen verkar ha något emot... :'(

TecknatÄlskare

Har fått höra från personer som är mer eller mindre aktiva på forumet att han fortsätter skicka dms som är som Daniels regelbundet.
Hans språkbruk är väldigt dåligt och olämpligt, verkar även som han fått en kompis om det inte är samma person "Rolly" lika oartig han med.

TonyTonka

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 13 november 2018 kl. 15:42:43
Har fått höra från personer som är mer eller mindre aktiva på forumet att han fortsätter skicka dms som är som Daniels regelbundet.
Hans språkbruk är väldigt dåligt och olämpligt, verkar även som han fått en kompis om det inte är samma person "Rolly" lika oartig han med.

Jag misstänker att det är samma person eftersom att Rolly (om jag minns rätt) är originalnamnet till Mulle i 101 dalmatinerna: serien.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 november 2018 kl. 13:45:42
Ja, det är väldigt tråkigt att Cadpig aldrig verkar växa upp, utan fortsätter i samma stil trots avstängningar och bannlysningar.

Det är också sorgligt att MagicMovies och dess forum i stort sett förvandlats till något slags High Chaparral och ingenmansland, som aldrig verkar modereras längre utan där alla verkar få fritt spelrum... :(

I samband med att vi stängde av Cadpigs PM-funktion från det här forumet för över två och ett halvt år sedan mailade jag MagicMovies webbmaster, och varnade hen att Cadpig kanske var på väg att komma tillbaka till MagicMovies forum. Då hade jag nämligen fått kännedom om att Cadpig kontaktat ett flertal medlemmar på det här forumet via PM och bett dem att registrera användarkonton för honom på MagicMovies forum, för att komma runt den IP-bannlysning som fanns mot Cadpig där. Tydligen lyckades han med de övertalningsförsöken, i och med att han sedan dess verkar ha fått härja fritt på MagicMovies forum; och dess webbmaster svarade aldrig på mina mail om saken... :(

När jag nu loggade in på deras forum för första gången på ett år såg jag också att jag hade fått PM från Cadpig med oerhört grovt språkbruk, som nästintill kan klassas som mordhot (åtminstone definitivt över gränsen för olaga hot i juridisk mening) - och inte helt otippat riktat mot en viss kvinnlig skådespelerska som Cadpig (av någon anledning) verkligen verkar ha något emot... :'(


Nu vet jag inte när du hörde av dig till webbmastern, men webbmastern var i alla fall fortfarande något aktiv runt juni-juli, och fixade då en bugg med skådespelarsidorna som jag nämnde. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

moviefan

Har ni gjort anmälan mot honom ? Borde det inte göras, om han håller på med hot ?

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 30 december 2018 kl. 10:56:55
Har ni gjort anmälan mot honom ? Borde det inte göras, om han håller på med hot ?
Jag har tänkt tanken, men det är tyvärr inte riktigt så enkelt utifrån svensk lagstiftning...

Jag är visserligen ingen jurist, men såvitt jag förstår krävs det för att något ska klassas som olaga hot att hotet kommer till den hotades kännedom, så att personen som det berör direkt eller indirekt får del av hotet. De flesta av Cadpigs hot (och nästan alla de riktigt grova påhoppen) har riktats mot Ellen Bergström, och då de skickats via PM till andra personer än henne är det knappast troligt att det varit meningen att Ellen själv ska få se hoten ifråga; och då klassas det inte som olaga hot (om han nu inte har skickat samma hot till henne själv, förstås).

Hade han postat samma hot som han gjort via PM i offentliga inlägg på forumet, så hade jag inte tvekat en sekund inför att polisanmäla; för står något offentligt på Internet är det ju rimligt att anta att Ellen Bergström kan komma att läsa inläggen - och då bör det definitivt falla under kategorin olaga hot.

Däremot är det nog sannolikt att åtminstone en del av det Cadpig skrivit som PM till olika personer är straffbart som antingen förtal eller förolämpning, men de brottsrubriceringarna är det bara offret själv som kan anmäla och inte utomstående personer - således kan alltså inte jag som webbmaster anmäla, utan bara personerna som fått PM med hot (vilket är två personer på det här forumet) och/eller Ellen Bergström själv.

Dock har jag dokumenterat och säkrat alla bevis som finns på servern kring Cadpigs agerande (IP-loggar, m.m.), så om någon skulle polisanmäla eller väcka åtal kommer jag givetvis hjälpa polis, åklagare eller målsägande på alla sätt jag kan och lämna ut all bevisning som finns från mitt håll.

