Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Paramount+

Startat av Samlaren, 13 mars 2021 kl. 18:48:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

#105
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2021 kl. 12:47:45
Ja, det var verkligen inte mycket att hurra för - faktum är att Viaplay har dubbelt så mycket från Nickelodeon än vad Paramount+ har...

Frågan är om det blir bättre när den fristående tjänsten lanseras, eller om det kommer vara lika ynkligt då...?
Tråkigt, men tyvärr inte förvånande i och med att Nickelodeon också helt saknar dubbningscredits på allt. :(

Har inte den nyproducerade serien Korallkollo: Svampbobs underår dubbcredits heller? Det har den i alla fall inte på Comhem Play+, men är det något som borde ha det så är det väl en sådan ny exklusiv serie från Paramount+ (d.v.s. en serie som producerats speciellt för tjänsten och inte sänts någon annanstans innan)...
När det gäller viaplay så är deras utbud av Nickelodeon också dåligt.... serierna där är bara rent skräp jämfört med dom serierna från klasky produktion. Det var dom serierna som man hurrar över..... frågan är bara hur dålig dom har bevarat deras ljudspår när det gäller svenska.

Scoobydoofan1

Nu återstår bara Warner bros streaming service.... få se hur dålig dom är med deras utbud på svenska......

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 mars 2021 kl. 14:00:25
Nu återstår bara Warner bros streaming service.... få se hur dålig dom är med deras utbud på svenska......

Du menar HBO Max?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Scoobydoofan1

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 mars 2021 kl. 14:10:42
Du menar HBO Max?
ja, dom borde förhoppningsvis ha lite bättre utbud jämfört med Disney+ och Paramount+.

Frågan är bara vad dom kommer lägga up när HBO Max kommer till norden med tanken på hur stor besvikelse Paramount+ har visat sig på den första dagen i norden.

Anders M Olsson

Citat från: Avengersfan skrivet 25 mars 2021 kl. 12:59:27
Varför inte skapa kritik om man är missnöjd med utbudet? Ring till ViacomCBS och klaga över det begränsade utbudet vet jag, eller skriv ett argt mail till dom! >:(

Eller så bryr man sig helt enkelt inte om att fortsätta abonnera på tjänsten när de sju dagarnas provperiod är slut. Jag kommer knappast att betala något för det usla utbudet i nuläget, men om det skulle bli avsevärt mycket bättre i framtiden kan det hända att jag ändrar mig.

Om folk liksom jag låter bli att ge dem några pengar väger det förmodligen mycket tyngre än klagomål.

Scoobydoofan1

#110
Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 mars 2021 kl. 16:44:11
Eller så bryr man sig helt enkelt inte om att fortsätta abonnera på tjänsten när de sju dagarnas provperiod är slut. Jag kommer knappast att betala något för det usla utbudet i nuläget, men om det skulle bli avsevärt mycket bättre i framtiden kan det hända att jag ändrar mig.

Om folk liksom jag låter bli att ge dem några pengar väger det förmodligen mycket tyngre än klagomål.
Få den och vänta med deras utbud och vad dom lägger up senare, hittills så är HBO max också långsamma jämfört med Disney, Nickelodeons utbud är rent skräp jämfört med vad som behövs där, vilket är klassky produktion serierna. Undrar hur allt det här kommer att gå. Frågan är också när doug, vilda familjen thornberry, all grown up, rugrats och gingers dagbok dyker up där. Dom andra serierna kan man bry sig mindre om.

Scoobydoofan1

Är det nån som kommer ha koll när det gäller klasky produktion serierna med nordiska ljudspår?

Avengersfan

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 mars 2021 kl. 16:44:11
Eller så bryr man sig helt enkelt inte om att fortsätta abonnera på tjänsten när de sju dagarnas provperiod är slut. Jag kommer knappast att betala något för det usla utbudet i nuläget, men om det skulle bli avsevärt mycket bättre i framtiden kan det hända att jag ändrar mig.

Om folk liksom jag låter bli att ge dem några pengar väger det förmodligen mycket tyngre än klagomål.

Jag är från Åland (Finland) och där får man bara se 6 säsonger av Svampbob Fyrkant i Viaplay-utbudet (medan resten av norden har dock 11 säsonger). Det har alltid varit så för finska utbudet sedan 2016 tror jag närmare bestämt. Jag hade hoppas att seriens alla elva säsonger skulle vara tillgängliga hos Paramount+ idag, men där finns det bara säsong 4 och 5. :-( Varför får man INTE se alla säsonger av Svampbob tillängliga i Finland medan norrländerna och USA får dock??? Jag hade hoppas under en lång tid att mera säsonger skulle tillgängliga i finska viaplay-utbudet, men det har inte hänt nånting alls! Om man fortsätter att vänta år efter år utan att det händer nånting, så inser man snart att man blir tvunget att ge upp hoppet! Troligtvis kommer det att bli samma sak för Paramount+! Därför kan jag inte alls lita på dom som bestämmer i USA (eller upphovasrättinnehavarna) över vilka serier och säsonger får vara tillgängliga i ett viss land!  :'(

