Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Semester

Startat av TonyTonka, 15 juni 2021 kl. 03:41:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

När går ni på semester/sommarlov? Själv är midsommarafton min första semesterdag.   8)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 15 juni 2021 kl. 03:41:59
När går ni på semester/sommarlov? Själv är midsommarafton min första semesterdag.   8)
På fredag.

Lilla My

Har alltid eller aldrig semester, beroende på hur man ser det.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Jag har semester hela sommarn & Farsan får semester om 2 veckor(Han e tillförordnad chef då den ordinarie chefen har semester nu)

Anders

Från 5 juli. Osäker på om jag ens längtar efter den eftersom Covid begränsar allt man kan göra.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Grimner

Vad är semester? :P *3 000+ arbetstimmar om året*
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Daniel Hofverberg

Jag får också semester den 5 juli, så jag jobbar till och med veckan efter midsommar. :)

Men från Dubbningshemsidan tar jag aldrig semester...! ;)

Citat från: Anders skrivet 15 juni 2021 kl. 20:09:48
Osäker på om jag ens längtar efter den eftersom Covid begränsar allt man kan göra.
Precis min tanke. Men nu börjar ju ganska många ha blivit vaccinerade, och tillhör man inte de allra yngsta lär väl sannolikheten vara stor att man kommer få åtminstone en första dos relativt snart.

Sen kan man ju börja leva lite mer normalt i alla fall - fortfarande ska man förstås undvika fester, stora släktträffar och liknande, men man kan börja leva lite mindre isolerat och göra relativt många normala aktiviteter. :)

Men det är ju tråkigt att pandemin medför att i stort sett alla festivaler och liknande, som man i vanliga fall brukar se fram emot under sommaren, blir inställda. Bland annat missar jag aldrig Trästockfestivalen i Skellefteå, men den lär ju knappast bli av i år heller... :(

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juni 2021 kl. 21:51:02
Jag får också semester den 5 juli, så jag jobbar till och med veckan efter midsommar. :)

Men från Dubbningshemsidan tar jag aldrig semester...! ;)
Nä då skulle Erika behöva ta hand om allting själv & när hon tar semester finns den ingen moderator tillänglig

Anders M Olsson

Citat från: Grimner skrivet 15 juni 2021 kl. 21:29:17
Vad är semester? :P *3 000+ arbetstimmar om året*

Så du arbetar bara lite mer än 3000 timmar om året? Vilket lyxliv!

Annat var det minsann förr i tiden:

https://youtu.be/5qbCSXuLrsk

:)

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juni 2021 kl. 21:51:02
Men det är ju tråkigt att pandemin medför att i stort sett alla festivaler och liknande, som man i vanliga fall brukar se fram emot under sommaren, blir inställda. Bland annat missar jag aldrig Trästockfestivalen i Skellefteå, men den lär ju knappast bli av i år heller... :(

Väldigt sant. Jag missar Medeltidsveckan för andra året i rad. Skulle gått på den förra året för första gången :(

(Visserligen ÄR det arrangerat i år, men jag vill ju åka dit när marknaden är på plats igen och allt är som det "ska vara" så att säga.)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jabberjaw

Citat från: Anders skrivet 15 juni 2021 kl. 20:09:48
Från 5 juli. Osäker på om jag ens längtar efter den eftersom Covid begränsar allt man kan göra.

Förstår inte varför alla på dom mindre orterna i Sverige är så himla rädda för detta viruset faktiskt. Åk till en av de större städerna så skall du se att uteserveringarna lunch såsom middags tid och andra aktiviteter är fullbokade varje dag i princip. Sjukhusen är normalfulla inte sett särskilt mycket aktivitet på varken mottagningar, avdelningar eller akuten sista månaderna jämfört med tidigare år. Bussar och spårvagnar är full proppade med folk som står nästintill på varandra vid 15:30 - 16:30. Försöker att alltid sluta vid 17-17:30 för att undvika dom tider då det är som mest som åker alternativt ta en promenad hela vägen hem istället i solen.  ::) :)

"Pandemin" i storstäderna är som bortblåst helt ärligt talat. Vaccineringarna på vårdcentralerna är ju dock uppenbarligen ganska fyllda fortfarande konstant då deras system inte har varit det bästa, papper och penna........  500 blanketter om dagen att sitta och skriva över från papper in i journalsystemen. För att inte tala dom otroligt trista 12h passen som securitas och vårdpersonal tvingas ta för att stå dörrvakter  :( ne fyfan detta kunde regeringen skött bättre. Låt inte er sommar lida och bli innestående för allt i världen. Om man är rädd följ bara dom allmänna råd som finns och ha med lite handsprit på spray, munskydd och byt munskyddet om man rör sig mellan byggnader så är allt lungt.


Själv är det semester från och med vecka 28, tar fyra veckor om inte vi måste rycka ut på något akut då kanske det blir 3 raka och att fylla ut ledigheten runt jul.  ;D