Problemet är bara det att det bara är i särskilda undantagsfall som förtal eller förolämpning faller under allmänt åtal och alltså går genom polis och åklagarmyndighet. I de allra flesta fall är det istället offret som själv måste väcka åtal mot gärningsmannen, utan att polisen är inblandad. Sannolikt lär inte särskilt många ha tålamod, tid, ork och pengar för att gå igenom en sådan process; och det är gissningsvis åtminstone delvis därför som Cadpig kunnat komma undan med sitt beteende så länge... :(

Om jag hade haft kontaktuppgifter till Ellen Bergström hade jag dock kontaktat henne för att upplysa om vad Cadpig skriver; så att hon vet om vad som pågår och så att hon kan ta ställning till om hon vill vidta rättsliga åtgärder mot honom. Men tyvärr har jag ingen kontaktinformation till henne.

Lilla My

Var inte han med i trolljägarna? ... Som troll?

Tycker man borde fattat efter det att man kanske ska tagga ned, men vad vet jag. Han kanske tänder på att bete sig som ett as.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet  8 januari 2019 kl. 21:41:09
Var inte han med i trolljägarna? ... Som troll?

Tycker man borde fattat efter det att man kanske ska tagga ned, men vad vet jag. Han kanske tänder på att bete sig som ett as.
Just precis. Där kallade han sig visserligen för "Cadpig47", men jag förutsätter att det är samma person ändå.

Avsnittet där han medverkade finns fortfarande kvar på Viafree:
https://www.viafree.se/program/samhalle/trolljagarna/sasong-2/avsnitt-5

Och inte är det särskilt smickrande för hans del; många av hans uttalanden som vi får se i programmet är minst sagt skrämmande... :(

I programmet framgår för övrigt inte hans riktiga namn, men däremot får vi se hur Cadpig ser ut "i verkligheten"; utan att bilden har censurerats/grumlats.

Elios

Oh, varför?? Jag trodde ju han var snäll!?  :-[

TrondM

Hvorfor er du så besatt av denne Cadpig? Han har ikke deltatt på dette forumet på veldig lenge, og ingen her har noen kontroll på ham, så det har ingen hensikt å klage her over hvordan han oppfører seg på resten av internett.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 januari 2019 kl. 19:37:06
Jag har kollat igenom alla hans inlägg och jag märkte att av någon anledning var han mest elak mot Conan
Det stämmer med min erfarenhet; av de oerhört grova påhopp som Cadpig gjorde via PM var två av de tre meddelanden som jag känner till skickade till Conan.

Det lär väl bara vara Cadpig själv som kan förklara varför, så det ger som sagt inte så jättemycket att diskutera hans förehavanden här.

Som parentes kan jag däremot nämna att flera år senare ska nu äntligen Trolljägarna börja om på TV3 - en tredje säsong inleds på måndag. :) Trevligt, då det absolut finns behov av ett sådant program, såsom klimatet är på Internet nuförtiden.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 januari 2019 kl. 19:37:06
Jag har kollat igenom alla hans inlägg och jag märkte att av någon anledning var han mest elak mot Conan


Titta här så får ni se:

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=2344.msg19605#msg19605
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=17.msg39892#msg39892
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=2379.msg19921#msg19921
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=1607.msg19606#msg19606

Och jag som trodde att han var mest elak mot skådespelaren Ellen Bergström... (han har inte bara nöjt sig med att gå till attack mot henne, utan har även attackerat hennes fans...)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 januari 2019 kl. 21:58:30
Och jag som trodde att han var mest elak mot skådespelaren Ellen Bergström... (han har inte bara nöjt sig med att gå till attack mot henne, utan har även attackerat hennes fans...)
Ja, det är han också. Men hon är (mig veterligen) inte närvarande på det här forumet, och i hennes frånvaro tycks han huvudsakligen ha gett sig på Conan.

Men de flesta påhopp berör direkt eller indirekt Ellen Bergström. Varför kan man dock fråga sig...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 januari 2019 kl. 22:03:08
Ja, det är han också. Men hon är (mig veterligen) inte närvarande på det här forumet, och i hennes frånvaro tycks han huvudsakligen ha gett sig på Conan.

Men de flesta påhopp berör direkt eller indirekt Ellen Bergström. Varför kan man dock fråga sig...

Ja, om man har något emot någon skådespelare bör man säkerligen komma med saklig och konstruktiv kritik till dem...

Nu har jag inte stenkoll på Ellen Bergströms röst, men enligt mig är hon en skicklig skådespelare, självklart under förutsättning att hon får roller som hon faktiskt passar till...

Överlag skulle jag faktiskt vilja säga att de flesta skådespelare kan vara bra när de får roller som de faktiskt passar till, men som bekant finns det ingen skådespelare som passar till alla slags roller...