Scoobydoofan1

#113
Citat från: Avengersfan skrivet 25 mars 2021 kl. 23:09:42
Jag är från Åland (Finland) och där får man bara se 6 säsonger av Svampbob Fyrkant i Viaplay-utbudet (medan resten av norden har dock 11 säsonger). Det har alltid varit så för finska utbudet sedan 2016 tror jag närmare bestämt. Jag hade hoppas att seriens alla elva säsonger skulle vara tillgängliga hos Paramount+ idag, men där finns det bara säsong 4 och 5. :-( Varför får man INTE se alla säsonger av Svampbob tillängliga i Finland medan norrländerna och USA får dock??? Jag hade hoppas under en lång tid att mera säsonger skulle tillgängliga i finska viaplay-utbudet, men det har inte hänt nånting alls! Om man fortsätter att vänta år efter år utan att det händer nånting, så inser man snart att man blir tvunget att ge upp hoppet! Troligtvis kommer det att bli samma sak för Paramount+! Därför kan jag inte alls lita på dom som bestämmer i USA (eller upphovasrättinnehavarna) över vilka serier och säsonger får vara tillgängliga i ett viss land!  :'(
Vem litar på dom? Ingen gör det.... streaming service var en sak som skulle låta folk se på allt som fanns i varje företag bibliotek när det gäller filmer och serier i alla språk. Hittills så har det varit en stor flop från Disney+ till Paramount+, säkert samma sak med HBO Max i norden. Har ingen hopp för den heller om Paramount+ och Disney+ är en indikation. Vänta och se, va beredd för besvikelse som normalt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 mars 2021 kl. 16:44:11
Eller så bryr man sig helt enkelt inte om att fortsätta abonnera på tjänsten när de sju dagarnas provperiod är slut. Jag kommer knappast att betala något för det usla utbudet i nuläget, men om det skulle bli avsevärt mycket bättre i framtiden kan det hända att jag ändrar mig.

Om folk liksom jag låter bli att ge dem några pengar väger det förmodligen mycket tyngre än klagomål.
Jag håller med. Det nuvarande utbudet är helt klart under all kritik, och lär inte locka till alltför många abonnemang. Förhoppningsvis blir det bättre när väl den fristående tjänsten via egen app och egen webbsida släpps, även om jag inte hyser några alltför stora förhoppningar efter det nuvarande utbudet... Men det faktum att utbudet inte verkar vara 100% identiskt mellan olika leverantörer gör i alla fall att hoppet ökar en smula.

Jag håller helt med att den tydligaste signal man kan skicka till ViacomCBS är om så många som möjligt tecknar upp sig på ett 7-dagars gratisabonnemang, men sen säger upp abonnemanget innan det börjar kosta pengar. Om tillräckligt många gör det, så lär det bli så pass tydligt att folk är missnöjda att inte ens ViacomCBS kan ignorera det.

Sen är det förstås heller inte fel att skicka mail och påpeka det, men man ska för allt i världen inte skicka arga och otrevliga mail - det lär inte leda till annat än att mottagaren genast kastar bort mailet och helt struntar i det... :( Nyckeln är istället att skriva trevliga och artiga mail med konstruktiv kritik.

Som del av mitt ordinarie arbete (utanför Dubbningshemsidan) ingår en hel del support, och jag vet av egen erfarenhet att ju trevligare mail man får desto större tid och energi lägger man ner på att kunden ska bli nöjd... Får man arga mail gör man som regel minsta tänkbara ansträngning.

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 mars 2021 kl. 13:56:55
När det gäller viaplay så är deras utbud av Nickelodeon också dåligt.... serierna där är bara rent skräp jämfört med dom serierna från klasky produktion. Det var dom serierna som man hurrar över..... frågan är bara hur dålig dom har bevarat deras ljudspår när det gäller svenska.
Jag tycker ändå att det finns en del guldkorn från Nickelodeon på Viaplay. Inte minst Ridtur/Ride och I Am Frankie, som är två fantastiska och alltför underskattade serier. :)

Men visst, jag hade också gärna sett lite 1990-talsserier också och inte enbart serier från 2000-talet.

Anders M Olsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 mars 2021 kl. 12:48:06
Det verkar finnas lite fler säsonger av serierna i Apple TV-appen. Jag kan t.ex. se åtta säsonger av Dora utforskaren och fyra säsonger av Victorious.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2021 kl. 12:49:41
Mycket märkligt att det inte är konsekvent mellan olika leverantörer...

Då finns det kanske ett litet hopp om att det kommer mer när den fristående tjänsten lanseras med egen app och webbsida...

Jag ber att få ändra mig, och påstår motsatsen. Det finns inte fler säsonger på Paramount+ när man går in via Apple TV-appen.

Det är en synvilla som beror på Apples fula ovana att "kapa" de andra streamingtjänsternas appar. Om man t.ex. försöker se något avsnitt ur andra säsongen av Victorious i Paramount+ så är det bara en länk till Viaplay. Samma med Dora utforskaren m.fl. serier.

Jag saknar ord för hur fräckt och avskyvärt jag tycker det är att Apple gör så här. Om jag hade någon liten avsikt att fortsätta abonnemanget på Paramount+ tidigare är jag i alla fall helt "botad" från sådana tankar nu.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 mars 2021 kl. 00:34:02
Det är en synvilla som beror på Apples fula ovana att "kapa" de andra streamingtjänsternas appar. Om man t.ex. försöker se något avsnitt ur andra säsongen av Victorious i Paramount+ så är det bara en länk till Viaplay. Samma med Dora utforskaren m.fl. serier.

Jag saknar ord för hur fräckt och avskyvärt jag tycker det är att Apple gör så här. Om jag hade någon liten avsikt att fortsätta abonnemanget på Paramount+ tidigare är jag i alla fall helt "botad" från sådana tankar nu.
Aj då, så då var det alltså ännu mindre märkvärdigt än det såg ut som... :(

Jag har aldrig använt Apple TV, men jag håller med att det låter som ett väldigt fult och fräckt agerande - vill man se något på Viaplay, så går man givetvis in där manuellt...

Stämmer det fortfarande att Paramount+ har engelskt, svenskt, norskt, danskt och finskt ljudspår via Apple TV, eller var det också en synvilla via någon annan tjänst? För om det stämmer, så förstår jag verkligen inte varför allt hos Paramount+ via Comhem Play+ bara har svenskt ljudspår...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 mars 2021 kl. 00:39:15
Stämmer det fortfarande att Paramount+ har engelskt, svenskt, norskt, danskt och finskt ljudspår via Apple TV, eller var det också en synvilla via någon annan tjänst? För om det stämmer, så förstår jag verkligen inte varför allt hos Paramount+ via Comhem Play+ bara har svenskt ljudspår...

Ja, med vissa undantag har serierna och filmerna i familje-avdelningen ljudspår på alla fem språken och text på engelska. Vuxenfilmerna och serierna är i stället textade på de nordiska språken (men märkligt nog inte på engelska).

Jag får som vanligt reservera mig för att jag bara har gjort stickprov och inte undersökt alla filmerna och serierna.


Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 mars 2021 kl. 00:54:15
Ja, med vissa undantag har serierna och filmerna i familje-avdelningen ljudspår på alla fem språken och text på engelska. Vuxenfilmerna och serierna är i stället textade på de nordiska språken (men märkligt nog inte på engelska).
Märkligt, även där skiljer det sig åt - vuxenfilmer och serier som hör till Paramount+ på Comhem Play har bara svensk textning (och engelskt ljudspår) - inga andra textspår alls...

Om Comhem Play bara har kunder i Sverige kan man väl för all del köpa resonemanget varför de hoppat över norska, danska och finska textspår - men att hoppa över engelskt ljudspår på dubbade serier är betydligt svårare att köpa... :(

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 mars 2021 kl. 00:11:47
Jag håller med. Det nuvarande utbudet är helt klart under all kritik, och lär inte locka till alltför många abonnemang. Förhoppningsvis blir det bättre när väl den fristående tjänsten via egen app och egen webbsida släpps, även om jag inte hyser några alltför stora förhoppningar efter det nuvarande utbudet... Men det faktum att utbudet inte verkar vara 100% identiskt mellan olika leverantörer gör i alla fall att hoppet ökar en smula.

Jag håller helt med att den tydligaste signal man kan skicka till ViacomCBS är om så många som möjligt tecknar upp sig på ett 7-dagars gratisabonnemang, men sen säger upp abonnemanget innan det börjar kosta pengar. Om tillräckligt många gör det, så lär det bli så pass tydligt att folk är missnöjda att inte ens ViacomCBS kan ignorera det.

Sen är det förstås heller inte fel att skicka mail och påpeka det, men man ska för allt i världen inte skicka arga och otrevliga mail - det lär inte leda till annat än att mottagaren genast kastar bort mailet och helt struntar i det... :( Nyckeln är istället att skriva trevliga och artiga mail med konstruktiv kritik.

Som del av mitt ordinarie arbete (utanför Dubbningshemsidan) ingår en hel del support, och jag vet av egen erfarenhet att ju trevligare mail man får desto större tid och energi lägger man ner på att kunden ska bli nöjd... Får man arga mail gör man som regel minsta tänkbara ansträngning.
Jag tycker ändå att det finns en del guldkorn från Nickelodeon på Viaplay. Inte minst Ridtur/Ride och I Am Frankie, som är två fantastiska och alltför underskattade serier. :)

Men visst, jag hade också gärna sett lite 1990-talsserier också och inte enbart serier från 2000-talet.
Det är din åsikt, hellre så skulle serierna från klasky produktion va bra där, det är bara synd att dom inte finns där med svensk ljudspår. Ändå konstigt att "All grown up" inte finns på Paramount+ medan för ett par år sedan så fanns den på viaplay Sverige, likadan med " mitt liv som tonårsrobot". Konstigt.